Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Аз съм доносник на МВР

Бях обвинен, че работя с МВР. Щеше да е хубаво сигурно, ако бях доносник, предател или исках пари. Нито едно от тези неща не ги искам или правя.

Дойде обвинението, че работя с МВР, заради публикацията ми, която представяше акцията на МВР, подкрепена от Travel TV за нелегалната имиграция. И сега нека обясня защо изтрих целия постинг (за когото има скрийншот от автора на „Бай далай“ и моля да го пусне, за да се види).

С ясна съвест казвам, че не работя с МВР, нито подкрепям политиката им спрямо имигрантите в България (може да я видите, качена в Slideshare). Създател съм на групата на защита правата на имигрантите, както и публично съм обвинявал МВР за липсата на спазване на техните права. Включително на последната конференция, организирана от „Отворено общество“. Освен „да вървя на майната си“, получих и други обиди без да ми се даде възможност да обясня за цялата тази инициатива на МВР, чиито плакати бяха разлепени по всички входове на страната.

Участвах като част от екипа на Travel TV, телевизия, която излъчва документални филми за туризъм. Това, за което бях викнат от телевизията са консултантски услуги, свързани с арабския текст, извършен от друг човек, когото аз свързах с телевизията. Ако това е връзка с МВР, халал да ми е, както се казва.

В постинга, за когото има скрийншот, както споменах и бях заплашен, че ще го види белия свят (не че не е видян), пишеше за самата инициатива и обяснение, че е от МВР. Смятам, че за дейността ми могат да твърдят хора, като Светла Енчева, с която сме приятели, Звезда Ванкова, Дияна Даскалова от „Глас в България“ и още хора, с които участвахме в инициативите за освобождаване на Аревик (за случая-тук). Постинга ми за инициативата на МВР беше изтрит, защото явно не се разбра посланието му. Затова, нека има обвинения за неща, които не съм направил, не ми дреме, важно е, че има достатъчно хора, които да потвърдят делата ми.

Айде, със здраве от човека на МВР. Явно, като на някой не му изнася или не разбира смисъла, започва да обвинява.

П.С. Нелегалната имиграция е наистина голям проблем от двете страни на монетата. Европейския съюз има програми, свързани с МВР, предполагам, че и тази беше подобна.

29 responses to “Аз съм доносник на МВР

  1. Светла септември 24, 2010 в 11:26 pm

    Руслане, не го видях този пост на бай Далай, може да е изтрит. Приятел си ми, но за този проект ще кажа, понеже знам – проектът беше изпълнен от Травел тв, но възложен от МВР. Не казвам дали е хубаво или не, но е факт. Така че, ако ти е платено от проекта, парите са дошли от МВР.

  2. Ruslan Trad септември 24, 2010 в 11:29 pm

    Парите са ми от телевизията, не от МВР. Знаеш мнението ми за такива неща.

    Изтрих целия постинг, където бях обвинен в коментарите и после по пощата без дори да мога да обясня. Не мога да се примиря, че ме обвиняват за съдружие с хората, които обвинявам постоянно.

  3. Светла септември 24, 2010 в 11:50 pm

    Лично аз в нищо не те обвинявам, просто е добре човек да е наясно и да не отрича очевидното. Парите са от телевизията, а на нея са й дадени от МВР, за техен проект. И слайдшоуто, което си линкнал по-горе, се казва „МВР кампания за имиграция“, нали?

    Пак казвам – приятел си ми, разбирам вътрешните ти мотиви, бил си привлечен от приятел, когото уважаваш, (той не би се хвалил публично с този проект, дори да е доволен от постигнатия резултат, защото знае чии са парите и каква е каузата, но това е друга тема), справил си се, млад си и имаш нужда от признание и т.н. Но за мен е важно човек да не си затваря очите за някои неща. Все едно какво решение ще вземе, но по-добре да е основано на съзнателен избор, отколкото на нежелание да се забележат фактите.

    • Ruslan Trad септември 24, 2010 в 11:58 pm

      Напълно приемам критиката ти, трябвало е по-добре да се осведомя. Реагирах остро, първо заради обвинението, че работя с МВР, и второ, че ме обидихи по доста гаден начин по пощата, а това вече НЕ МЕ КЕФИ. По-скоро ще се изплюя пред Цв., пред това да работя с тях.

