Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

А пък тук всичко си е наред

Photo:E-vestnik

Чужденецо, нека ти кажа защо е хубаво за теб да живееш тук. Испанците, видите ли, протестирали. Чак столицата Мадрид била блокирана, защото спрели транспорта. В България транспортът закъснява, защото си закъснява, не защото някой го е спрял. Пък в Брюксел над 100 000 души излезли на улицата, за да протестират. Не само това, но даже щели да продължат протестите, защото били несъгласни с антикризисните мерки. Хора без работа!

Не само Запада е полудял. В Румъния министър и негови подчинени подадоха оставки, защото натискът на протестиращите полицаи бил голям и това създавало напрежение в страната. Ха! Мършави румънци, не разбират нищо, нека се поучат от нас.

Гърците също протестират. За пореден път, може би и те не знаят точно защо протестират, или поне така медиите ни го представят. Че, видиш ли, те си протестирали така, за спорта, както се казва по модерно му. Че нямало вече нужда да излизат по улиците, а да се примирят със ставащото. Богатите си оставали богати, че даже ставали още по-богати, а бедните студенти, превозвачи, учители и лекари нищо не можели да направят.

Трябва да се учат от България. Тук всичко е наред. Имаме невероятна здравна каса, чиято клинична пътека, според едно детенце, свършвала чак в Марс. Затова тук болни няма- всички са осигурени. Затова има идея да се влиза с номерче в болница. Трябва да се мре по ред, не може своеволия да има!

Имаме прекрасна образователна система. САЩ може да ни завижда, нищо, че са изпреварили с 30 години цяла Европа по качество на образованието през 1900-те години. Ние сега ще ги минем, сигурен съм. Толкова е добра системата ни, че най-добре да се разпусне. Студентите няма да получават стипендии. За какво са им? Българските студенти са най-стабилните в Европа и не им трябват някакви пари на университет, за да се оправят. Затова и топла вода не им трябва. Защото издържат на студената, нали от години ги поливат с такава.

Тук, освен всичко, не се протестира. Чужденецо, тук заплатата не се е мърдала от 20 години. Защо ли? Хората работят за 240 лв. и това не се променя с годините. Няма значение стажа или нещо такова, тук 240 са 240. По един лев на депутат. Защото българските политици са най-справедливите и отделят от собствения си джоб, за да дадат на българина, на човека, който го е избрал. Това струва 1 (един) лев. А с него можеш да си купиш хляб или няколко цигари. Чудиш ли се защо е така? Тук никой не се интересува от парите. Хората живеят живота си. На кому са нужни повече пари? Затова и никой не протестира. Нека увеличават парното, топлата вода, тока, хляба, акцизът на ракията, чушките за туршия и каквото още искат.

Това няма значение, защото тук, в България, никой не протестира. Освен онези студенти, дето ги би полицията. Помниш ли ги, чужденецо, или дори не си чул за тях?

Следващия път, когато те излязат на улицата, аз отново ще бъда там. А ти гледай отстрани и разкажи за България, защото никой друг не го прави.

11 responses to “А пък тук всичко си е наред

  1. бай далай септември 30, 2010 в 6:39 pm

    тва мвр ли те накара да го напишеш, като част от кампанията по изчистването на чужденците?

    • Роберт Леви септември 30, 2010 в 11:18 pm

      Здрасти на Бай Далай! Здрасти на всички анонимници. Не само МВР, но КГБ, ЦРУ и Мосад накараха Руслан да го напише. Пропуснах сирийските тайни служби, дето искат да си върнат бегълците, ама то е щото не ги знам (службите) как се казват.
      Абе бай Далай, ти на някой инструмент (дето на запад му викат winds) не свириш ли?

  2. Ruslan Trad септември 30, 2010 в 11:19 pm

    Да,преди няколко часа ми звъннаха, за да го напиша. Дадоха ми текста, парите,всичко. Още на 14 януари, когато бягах от тях, за да не ми отнесат главата. Усмихнаха ми се и ми казаха да напиша нещичко.

    • бай далай октомври 1, 2010 в 1:14 am

      голям път си извървял докато бягаш от тях, руслане. направо си завил на 180 градуса и си се върнал пак при тях.

