Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

В Йерусалим палестинските камъни срещнаха израелските куршуми

Палестинци водеха вчера цял ден сблъсъци с израелската армия в Йерусалим. Това се случи, след като палестинец бе убит от въоръжени израелски заселници в Силуан. Недоволството от протест прерастна в неподчинение и се стигна до сблъсъци. Израелският аквисти Йозеф Дана пусна снимка от Йерусалим. По-долу може да прочетете повече.

The following is an excerpt from Philip Weiss’s report from Silwan: Palestinians rioted this afternoon in Silwan, a village right outside the Old City of Jerusalem, following the killing earlier in the day of a Palestinian man by an armed guard at a Jewish settlement in the occupied neighborhood. Joseph Dana posted pictures of the „revolt“ here. An activist friend in West Jerusalem said that th … Read More

via P U L S E

Повече снимки тук.

25 responses to “В Йерусалим палестинските камъни срещнаха израелските куршуми

  1. Плод&зеленчук септември 23, 2010 в 4:21 pm

    Каква част от палестинците в този район могат да пишат на Иврит?

  2. militero септември 23, 2010 в 6:41 pm

    Има малко объркване – резултата е даден като причина. Израелски бодигард е бил приклещен от тълпа и е застрелял един от нападателите си. Срещу тази самозащита са вдигнати „спонтанни“ протести, които са посрещнати от гумени куршуми. Когато обезумяла тълпа хвърля камъни и те напада с бухалки не я замерваш и ти с камъни и не отвръщаш с бухалки. Добре е да се сетим какво правят подобни тълпи в Йерусалим когато не се разпръскват с гумени куршуми и сълзотворен газ – изкарват хора от таксита, наръгват ги и им размазват главите с камъни. Понякога е имало и линчове.

  3. Ruslan Trad септември 23, 2010 в 10:33 pm

    Ами тези тълпи са жителите на Йерусалим, тъй че могат да си правят каквото пожелаят. Чужденците,виж,те трябва да си отидат.

  4. militero септември 23, 2010 в 11:46 pm

    Не знам, светът много остро реагира когато в Източен Йерусалим се гърмят с гумени куршуми, но никой пет пари не е давал когато евреи са изгонени от Източен Йерусалим, а 60 синагоги са опожарени и превърнати в бардаци преди няколко десетилетия.

    Не знам защо да са чужденци – Източен Йерусалим на практика е Израел, а те са израелци.

    • Aya септември 24, 2010 в 3:04 pm

      “но никой пет пари не е давал когато евреи са изгонени от Източен Йерусалим, а 60 синагоги са опожарени и превърнати в бардаци преди няколко десетилетия“

      А колко пари дава за това, че преди няколко десетилетия цели палестински селища са били изравнени със земята, а жителите им са били прогонени.

      Не мога да разбера логиката зад думите ти – израелци имат право да се върнат, но палестинците нямат.

  5. Ruslan Trad септември 24, 2010 в 1:18 am

    Източен Йерусалим не е Израел,освен в мозъците на израелските политици. Обърнато е внимание, редица организации са съобщавали за горене на синагоги,да не говорим, че дори „Египетски хроники“,един от най-популярните арабски блогове, са писали за тези случаи.

    Интересно е, че се горят джамии, превръщат се някой от тях в синагоги, и малко хора бяха обърнали внимание. Също така се трият арабски надписи и се слагат на иврит.

    • militero септември 24, 2010 в 5:33 am

      Не е Израел само на хартия. Реално ако отидеш там няма да си в друга държава, всичко ще е същото. Освен църквите, джамиите и синагогите. Естествено продължение е, можеш да си живееш в Йерусалим и няма да имаш чувството, че си в столицата на несъществуваща държава.

      Кои са тези джамии превърнати в синагоги? За тях не съм чел, но веднага се сещам за стотина синагоги в Израел, които са изгорени или „преправени“. Най-вече първото.

  6. Мая септември 24, 2010 в 1:07 pm

    Всичко това може и да е реално, само че при условие да не си палестинец.
    Колкото до превръщанията, явно някои четат избирателно. Да кажем ли нещо за джамията на гроба на Ибрахим в Хеброн? Вярно, Хеброн не е Йерусалим, но окупацията е същата. Включително вече е окупирана част от джамията, която е превърната в синагога. А кметът на палестинския град Хеброн разказва на гостите си как той е единственият кмет в света, на когото е забранен достъпът на една от улиците на града, който управлява. Там децата на 400-те заселници евреи играят футбол, но палестинците нямат право да стъпят.

    • militero септември 24, 2010 в 9:39 pm

      Да, но кой чете избирателно? Вие избирателно нарекохте Пещерата на Патриарсите джамия, нищо че тя е свещенна не сама за мюсюлмани, но и за евреи – там са погребани Авраам, Исак и Яков. Свещенна е и за християните. А това, че е превърната в синагога е абсолютно невярно – влезна в списъка на архитектурни паметници, които са част от еврейската култура и история. А тя е част от тази култура и история. Джамията си е все още там и си е все още джамия. Но много преди изобщо да има Ислям е това е било свято място за евреите. Така че за да сме коректни – джамията е построена върху еврейски паметник на културата.