  4. maxpr септември 24, 2010 в 11:51 pm

    Мда, като много авторитетен източник звучи „Бай Далай“. Като научиш от някой такъв ненормалник, че си извънземно, трябва да черпиш:)

  5. Светла септември 24, 2010 в 11:57 pm

    п.п. Но от това, че парите са на МВР, не следва, че си доносник, разбира се! Не си доносник!

  6. вожда септември 25, 2010 в 12:24 am

    не е доносник разбира се. гъзоблизец е

  7. Ruslan Trad септември 25, 2010 в 12:27 am

    Да,всеки ден лижа.Що не се занимаете с нацистите, които реално действат с полицията?

  8. Росица септември 25, 2010 в 12:28 am

    Руслане, не го взимай толкова навътре. Има разлика между това да си работил по проект в твоята област на дейност, който е частично и изцяло финансиран от МВР, и това да си им доносник. Първото изобщо не имплицира второто.

    Съгласна съм със Светла и лично не виждам проблем в това, че проекта е бил финансиран от МВР, ако ти лично си работил по него спрямо разбиранията и съвестта си. Ако си успял с дейността си да допринесеш за това да се подобри живота на имигрантите в България, какъв е проблема, че МВР ти е платило за това? Ами още по-добре – така и те са свършили нещо добро😉

  9. вожда септември 25, 2010 в 12:36 am

    занимаваме се с тях, руслане, но като ги заловят, после правите подписки да ги пускат

  10. Ruslan Trad септември 25, 2010 в 12:40 am

    Хахах,правим -защото полицията арестува който си иска, явно това е нормално-нали сме в полицейска държава,Вожде🙂 Сега кой сътрудничи с полицията.

  11. Ваня Григорова септември 25, 2010 в 9:33 am

    Къде може да се види публикацията и продукцията на Травел ТВ, предизвикали обвиненията срещу теб?

  12. Светла септември 25, 2010 в 10:15 am

    Нека се опитам да съм по-ясна. Най-добронамерено и приятелски.

    Първо, както споменах и по-горе, не е вярно, че не си бил „осведомен“ за това чий е проектът, след като и в заглавието на слайдшоуто, което си качил в интернет, пише „МВР“.

    Второ, моето отношение към този проект не е еднозначно. От една страна – да, добре е чужденците, които се опитват да дойдат нелегално в България, да знаят какво ги чака тук. Че ще им се отнемат основни човешки права, няма да могат да се лекуват, децата им няма да могат да учат, ще ги затварят в Бусманци и т.н. От друга страна, притеснителното е, че парите за това, чужденците да разберат, че тук е кофти, се дават именно от държавата, която им ограничава правата, в частност от МВР, която върши това в най-голяма степен. Цинично е, просто. Особено като се има предвид, че става дума за проект за страшно много пари – ако се вярва на разпространената информация, това са 200000 лева! Естествено, много малка част са отишли у теб и у нашия общ приятел от Травел ТV. Обаче не ми се вярва и самият филм и листовките да струват чак толкова много. Но помисли – какво би могло да се направи за нуждаещите се чужденци у нас за 200000 лева! Може най-малкото да се изгради дом на свободен режим за тези от тях, които, след като напуснат общежитието на ДАБ или ги освободят от Бусманци, няма къде да отидат. Може да се направят много по-смислени неща от това да им се каже, че не са желани тук.

    Не се съмнявам, че ти сам би забелязал тези неща, ако не беше замесен лично. И се надявам, че ще почнеш да забелязваш и тогава, когато си замесен.

    Не бих писала коментари тук изобщо, ако не беше сложил името ми в поста, което замесва и мен като един вид гарант за моралните ти качества. Приятел си ми, бориш се за правата на чужденците в България, но това не променя нещата.

    • Роберт Леви септември 25, 2010 в 9:21 pm

      Светла, цитирай коректно. Цветанов казва, че парите са за кампания, не за филма. А що се отнася до брожението, което се вдигна около него, то е заради клевети на бивш служител на телевизията.

  13. Ruslan Trad септември 25, 2010 в 10:46 am

    Това не променя е факта, че пари от тях не съм взимал, след като дори преводи не съм правил? В крайна сметка случаите в „Бусманци“ са трагедия за самия мен, заради приятелите ми,които са там. Ако МВР реши, че ще им помогне, бих бил с тях, но в противен случай аз нямам работа с тях. Може би това е най-важното в случая, защото именно МВР трябва да бъде превъзпитано в средствата си към тези чужденци, които и след години пак биват наричани „чужденци“, а за мен това е недопустимо.

