Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Империя на националните катастрофи

Александър Стоянов

От блога: Знаете, че в Интидар цензурата в изказа и представянето на темите е почти минимална. В блога се пускат всякакви мнения по различни теми, а най-ценни са текстовете от гост-автори. Такъв е и по-долният текст, който в голяма степен, поне според мен, говори за истини, които се опитваме да покриваме с романтични думи и интелектуалничеме.

Българите винаги обичат да се изкарват онеправдани, прецакани, а не рядко и преебани. Преебани най вече от историята и от своите съседи. Характерна за българското национално мислене е идеята, че винаги трябва да има някой виновен и, че този някой определено не сме ние. И така вече 132г. българският народ сипе хули, псувни и проклятия към всички свои съседи и към света като цяло, за техния масонски заговор да се ликвидира славният български народ.

Историята ни е изпъстрена със заблуди за несъкрушимата българска армия и за излъганите надежди на цял един народ. Разбира се, ние никога не сме виновни. Храбреци и герои, които са излъгани от подлите и безчестни съседи, а дори и да се опитаме да критикуваме собствените си недостатъци, писатели и историци рисуват образа на един наивен, як балканджия, който наритва всички задници, но накрая се оказва надхитрен и измамен.

Какво излиза – сърби, гърци, румънци и  турци са виновни, че са защитавали националните си интереси (които са пълно противоположни на нашите) и са ни прекарали! Безсрамници! Боклуци! Как не ги е срам!?! От къде на къде ще извличат полза за себе си, вместо да ни оставят да оберем всичко което искаме и да ги прекараме!?!?! Ами онези двулични копелдаци руснаците? Хем ни освобождават, хем след това искат пак да ни заробят, а когато не им се връзваме, ни преебават и започват да подкрепят сърбите! Те са виновни! Трябваше да ни спасят! Трябваше да преебат цялата си световна политика, за да измъкнат малката ни държава от блатото на собствената й глупост! Длъжни бяха! Длъжни! Нали? Дали?

Истината  е че никой никога не е бил длъжен на България. В политиката, в истинската политика, няма дългове! Има само оползотворени  шансове и пропуснати възможности. Трябва да успееш на всяка цена, най-често, като забиваш ножове в гърбовете на братята си и чукаш жените на враговете! Това не е мач между Левски и ЦСКА където единия печели, а другия е морален победител. В историята и в политиката, а и в живота въобще, няма морални победители, защото няма морал. Печелят тези, които умеят да превръщат възможностите в успехи. За съжаление, след освобождението си, българите никога не са имали тази чудодейна способност. Ние сме може би единствената държава в света, която за последните 100 години не е реализирала нито една възможност като хората и въпреки това все още съществува. И ако това не е повод да се гордеем! Слепи сме да видим че историята ни дава шансове отново и отново, за да се опитаме! Шансове, които много други държави и народи не са получавали. Коя е тази държава, кой е този народ, който губи последователно в рамките на по-малко от 50 години една локална и 2 световни войни, а след това излиза с повече територия от тях, отколкото е имал преди това? Мисля, че няма други такива. Но ето ние стенем и страдаме. Национална катастрофа! И не една, а цели две! И може би националните ни катастрофи наистина са две, но те не са през 1913 и 1919, а по-скоро през 1944 и след 1989г. Но никой няма да посочи последните две години, понеже за тях и особено за това, което се случва след втората сме си виновни самите  ние. А това не е изгодно за един народ на светци и невинни, които всякога са били брутално изнасилвани от някой чужд, външен враг.

И нека не се чудим че идеята за външния  враг е толкова популярна и  до днес. Това е така, защото тя не ни е „насадена” от комунизма (който сега всички сочим с пръст и обвиняваме за всичко), а присъства от Освобождението, ако не и от по-рано! Защото дълбоко в душата на българина е залегнал принципът, че „другите са ни виновни”. И ето че Балканските войни и Първата Световна война ни дават идеалния повод да си изплакнем ръцете в кристалната вода и да кажем- „ние сме пас, спечелихме всички битки, но вие все пак ни преебахте с помощта на Великите сили”. И така злите турци, гърци, сърби и румънци са ни виновни….Чудя се, сега, докато пиша тези редове, дали сме ги мразили защото са ни надхитрили или защото сме им завиждали, че те са се рашилили с доста а ние – със съвсем малко…. до колкото познавам българите, най-вероятно е и заради двете неща….