  7. Aya септември 24, 2010 в 3:08 pm

    Реално ако отидеш там няма да си в друга държава, всичко ще е същото. Освен църквите, джамиите и синагогите. Естествено продължение е, можеш да си живееш в Йерусалим и няма да имаш чувството, че си в столицата на несъществуваща държава.

    Именно, защото това е целта на окупатора – да превърне Източен Ерусалим в неделима част от израелската столица. Но според международните закони тя не е такава.
    „I don’t really understand why Israel does not accept that Palestine consists of the West Bank, Gaza and East Jerusalem,“ Luxembourg’s Foreign Minister Jean Asselborn told journalists. „The Israelis have a right to live in Israel, the Palestinians have a right to live in Palestine.“ http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3816972,00.html

  8. Плод&зеленчук септември 24, 2010 в 8:55 pm

    Господин Asselborn обикновено се изказва с лек американски уклон, но въпреки всичко вероятно е прав. Това е част от цената, която Израел трябва да плати за поевропейчването си.

  9. Мая септември 25, 2010 в 11:02 pm

    Не видях насред Хеброн да има пещера. Джамията е насред площад в стария град, но достъпът до нея за мюсюлмани е един по един през въртележка – точно като на граничните пунктове между Израел и Западния бряг. На какво основание, моля? Това да не би да го изисква еврейското кулутрно наследство? А би ли могла една джамия да си е все още джамия, щом богомолците мюсюлмани нямат достъп до нея? Но богомолците юдеи имат! Както са имали винаги, докато „паметникът“ е бил джамия.

    • militero септември 25, 2010 в 11:29 pm

      Пещери има, г-жо, аз също не съм ги виждал, но ги има.
      Вие говорите за джамията на Ибрахим? А какво е Ибрахим? Не е ли арабското име на Авраам, праотеца на еврейския народ? Човек живял, умрял и погребан като евреин? Постройката (да сме дипломатични) съществува много преди арабския крак да стъпи по тези земи и много преди да има Ислям. Което не значи, че мюсюлманите не могат да го почитат, напротив, за тях също е свещено място.

      Джамията си е пълна с мюсюлмани, а една въртяща се врата не променя същността й. Вие казахте, че част е превърнато в синагога – коя част по-точно!? Или това е теорията на Азиз Дуейк, че ако евреин се моли в джамия, то това я превръща в синагога?🙂

  10. Мая септември 26, 2010 в 12:46 pm

    Не, господин Сиди – това е теорията на Израелската държава – че там, където стъпи кракът на израелски войник, става Израел.

    • militero септември 26, 2010 в 3:23 pm

      Ама каква е тази теория?😀 Ако беше вярна Израел днес нямаше да е 20 хил.км.км, а 80. Да не си изсмукваме теории от пръстите. И все пак, кажете – коя част по-точно от джамията е направена на синагога?

  11. Мая септември 27, 2010 в 9:59 am

    Ами не ме пуснаха да видя коя част точно!
    А Вие откъде знаете, че джамията „си е пълна с мюсюлмани“? И на какво основание наричате „въртяща се врата“ онова направо военно съоръжение от дебели железни пръти, които ограждат от две страни пътечка за минаване по един, а на самия пропускателен пункт, където постоянно дежури израелски войник с автомат, заграждението стига до тавана и има формата на цилиндър с въртящ се по средата му прът,на който спиралообразно са фиксирани стоманени пречки, така че човек може да се промуши само странично и да може да бъде добре огледан и проверен. Пропускателният режим, когато ние стигнахме дотам, беше забранителен. Та съжалявам – не можах да огледам. Но по това, което чета, част от постройкатавинаги е имала функциите на синагога и арабите-мюсюлмани никога не са пречели на достъпа на юдеите богомолци. Заради това обаче Израел регистрира мясятото като част от израелското културно наследство в листата на ЮНЕСКО. Извинете, но може ли Турция да регистрира намиращата се посред София джамия „Баня Баши“ като турско културно наследство?
    Колкото до Авраам-Ибрахим, да, кой е праотецът, но не само на евреите. И е почитан не само от юдеите. Неслучайно един от термините за трите монотеистични религии е аврамистични. И един от фактите, които потвърждават това достатъчно красноречиво, е че постройката си съществува – никой мюсюлманин не си е позволил да посегне на нея.Или? Е, в исляма Авраам-Ибрахим е наричан „Божият другар“ и е единственият, за когото се допуска такъв епитет. Но да не навлизаме в богословските дебри, защото си мисля, че там за Вас ще бъде още по-трудно, отколкото дори за мен.