    Самият проект включваше, законите, които биха ограничили правата на чужденците, филмът съдържаше именно това, в по-голям размер. В рамките на 15 минути трябваше да се предаде това послание, което очевидно измиваше ръцете на хората от МВР. Така вече имат основание да се оправдаят, че са ги „предупредили“. Участието ми в този проект и единствено, като човек, стоящ в страни. Виждам хубавото в цялата работа, че разбрах какво се прави от институциите, за да усвояват бързо парите. Останалото времето ще го покаже.

    П.С. Наистина беше включена, като гарант за мен и ти благодаря, че честността ти отново беше безупречна. Самият постинг повдигна доста въпроси и стана добре, че се казаха.

  14. Роберт Леви септември 25, 2010 в 8:59 pm

    Първо, като сценарист на филма, държа да дам обяснение. Това е изцяло европейски проект, който се администрира в България от МВР, в другите страни – от съответните ведомства, занимаващи се с нелегалната имиграция. Т. е. дори Руслан да е получил парите си за консултантски услуги от МВР – а той ги получи (ако ги е получил) от Травъл ТВ, знам го, защото аз го поканих за консултант – то тв не са пари на въпросното ведомство.
    Второ, общоевропейският проект се нарича (не цитирам точно) „Кампания за доброволно завръщане в родината“. Помолих Руслан да ми бъде консултант, защото имах нужда от погледа на човек, който е по-навътре от мен в проблема. Освен с Руслан съм разговарял и със Светла Енчева, но това не прави нито мен, нито нея „хора на МВР“.
    Последно, въпросните пари отидоха за: филм, озвучен на три езика (не му е мястото да обяснявам как се прави, колко пътувания до различни точки на страната има и колко струва), множество билбордове по основните входно-изходни пътища на страната, огромен брой флаери и брошури. Почти никой не се е обогатил, а самото МВР се отчита пред други институции за тези пари. Съжалявам, че съм подписал декларация за поверителност и не мога да кажа за какви суми става въпрос.
    Но да твърди някой, че а) Руслан е дондоник на МВР; и б) МВР си измива ръцете е несериозно.
    Поради моята позиция относно правата на имигрантите до последно не беше сто на сто сигурно, че ще бъда сценарист. Моята съвест е чиста, а Руслан и други мои приятели, които ми помогнаха (благодаря им), нямат никакви основания да се срамуват от нещо.
    И накрая – не ми е приятно, когато хора разбрали-недоразбрали си позволяват да коментират и да отправят квалификации за неща, за които нямат хал-хабер.

  15. Ruslan Trad септември 25, 2010 в 10:24 pm

    Не мисля,че след мнението на Робърт трябва да добавям нещо.

  16. няма значение септември 26, 2010 в 3:42 pm

    Дали български или общоевропейски пари са взети, няма значение. Това са обществени пари, които са отишли за нещо фундаментално грозно. Не мога да разбера, че не виждате проблем в съдържанието на такава гнусна и жалка пропаганда. Нали видях текстовете на листовките… Не ми се мисли какво е съдържанието на самия филм….

    А дали сте взели пари от МВР или от Фронтекс, слабо значение. Вие легитимирате съществуването на места като Бусманци и цялата гадост, която се излива срещу чужденците в България. Този тип пропаганда е създадена, за да оправдава беззаконието и липсата на елементарни човешки права.

    Чудно ми е дали ходихте на премиерата на филма, която е била в Бусманци? Почерпихте ли се за добре свършената работа с европейски пари, докато бежанците стоят в клетките си и гледат на филм, че България не спазва правата им… все едно не им е ясно.

    Не е нужно да си „доносник на МВР“, за да помагаш на античовешки проекти.

  17. вожда септември 26, 2010 в 4:24 pm

    И аз не мисля, че след предходното мнение има какво да добавям. А и с дебелоочието не може да се спори. Само ще задам два въпроса. Единият е към г-н Леви. „Съжалявам, че съм подписал декларация за поверителност и не мога да кажа за какви суми става въпрос.“ – какво е това засекретяване на обществени пари? Щом проектът е институционален, няма място за такива шменти-капели, иначе директно буди съмнение и за корупция, оставяйки настрана нечистоплътността на проекта. Вторият въпрос е към „пропагандаторите“ взели участие в проекта. Този филм секретен ли е, че не може никъде да се види? Изтезанията в Абу Гариб могат да бъдат видяни навсякъде – толкова ужасяващи неща ли сте включили в него, че не смеете да го покажете?