Но истината е малко по различна…истината е, че тези псевдонационални катастрофи са просто едно нескопосано управдание за тиняка, в който живеем в момента. Те са жалък опит на българина, да оправдае собствената си политическа неграмотност и дипломатическа импотентност. Истината е, че този народ винаги е бил, е и ще бъде анално обругаван най-вече от своите. Защото преди 132, преди 100, преди 90, преди 50, преди 30, преди 20 години, та чак до сега, некадърното политическо управление в България е било, е и вероятно ще бъде единствената причина за политическото, икономическото и дипломатическото фиаско на България. Защото нека не се лъжем, ние сме една държава-неудачник. И за това сме си виновни само ние! Никой друг! Защото и други са били прецаквани, и други са били ограбвани, и други са били преебавани…но само ние българите вече почти 100 живеем по инерция в състояние на постоянно безтегловно, анално проникване и нямаме нито волята, нито желанието да направим нещо по въпроса. Раните понесени от „националните катастрофи” съвсем не са нелечими. Големият Съюзнически вибратор, който ни е бил набит брутално през 1919, е набит и на Германия и на СССР, с доста по сериозна сила и на доста по-голяма дълбочина. До 1933г., обаче, те и двете са протегнали ръка и са го извадили. България също е можела да го стисне, да скръцне със зъби и да го извади от отзад. Нямало е никой да ни спре…но ние не сме го направили. Били сме заети да търсим виновни и да се чудим как сме били толкова преебани. За съжаление, Втората световна война и последвалата я вече ИСТИНСКА НАЦИОНАЛНА КАТАСТРОФА забиват този вибратор още по дълбоко в родния български гъз. Най-верният питомец на СССР дори и не помисля да извади вибратора. На Партията Столетница и на нейните членове, им се е харесвало да гледат как Големия Червен Брат натиска и натиска вибратора, а България се гърчи ли гърчи. Така минали 45 години и българите окончателно привикнали с този вибратор. Светът също свикна да ни гледа нагъзени и покорни, чакащи поредната порция анален секс. И докато ние се възприемаме като олигавена, разкрачена проститутка, светът също ще ни възприема така. За това България никога няма да се оправи, докато сама не извади вибратора. Защото в света на пропуснатите и реализираните възможности, когато един е паднал по корем със забит в гъза вибратор, другите няма да му го извадят и да му помогнат да стане….НЕ! ТЕ ЩЕ ГО НАБИВАТ ОЩЕ ПО-НАВЪТРЕ!!!!

Няколко думи за всички националисти, които ще прочетат това:

Да се разглежда процеса на национално обединение по етапно (до май 1913г., после до юли 1913г. а след това до ноември 1919г.) е погрешно. Това е един общ процес, в който България влиза с площ от 96 000км2 и илиза с площ 103 000км2. Къде е катастрофата??? В добавка, след Втората Световна война, която също губим, получаваме още 7 000 км2 и достигаме до днешния размер на страната! За справка, само за последните 20 години, Сърбия се е свила 3 пъти!!! Ето това е Национална катастрофа! Или пък Турция, която от над 1 400 000 км2 преди Първата Световна война се е свила до по-малко от 500 000 км2 веднага след войната! България НИКОГА не е преживявала подобен шок и по-добре, иначе трябваше да сме се самоубили групово, село по село, град по град…. Време е вече да забравим за онази Санстефанска химера, която ни е наложена от имперската руска политика. Време е да разберем, че никой никога не е искал да освободи България в Санстефанските граници! Русия е използвала това дипломатическо оръжие преди 132 години, а ето че то дава ефект и до ден днешен…. Нека първо се оправим с това, което имаме, пък после да искаме Македония, Северна Добруджа, Беломорието и Западните Покрайнини…

34 responses to “Империя на националните катастрофи

  1. maxpr април 22, 2010 в 12:47 am

    Доста правилна статия, макар и с повечко хард-кор елементи:) Но пък историята на България е доволно наситена с порнография, така че е оправдано. Наистина национализмът (синоним – патриотизмът) е много вреден, защото вкарва излишни емоции в един проблем, на който трябва да се гледа трезво. Все едно светът е футболен стадион, нашият отбор губи мизерно, а въпреки няколкото автогола публиката пак обвинява съдията.

    България е страната, в която сме се родили хора по чист шанс, както някой африканец се е родил в мизерия, или швед – в богатство. Всички страни са пълни с патриоти и човек е способен да заобича и най-негостоприемната пустиня, затова между хората няма разлика.

  2. Bernard Sidi април 22, 2010 в 7:14 am

    E, малко отиваме в другата крайност…?

    Националните катастрофи неслучайно са останали с това име – губил Тракия, Македония и Добруджа. А втората национална катастрофа е 1918, не 1945. А и след двете войни, теоретично, ако тези територии бяха останали в нашите предели, нямаше да се налага да се колят над 100,000 българи в Македония, да се изгонват 500,000 българи от Беломорска Тракия и да има цели бежански квартали и т.н. Сърбите твърде много печелеха, ние поне запазихме цялостта си след 1989. А Югославия днес е нещо твърде жалко – Сърбия минус републиките, минус ЧГ, минус Косово, скоро минус Войводина.

    Не е хубаво да се обвинява първия срещнат сърбин на улицата, но историята е за да се помни и за да се поучаваме от нея. Трудно българин ще има добро отношение към сръбската държава, както един либиец трудно ще е пръв приятел на Рим, или египтянин да е пръв приятел на Англия и Франция.

  3. knaf април 22, 2010 в 11:45 am

    Добре, че го е написал българин, че ако чужденец каже това го обвиняват в завист или го приемат несериозно. съгласявам се с автора, че все някой ни е виновен.

  4. muiiio април 22, 2010 в 5:03 pm

    Много добре казано, си мисля аз.
    Няма изобщо да се хващам с историческите „факти“, защото 1) съм бос в историята и 2) не това е важното в статията.

    Не ни е виновен някойси, няма да ни оправи някойсидруг (освен споменатото в статията оправяне, разбира се), и определено е време да спрем да гледаме гладно и алчно навън (ай стига вече с тая Македония!), а да си оправим нашата си кочинка! НИЕ! Не ЕС, не НАТО, не Русия, САЩ, Германия, Франция, Швейцария…

    Ние.

  5. Ruslan Trad април 22, 2010 в 5:17 pm

    Бернард-що да няма първи приятели:) В Близкия изток има доста примери.Както и да е,за България е думата. Статията казва неща,които много хора си мислят и то с тези думи. Смятам, че е силна.

  6. Bernard Sidi април 22, 2010 в 6:00 pm

    muiiio – какво точно значи това? Да заебем 3-4 милиона българи зад граница? Това са твои сънародници, които не живеят в Западна Европа или САЩ, ами в недотам хубави места. И второ много от тях са преследвани заради българщината си. И какво – дай да ги заебем докато нямаме 500 евро средна заплата? Кой е казал, че трябва да избием сърбите? И какво общо има търсенето на виноник? Ти едва ли не твърдиш, че вместо да търсим виновник (съгласен съм, че не това е целта) е по-добре изобщо да забравим, че има проблем и да гледаме жадно към Швейцария. Е, не мога да го приема това.

    Руслане – в статията има нещо вярно, но като цяло е просташка, обидна и най-вече тенденциозна.
    Говорейки само за себе си – за мен са по-важни хората в тези райони, които авторът е споменал (пропускайки много други), а не територията. Защото в Беломорието още от 20-те години живеят повече гърци от българи. Че даже и от 1913 насам. Тук не става дума да искаме сметка на гърците, просто ние самите да помогнем на нашите си хора. Позицията на автора е крайно нечестна. А и има доста сбъркани представи за българската история.

  7. Гошо април 22, 2010 в 11:49 pm

    Смятам, че е написана страшно неграмотно. Един елементарен преглед въобще нямаше да навреди.

    Отказвам да коментирам ниския й език и другите простотии вътре. Просто едно ще кажа – да, и ние сме виновни. Но това, че ние сме били лесни жертви не оправдава по никакъв начин геноцида, извършван срещу българите, останали извън границите на България. По никакъв.