  12. militero септември 27, 2010 в 1:20 pm

    Джамията е пълна с мюсюлмани защото по цял ден влизат и излизат. Ако сте била по време на безредици или нещо подобно, не знам, но мога да Ви покажа съвсем скорошни снимки (от тази година).
    Колкото до въртящата се врата – нея не съм я виждал, но през подобно нещо (както го описвате) се минава и на входа на люксембургските каземати.

    „Нещо“ като синагога е имало винаги, да. Арабите-мюсюлмани не само, че са пречели на евреите да влизат там, но над хилядолетие им е било забранено. Чак до 1967. Забележете – не израелци, а евреи.

    Аврамистични религии няма, има авраамически. Но забележете – Авраам е праотец на еврейския народ, а такова нещо като мюсюлмански народ съществува единствено в страните от бивша Югославия.

    Няма нужда и от искрички, г-жо Ценова.🙂 Чел съм единствения удобрен вариант на български на Корана, никога не съм си позволявал и една лоша дума да кажа за религията. Нито някъде съм казал, че мюсюлманите нямат връзка с това място, че за тях е маловажно или че трябва да спрат да ходят. Аз лично пет пари не давам за религиозната символика, но нека всеки си прави каквото иска.

  13. Мая септември 27, 2010 в 3:30 pm

    Само дето някои смятат, че правото да си правят каквото си искат им е низпослано от Господ, поради което имат право да си позволяват да лишават другите от това право?!

  14. militero септември 27, 2010 в 3:46 pm

    „…Включително вече е окупирана част от джамията, която е превърната в синагога….“

    Няма ли поне да ми кажете коя част от джамията е окупирана и превърната в синагога от лошият Израел?

  15. Мая септември 27, 2010 в 8:04 pm

    О, прав сте! Сбъркала съм! Всъщност окупирана е цялата джамия, тъй като се намира на окупирания Западен бряг на река Йордан.
    А Вие няма ли да ми кажете защо добрият Израел така настойчиво държи да продължава да бъде окупатор при положение, че единственото, което се иска от него, е да прекрати окупацията?

    • militero септември 28, 2010 в 6:12 am

      Какво „прав съм“, аз зададох въпрос.🙂 Кажете най-накрай, коя част от джамията е превърната в синагога? Не е ли обратното?

  16. Мая септември 28, 2010 в 10:27 am

    Драги ми господине!
    Цар Ирод построил голяма четириъгълна ограда около Пещерата на патриарсите – единствената изцяло съхранена постройка от времето на Ирод. Тя е изградена от каменни блокове с размери 6 фута дебелина, поне 3 фута височина и до 24 фута дължина и не е имала покрив.
    До византийската епоха вътрешността в очертанията на оградата остава под открито небе. По време на византийското управление в югоизточния ъгъл е построена базилика и мястото е покрито с изключение на централния му сектор. През 614 г. районът е завладян от персите, които разрушават църквата и от нея остават руини, а през 637 попада под контрола на мюсюлманите, които реконструират сградата като покрита джамия.
    А сега бихте ли ми отговорили Вие кое в какво е превръщано?

    • militero септември 28, 2010 в 8:07 pm

      „…Драги ми господине!…“ – с тази удивителна се чудя каква ли би била интонацията Ви ако говорехме, а не пишехме.🙂

      Не знам защо минахте на имперската система. Но няма нужда да ми давате историческа справка, предвид че ВИЕ (!сега и аз ще сложа удивителна!) твърдите, че нещо е превърнато в нещо друго. Вие твърдите две неща :

      1. „…Включително вече е окупирана част от джамията, която е превърната в синагога….“
      2. „…част от постройката винаги е имала функциите на синагога и арабите-мюсюлмани никога не са пречели на достъпа на юдеите богомолци…“

      1. Отговорихте ми въпроси, които не съм задал. Аз питах 20 пъти коя част от джамията според Вас е превърната в синагога?

      2. И първата част на изречението е невярна („винаги е имала функциите на синагога“, не е вярно, изобщо) и втората част не е вярна – откакто мюсюлманите стъпват в Хеброн преди 1400 години до 1967 на всеки евреин е било ЗАБРАНЕНО влизането. От това по-голямо пречене на достъп няма.

      Попитахте ме :
      А сега бихте ли ми отговорили Вие кое в какво е превръщано?

      Не аз говорих за превръщане, а Вие. Аз казах, че джамията е построена върху еврейски културен паметник. Преди да бъде джамия е било друго? Да, абсолютно вярно. И? Кое в моето изречение намирате за неточно? Ще се радвам да разбера. Но нямам големи надежди, тъй като поради слабата си начетеност си позволявам да говоря само за неща, в които съм убеден и които съм проучил 7 пъти. Вие за сметка на това сте стотици пъти по-начетена от мен, но изредихте няколко неща (посочени по-горе), които просто са неверни. И мисля, че сме достатъчно цивилизовани – да спрем да слагаме удивителни знаци вместо точки? Все пак просто си говорим, нали така?🙂

Вашият коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: