Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Греховете на арабските лидери към арабите и ислямизма в исляма

От много време обмислях да напиша подобно мнение по въпроса за исляма днес , неговото развитие и ценности, които в крайна сметка са жизненоважни за Близкия изток и обществото там. А както виждаме напоследък и на цял свят, ако имаме в предвид конфликтите, в които са намесени европейски и американски сили.

Най-трудно е да пишеш срещу самия себе си, аз като мюсюлманин страдам от това, което чета, виждам, гледам около себе си. Постоянните критики срещу религията ми в частност и арабския свят в цялост. А кога най-много боли? Точно когато виждаш , че самите „твои“ хора не дават причина на критиците да не критикуват.

В днешно време по мое мнение исляма изживява своето модерно средновековие. Дали заради по-късното си създаване или по друга причина, днес той значително изостава от световните норми, възгледи и т.н. Разбира се аз мисля, че това като цялост се дължи на множество други фактори -ако започнем от характера на близкоизточната култура и завършим до политиката, водена от арабските правителства. Лично аз бих критикувал първо арабските лидери и след това някой друг външен враг. Те са извършили и продължават да вършат, макар да се осъзнават напоследък- престъпления към собствения си народ:

1.Предадоха надеждите на пан-арабизма.

2.Предадоха идеите на исляма в неговата същност.

3.Продадоха интересите на държавите си на чужди сили.

4.Обричат своя народ на постоянни критики, на постоянно хулене.

5.Обричат народите си на невежество и бедност, при богати държави.

6.Използват религията за свои цели, без да се колебаят да налагат на населението, предвид невежеството му, чужди на исляма идеи.

7.Обрекоха палестинците, тук може би само Сирия плати кърваво за тях в няколкото войни с Израел.

Мога да изброявам още, но ще стане дълъг списък. За мое съжаление врагът трябва да се търси първо в арабските държави и след това отвън. Всъщност кръгът е много затворен вече:

Западни правителства-арабски лидери-западни правителства/Израел

Доста смущаващо изглежда тази закономерност. Интересите в района са толкова много, че не бих могъл да ги изброя, в кройна сметка алчността си е голяма работа. Заради единия петрол цял свят гледа изпълнения на добри актьори.

В цялата тази игра ислямът заема много удобно място в политиката. Чрез него могат да се контролират невежите маси, да се изпълняват цели.  Бих казал ,че днес ислямът е в своя средновековен период, а миналото му е неговата Античност.Сами ще видите причините да го кажа, ако разгледате историята на Близкия изток в последните 1400 г. Днес я няма изтънчеността на арабските поети, смелостта на воините, влиянието на арабската жена. Днес сякаш това общество е заспало своя вековен сън, от който трябва да се пропуди.

Опит за такова пробуждане е идеологията на пан-арабизма, чиито основател е президентът на Египет Насер. За съжаление подобна идеология е прекалено недоходоносна и противоречи на интересите. Ето защо в края на 60-те години на XX век някои правителства от Запад решиха, че трябва да спрат това пробуждане на ценностите, изгубени след нахлуването на османците.Рожба на този стремеж за стопиране е ислямизма. Той се появява точно в противотежест на пан-арабизма и в крайна сметка засега побеждава.Инициатор на ислямизма е Франция, която всъщност най-много страда днес от това си „дете“. Алжир е много удобен за проникването на това течение, тъй като населението ненавижда французите. Един вид Франция действа срещу самата себе си, само за да може да се спре настъплението на пан-арабизма. В крайна сметка Насер умира,а с тази смърт се отварят вратите за ислямизма.

Като идеология ислямизма си е точно политическа доктрина. На първо време той е в пълен разрез с нормите на Корана и исляма. Насилието няма място в Корана, а ислямистите се усланят единсвено на него. Жаждата за власт също е в противостоене с исляма, където се говори за скромност на желанията. Всеки водач на ислямисти иска малко или много властническия стол в своята държава. Едно пълно лицемерие към собствените му хора. За съжаление жертви на ислямизма са точно невежите хора и хората, които имат причин да мразят.