  8. Ruslan Trad април 23, 2010 в 12:33 am

    Много обидени бре:) Твойте представи да не са много нормални? Македонците не искат да са българи и това е.Ти искаш да си евреин,не българин -и си евреин. Просто е.

  9. Гошо април 23, 2010 в 1:19 am

    Съгласен съм – всеки има право на самоопределяне. Но не и българите в Република Македония, Западните покрайнини и Егейска Македония – защото на тях им се създават всякакви пречки да бъдат такива, каквито са. Нека другите се обявят за каквито си искат – тяхно право си е, но да уважават и правото на българите.

    И не, не ставаш евреин като си поискаш. Щото аз искам да съм дракон, ама не става само с едното искане.

  10. Ruslan Trad април 23, 2010 в 1:25 am

    Ама питай Бернард за евреите:)

  11. Bernard Sidi април 23, 2010 в 8:10 am

    Ех, Руслане, де да беше толкова просто. Когато някой негър-престъпник го шляпнат малко по-силно в районното управление в Ню Йорк, целия свят се разпищява за историческата неправда и погазените човешки права. Когато осъдят палестинско момиче, опитало се да наръга с нож войник, целия свят се сеща са излишни исторически простотии и почва да търси под вола теле. Но когато пребият българин и издерат с ключове по челото му „бугарин“ – е, тогава ние сами сме си виновни за полит-икономическото положение и не е имало национални катастрофи (нищо общо)!

    Гошо – очевидно човек може да е и двете, но така съм роден, не мога да реша, че съм чех утре.

  12. Ruslan Trad април 23, 2010 в 10:43 am

    Бернард, не си прав с примера за палестинката и българина.Знаеш,че има големи реакции срещу насилие върху българи.

  13. Bernard Sidi април 23, 2010 в 10:55 am

    Реакции има само от страна на отделни български организации. Не съм видял бунтове за пребит от ФИРОМ-ски полицаи българин. И тези случаи остават толкова неизвестни и неотразени. Важи и за българите в Косово, Албания, Украйна и Молдова (последните в много по-малка степен). Но когато няколко ченгета понатупат някой осъждан черен престъпник, който по чудо не е убил никого, карайки на 10 бири мотор с 200км/ч се вдигат бунтове. И то сериозни. Когато (случая, който споменах и миналия път) палестинско момиче бива осъдено на няколко месеца затвор за опит за наръгване на войник целия свят, барабар с ООН и всяка пробита организация за защита на правата скачат срещу тази неправда. Просто имаме кирлива и безгръбначна власт, чиято последна грижа е състоянието на българите (били те извън границата или не). Не съм видял Бан Ки Мун да осъжда скопските власти…

  14. Ruslan Trad април 23, 2010 в 10:59 am

    А какво правят организациите,като ВМРО? Бият си по една върху полумесеца на някоя джамия,правят подписки срещу исляма и т.н. подобни неща,а в същото време си бъркат в носа стане ли дума за Македония и Западните покрайнини.Отиват 20 души,развяват малко знамето,хапнат по някоя плескавица и си тръгнат.Защо не напрегнат малко властите в Скопие? Малко да ги притиснат,да има активизъм.

  15. Bernard Sidi април 23, 2010 в 11:14 am

    Ами, конкретно за аткивността им за Македония ги подрепям. Но лидерството на ВМРО не е сред най-чистите. А какво общо имат подписките на ВМРО с българите в Македония? Ако става дума за подписката за Турция и ЕС (предполагам), не виждам какво атни-ислямско има в нея, макар да не съм съвсем съгласен с нея.

    „….Защо не напрегнат малко властите в Скопие? Малко да ги притиснат,да има активизъм……“

    Ами, точно, това казвам! Вие твърдяхте, че трябва да заебем българите зад граница едва ли не. И както знаеш не съм член на ВМРО.

  16. Ruslan Trad април 23, 2010 в 11:16 am

    Статията го твърди и то знам защо Александър го е казал.И на мен ми писна да си клатим пишките и да се тупаме в гърдите.Ние сме ги заебила,човек.Цялата доктрина на България е пух и прах,няма никакви действия,които да говорят,че онези българи там не са заебани.