  18. Роберт Леви септември 27, 2010 в 12:33 am

    Като оставям настрана, че се подписвам с името си срещу хора, които са много загрижени за Абу Гариб и за Бусманци, но кой знае защо ползват псевдоними, отговарям поред:
    Бусманци, колкото и да не ми харесва, е легитимен център за задържане и не се нуждае от моята легитимация. Ноако приемем, че аз го легитимирам, то нека кажем, че в същото време легитимирам всички подобни центрове в ЕС, или поне в тези страни, които са похарчили пари по програмата: Великобритания и Гърция знам със сигурност, знам, че поне още три страни участват. Нямам никаква представа дали там са си засекретили парите, но за, че и на двете места са похарчени повече пари, отколкото в България.
    Решението за „засекретяване“ не е мое – аз съм сценарист. И макар да съм завършил и филология, и културология, изразът „шменти-капели“ оставям на вождовете – на Вожда и на Министър-председателя.
    Сигурно участвам в нечистоплътен проект, но поне се съизмервам в нечистоплътност с Европейския съюз, по чиято програма е конкретният проект.
    Не, не ходих на премиерата в Бусманци, и никой не се е черпил. Поне в Травъл Тв не.
    Това, че един филм не е качен в интернет, не го прави секретен. Раздават го на граничните пунктове, има го в транзитните центрове и в Агенцията за бежанците. Идете в сайта на Травъл Тв (http://ttvi.bg/), свържете се с шефовете и поискайте екземпляр. Вероятността да ви дадат е висока.
    Между другото, Бусманци наистина е противно място, все пак е затвор. Но сравнението му с Абу Гариб издава а) непознаване на Бусманци; б) непознаване на Абу Гариб и в) свързано с първите две маниашко хиперболизиране.
    Годишно ми гостуват 15-20 чужденци. И срещу тях не се излива никаква гадост. По отношение на задържаните в Бусманци въпросът е от друго естество – за тях има закон, който държавата ни, която го е приела, не спазва. Но филмът не оправдава това, нито се занимава с това. Ако „няма значение“ се нагърби да бъде продуцент, извади съответните пари, готов съм да направя и такъв филм. Но българското общество ще му обърне внимание колкото и на този. И колкото на кампаниите за защита на хората, задържани в Бусманци. Е, понеже съм и евреин, ще ми се наложи да не ползвам трамвай, заради металното внимание, което аз и филма ми вероятно ще получим. Но, пак повтарям, с удоволствие ще го направя. И то с името си, а не с „няма значение“ или „Вожда“. Анонимността е удобна позиция за подкрепяне на непопулярни и критикуване на популярни каузи. Номерът е да е огледалното – да го правиш с името си.
    И пак с името си, отивам да правя следващия „античовешки проект“ – тринадесетте филма „Това е България“. И оставам (с името, етническата ми принадлежност и религията ми) приятел с Руслан.
    Нещо, което анонимници не могат да кажат. Няма как да си приятел с „никой“, нали?

  19. Плод&зеленчук септември 27, 2010 в 8:48 am

    Не мога да разбера защо никой не подкрепя МВР.

  20. Виктор Димчев септември 28, 2010 в 8:32 am

    В качеството ми на продуцент (на „филма“ и „листовките“ – защото всъщност това е един сложен филм, с клип, тиражиран на няколко десетки хиляди диска, а листовките са няколко десетки хиляди флаери, листовки, брошури, плакати, информационни книжки, билбордове, стойки и прочее), бих искал да кажа, че Руслан не работи с МВР. И това не е проект на МВР, а на ЕС – в подкрепа на МВР. В този смисъл, ако РУслан е работил за МВР, то и аз съм работил за МВР, и ЕС работи за МВР. И ако това е така, не виждам нищо лошо в това. Благодаря за добрите думи и за добронамерената критика. Тъпанарите, които обвиняват един качествен човек, като Руслан – е, за тяхна сметка си е.