В крайна сметка правителствата в Париж, Лондон и Вашингтон подкрепят това безумие. Днес те плащат за това. Единственото хубаво нещо за мен е ,че в арабските държави идеите на пан-арабизма не са умрели и много интелектуалци вече открито критикуват наложения режим в арабските държави. Най-учудващото е, че все по-малко критици биват вкарвани в затворите. Пример е Сирия, където се появиха три филма хулещи властта. В Египет на Мубарак също започват обновителни процеси. За съжаление ще отнеме време.Надявам се да продължава така и лицето на исляма да се избистри и аз с гордост да кажа, че съм носител на тази религия.

Сега остава единствено арабските държави да поправят някои неща:

1.Да въстановят Арабската лига, която понесе загуби .

2.Да се установи що-годе единно мнение по отношение на външната политика.

3.Въпросът с Израел да се реши, чрез договорки-което не ми се вярва.

4.Да започнат инициативи, в които да се покаже, че ислямизмат действа срещу самият ислям. В крайна сметка самите арабски държави, населението и правителството страдат от този бич. Напоследък има много изложби дори в България, нека продължават.

5.да се ограничи корупцията па етажите на властта.

Тези процеси започнаха и то именно от новото поколение, към което принадлежа и аз. В крайна сметка всички знаем максимата, че нищо , което е изкуствено или наложено със сила не оцелява дълго. Много мои приятели в Египет, Ливан, Сирия, Йордания вярват в доброто бъдеще. Аз също вярвам, че ще дойде момента, в който нападките ще спрат и все пак ще се види истинското лице на нашата религия и културата на Арабия.

5 responses to “Греховете на арабските лидери към арабите и ислямизма в исляма

  1. Pingback: Sham: @_GaN_ ето ти нещо днешно :P - edno23.com

  2. Stalik юли 2, 2008 в 11:16 am

    За пръв път попадам на подобен поглед към ислямизма. Благодаря за поста!

  3. GaN юли 2, 2008 в 11:21 am

    Да ти подхвърля един друг поглед 🙂

    Ако приемем, че имам някаква „спирала“, по която се развиват културите по света (така поне можем да сравняваме), то западната култура вече е минала този период и сега, отделена от църквата е станала светска държава. От тази гледна точка арабската (мюсюлманска) култура не е достигнала до едно светско общество със запазени някои мюсюлмански ценности. От там и проблемите.

    От друга страна различните култури нямат нищо общо по между си и се развиват по свои собствени правила и закони, които аз като част от различна култура не мога, а и няма нужда да разбирам. Важното е да не се меся (препратка към ислямизма).

    Колкото до пан-арабизма, също като пан-славизма, за мен това не са начините. Изобщо всякакви такива пан-теории нямат място в съвременния свят. Както виждаш, навсякъде правят съюзи по подобие на европейския. Не че това е по-добрия вариант, но явно това е предпочитания начин. Само времето ще покаже какво ще стане.

    Това е моето неспециализирано мнение 🙂

  4. ruslantrad юли 2, 2008 в 6:44 pm

    това за спиралата е много хубаво мнение! Аз също мисля така, и колкото по-бързо исляма влезе в съвремието,по-добре.От друга страна обаче, пан-арабизма за разлика от пан-славизма има своето основание поради две причини най-малко:

    1.Единната арабска държава, халифатът.
    2.Историческия спомен за тази държава у арабите,те знаят,че някога е имало подобна държава.нещо като паметта на българите по време на османското иго.Един от ефектите на тази памет в арабския свят е почти липсата на граници, с един паспорт може да посетиш много арабски държави.

  5. GaN юли 3, 2008 в 1:14 pm

    Добре де, аз не претендирам да разбирам. Дори напротив, искам да науча от теб повече за арабската / мюсюлманска култура и устои. Просто си мисля, че начинът, по който съвременните държави и общества се обединяват просто изключва една така „пан идея“. Това е 🙂

Вашият коментар