  17. Александър април 23, 2010 в 12:05 pm

    Бернанрд, за съжаление, насочваш дискусията към Българите зад граница, за които тази тема не е предназначена. Аз не съм тръгнал да защитавам нашите съседи за отношението им към нас. Подобно нещо е невъзможно, тък като българите са подложени на отношение, на което никой чужд народ не е подлаган в България. Не знам кой е евреин и кой какъв иска да бъде, но половината ми род са бежанци от Гърция, а другата половина са се били във всички войни. Тази статия няма за цел да хули България и нейните несгоди, тя има за цел да нахули българите, които от повече от 90 години не могат да се отърсят от миналото си. Въпроса не е в бежанците и войните, тези неща няма как да се забравят, то и небива, но небива да живеем в миналото! То е мъртво! А скоро и бъдеще няма да имаме, понеже спим и живеем в един постоянен кошмар, от който ако не се събудим, няма кой да ни събуди! Не му е сега времето да мислим за Македония! Те избраха своя път! избраха го в сърцата си! 80и кусур процента от тях не искат да са българи и мразят България, другите са албанци и малцина са онези, които все още се схващат като българи!
    Преди да можем да се погрижим за българите зад граница, трябва да се погрижим за себе си, защото в противен случай в България скоро няма да има българи, всички които могат ще си заминат, а ще останат само тези дето не могат да мръднат и са тук на доизживяване….Стига с този патриотичен мегаломанизъм! България е приключила националното си обединение през 1940! Това е ! Край! Повече няма да получим! Сега работата ни е не да приобщаваме нови територии, а да направим тази страна толкова привлекателна за живеене, че да опразним Чикаго, Банат, Молдова и Македония и всички да дойдат тук! По-добре 13 милиона на 111 000 кв.км отколкото 3 милиона върху 140 000 кв.км. Защото ако вземем Македония и Западните покрайнини, това само по себе си няма да означава нищо…просто ще повлечем още хора и земя към черната дупка в която тази псведодържава се е превърнала!
    Колкото до просташкия език, това е езика на Българите! Само и единствено чрез простащина и чрез живописни простотии могат да разберат как живеят и къде се намират. Ако не ми вярвате, запитайте се защо Гацо Бацов и Биг Брадър са най-популярните неща по телевизията…бацета и бацки!

  18. Гошо април 23, 2010 в 12:08 pm

    Да, заебани са от държавата, но ние като граждани не искаме това да се случва и искаме промяна на политиката й. Аз лично не съм си клатил пишката никога, а съм правил всичко по силите си да променя малко нещата – било чрез изпращане на книги и учебници в чужбина, било чрез някакъв интернет активизъм, било чрез шествия. Но българите в чужбина далеч не са забравени и заебани от българите, просто липсва свястна организация, която да ни обедини, за да работим ефективно.

  19. Bernard Sidi април 23, 2010 в 12:36 pm

    Да, де, точно това говорим! Но докато автора казва „да, бе, какво и без това има да се занимаваме с тия бастуни?“, мое лично мнение е, че трябва да се прави много, ама много повече за българите в чужбина.
    1. Улеснено, да не кажа символично издаване на паспорти за етнически българи от други страни (не говорим за Германия, САЩ и Англия, те едва ли са се затичали да се връщат).
    2. Солидна дипломатическа позиция при инцидентни като този с г-жа Митровска.
    3. Квоти за и диференциране на чуждестранните студенти с български етнически произход от всички други.
    4. Поставяне на условия, свързани с българщината, пред Македония когато се говори за НАТО и ЕС. Пример – Гърция имаше за какво да негодува. Притиснаха македонците за знамето, смениха го, а поради името на държавата (заради Гърция тя се казва БЮРМ) Скопие няма да получи покана за НАТО. Поне засега. Ако България имаше отговорна управа (това отношение конкретно гърците имат) може да се поставят категорични изисквания към Скопие.
    5. Финансова подкрепа за българските културни институции в Молдова, Украйна, Турция и всички гореспоменати държави.