      я кажи, кефиш ли се като ти звънне някой по някоя евро-програма като на „млад експерт“ да го консултираш?

  3. Ruslan Trad октомври 1, 2010 в 11:04 am

    Много тъпо заяждане. Нали знаеш, че клеветата е подсъдима? Да ти дам ли да видиш последната една година дали ми е звънял полицай, дали съм имал мейл и т.н.? С готовност ще ти дам. Едно не мога да разбера, къде беше ти Бай Далай и там какво ти си, когато се призоваваше за създаване на група за борба именно с МВР и ситуацията около 14 януари. Знаеш ли, много ме кефи как обвиняваш като някаква 15 годишна фешънка, все едно съм на лафката в гимназията🙂

    • бай далай октомври 1, 2010 в 11:49 am

      клевета е когато говориш неверни неща за някой, руслане. аз говоря за ония плакати на МВР, за които ти си се поласкал да дадеш „консултации.“ и си го признаваш сам (нищо че после си изтри поста).
      сексисткото намекване го оставам без коментар. то казва неща не за мен, а за теб и прогресивната ти маска.
      а за 14ти януари имам собствена теория http://baidalai.org/?p=93 пък и не ми се участва в мартърските митологии на десните. проблем?
      виж вече твойто се превръща в клевета, след като се опитваш да изкараш, че аз съм с полицията като не съм член на фондация 14 януари..
      можеш да сменяш темата колкото си искаш, това не изтрива фактите по ония плакати. просто не мога да те възприема насериозно вече, а преди ти се кефих.

  4. josephflavius октомври 1, 2010 в 2:35 pm

    Руслане, позволи на мен пък да харесам искрено иронията, с която си написал тази статия. Щеше да е актуална преди три-четири години, когато чжденците масово се бяха засили да купуват имоти в Блгария, „на безценца“, че в някои случаи и с „гарантирана печалба“. За жалост тогава нямаше кой да им разкаже….

  5. Ruslan Trad октомври 1, 2010 в 10:29 pm

    Бай Далай, аз мразя всичко дясно,това трябва да ти е ясно,най-малкото защото имаш доста акъл,много повече от различни „активисти“. На мейла те помолих да ме изслушаш, вярвайки,че като защитник на правата, ще ми позволиш поне това. А ти ме напсува. Аз все още искам да обясня, ако ми се даде такава възможност. Нямам никакво намерение да се карам с хора, с които защитаваме една кауза, и без това сме малко. Да те обвиня, че си с полицията? НЕ,абсурдно. Познавам това, което правиш достатъчно време, за да имам разума да не те обвинявам. Би трябвало и ти да знаеш това за мен, защото от много време четеш блога или поне си спомням коментарите ти. Това е наистина ШИТ за мен, цялото това обвинение, цялата помия,която се случва и ако наистина имах вина, щях да я поема. Но до последно ще отричам, защото няма да плюя по съдбата на всички имигранти, които познавам, включително роднините си. Единственото, което се надявам е с времето да се убедиш, че не съм се забърквал никъде встрани от това, което правя и вярвам. Ако поне малко доверие се върне, това ще ми е голямо щастие.

    Текста на плакатите-не съм ги правил аз. Преводът-не съм го правил аз. Концепцията-не съм я мислил аз. Къде е моето участие. Да, яд ме е,че доверието в мен се е скапало заради всички тези неща, много ме е яд и съм искрен в това. Нямаше да се наемам да обяснявам защо не съм забъркан в този проект и всичко останало, ако не ми пукаше. Ако не вярвах в каузата, нямаше да участвам в Global Voices, нито в Индимедия, нито да подкрепям протести срещу режимите, да имам проблеми с това, като се връщам в Сирия. Това ми струва много, но го правя.

    Йосиф Флавий-благодаря ти за коментара, дано статията не е актуална никога повече.

  6. Плод&зеленчук октомври 3, 2010 в 9:43 pm

    Българите са аграрни работници с романтично мислене, които просто не знаят какво ги чака…

  7. Ruslan Trad октомври 4, 2010 в 6:05 pm

    Това питам и аз. Защо съм обвързван с МВР, след като не съм работил с тях…Няма да спра да го повтарям, защото истината е,че не съм правил нищо общо с тях.

Вашият коментар