    И да кажа: проекта е напълно прозрачен, даже един „доброжелател“ на Травъл ТВ – небизвестен пианица и обикновен боклук беше пуснал донос в МВР срещу телевизията. Разбира се, той не доведе но нищо, защото проекта е реализиран добре. И ако поназнайвате от PR, ще сте наясно, че сумата по проекта (която не е 200000 лева), не е никак голяма за една сериозна информационна кампания.

    Ако някой има още въпроси – мейла ми е по-горе. Светла, не се познаваме лично, но ви благодаря за градивната критика.

    Успешен ден! Виктор Димчев

  21. Абугариб Гуантанамов септември 28, 2010 в 4:52 pm

    Защо да си пишем имената, след като МВР сами ще ги научи? Качете това блестящо творение на филмовото изкуство и хуманизма да му се насладим всички.

  22. Роберт Леви септември 28, 2010 в 7:21 pm

    Темата се оказа с продължение. Утре, след 11.30 сутринта по Хоризонт ще защитавам (представям) „строго секретния проект срещу неизвестен за мен (а вероятно и за 99% от българите) депутат от РЗС.

  23. bond септември 29, 2010 в 7:45 pm

    Отдолу ви пускам официалното съобщение на МВР, с което то издирва „продуцента“ Виктор Димчев и майка му като измамници. Защо ли сега МВР му е дало 200 бона. Вероятно срещу съответните услуги толкова дълги години. Ясно ви е кой е доносникът, нали? Ами Виктор Димчев! Така че, не се карайте помежду си, ако обичате. Мислете!
    Заловен е измамник с визи за Мексико
    Полицията е арестувала 23-годишния Виктор Димчев от София. Той пускал обяви и набирал кандидати за издаване на визи за Мексико. След уговорка по телефона им насрочвал среща в импровизирания си офис или в някое кафене. Там жертвите му давали на ръка по около 600 долара и попълвали пълномощно на името на Минка Вътева за издаване на виза. Измамникът прибирал парите и документите им и изчезвал. Изчаквал известно време и започвал да изнудва „клиентите“ си по телефона за допълнителни суми. Ако някой дръзнел да се откаже от услугите му, рекетът преминавал в заплаха, че ще си вземе парите със сила. Полицията моли измамените от Димчев да се обадят на тел. 9827 3220 или 9827 3882.

  24. Абугариб Гуантанамов септември 30, 2010 в 6:13 pm

    Да благодарим на г-н Леви, че ще ни пусне филма по радиото🙂

    • Роберт Леви октомври 1, 2010 в 7:57 pm

      Веднъж вече казах, че е безмислено да се разговаря с анонимници. Със страхливци – още по-малко. Защо толкова ви е страх от името ви? Да не би случайно да разберем кой е толкова тъп?

  25. Иван Иванов октомври 6, 2010 в 1:53 am

    Така удовлетвори ли ви се интересът или да се готвим за нова МВР продукция – изтръгване на самопризнания (и зъби) от непознати граждани, която да се прожектира на (все още) анонимните читатели на блогове?

  26. Сандокан Десни октомври 26, 2010 в 12:10 am

    Най-невероятното в цялата оправдателна тирада на Руслан, Роберт и Виктор Димчев е, железният аргумент „ЕС“. Добре, парите и целият проект са на ЕС, МВР само посредничи… е и? Това, че кинтите и идеята са не на нашенските ченгета, а на европейските, по какъв точно начин прави начинанието морално? Защото начинанието, уважаеми, е неморално. Начинанието има за цел да осигури на Европа благоприличие и спокойствие от „жалкото мрънкане“ на някакви си отрепки от Третия свят, докарани (от същата тая самодоволна Европа) до жестока мизерия. ЕС не иска да й се налага да спазва човешките права на нелегални имигранти. И затова (с въпросния проект за някви си нищо и никакви 200 000лв) ЕС предупреждава въпросните – не идвайте, работа няма да ви дадем, а ще ви затворим в концлагер… И как не виждате циничността на цялата картинка, това не ми е ясно.
    Продуцентът пък има и наглостта да обясни как 200 000 са смешна сума за такъв грандиозен медиен проект (15мин. филм, флайери и билбордове). Сигурно. С тези пари обаче (а според сценариста, българската част на проекта взима само малка част от цялостния бюджет) можеше да се подобри значително живота на цяла една област – извор на бъдещи нелегални емигранти към Европа за кой знае колко време напред… ама не, ЕС се грижи за хората, предупреждава ги за своите закони и за нелеката им съдба. Гнусно е

Вашият коментар