    Естествено тези неща не изискват само желание (което на държавно ниво не съществува), ами и пари. Няма лесни решения. Но не мога да приема тезата, че преди българина да стигне швейцареца трябва да забравим временно тези хора. Защото ние няма да стигнем близките 50-100 години Швейцария, но тези хора ще са си там. И се топят. Ами, ето един начин да разрешим демографския си проблем – има 3-4 милиона българи в Източна Европа, които заразлика от тези в Западна Европа не са там от 1 или 2 поколения. Днес в България етническите българи са около между 5 и 6 милиона. Или иначе казано можем почти да удвоим населението си. Това е пресилено, де, не всички биха дошли, но има адски много. Не само македонци – молдовци, украинци, сърби, руснаци, унгарци, румънци (по гражданство, иначе етнически българи).

  20. Ruslan Trad април 23, 2010 в 12:41 pm

    И докато Румъния дава 2000 стипендии за университети за Молдова, ние даваме 200. Познай къде учат българите там, които на всичкото отгоре имат проблеми с визи и документи. Още повече преференции дава Турция.

    Вчера като минах покрай румънското посолство и отново видях табелката,която рекламира Държавното училище с изучаване на румънски език, което ти дава възможност за безплатно образование,стипендия и общежитие в Румъния.

  21. Bernard Sidi април 23, 2010 в 2:12 pm

    Ами тогава какво хвалиш статията, предвид, че очевидно те дразнят тези неща и искаш да ги видиш иначе?

  22. Ruslan Trad април 23, 2010 в 2:48 pm

    Бернард,вярвам,че имаш мозък.

  23. denijane април 23, 2010 в 3:25 pm

    Е, защо пък само 132 години? Ние имаме история от доста преди това и в повечето от тях сме имали проблеми с другите, които отказват да ни обичат.

    Но не съм съгласна със статията. Това го чета за втори път (първият беше другаде) и продължавам да съм несъгласна. Санстефанска България не е била илюзия. Въпреки мотивите за създаването и неуспешната й реализация, тези територии са били населени с българи. До Освобождението, тези българи не са се деляли, те са били един народ, който е имал общ враг. След Освобождението обаче, част от тях биват изрязани от нацията ни насилствено. Някои временно, други обаче все още са. И това е рана, която страната ни е преживяла тежко. И според мен все още не се е възстановила съвсем.

    Нямам проблеми с това македонците да се самоопределят като каквото поискат. Това си е тяхно право. Но също така е наше право ние да ги определяме като каквото поискаме и както ги чувстваме. За нас те още са част от страната ни, независимо дали им харесва или не. Поради което и се държим толкова абсурдно неадекватно с тях. Както и с всички други и българи и небългари, впрочем.

    Така че няма как да се съглася, че страната ни не била преживявала катастрофи. Преживявала е и още как. И не спира да ги преживява. Територии са орязвани, хора са били избивани точно от тези обичайни заподозрени, за които говорим. И ако изобщо сме оцелели и се крепим някак, това по-скоро се дължи на разни странности на българския дух, отколкото на целенасочени усилия – такива просто няма.

    Изобщо не мисля, че другите са ни виновни, че сме неспособни да защитим националните си интереси. Нормално е те да защитават своите. Не на всяка цена, но в някои случаи – да, нормално е. Не е нормално това, че ние все още не знаем на коя планета се намираме след вече сигурно 2000 години на нея. Започвайки от траките, моментите на национално единство и осъзнаване на смисъла на думите „държава“ и „народ“ са по-скоро изключение отколкото правило. Може би пък някой ден да ги научим, кой знае.

    И все пак, въпреки че стилът на статията ти ми харесва, мисля, че тя е просто другата крайност. Не е вярно, че винаги сами сме си виновни – в някои случаи просто не сме. Вярно е, обаче, че сме винаги напълно неадекватни на ситуацията. И обикновено всеки гледа да се спаси по единично. А това вече е лошо!

  24. Ruslan Trad април 23, 2010 в 3:31 pm

    Тя не е моя статия, ако това визираш под „статията ти“:)

  25. Bernard Sidi април 23, 2010 в 4:43 pm

    Добре, де, следва да си съгласен със статията щом си я копирал. Аз поне не бих сложил нещо такова ако не съм съгласен напълно с нея. Какво значи да спрем да гледаме „жадно и алчно“ към Македония и да си гледаме нашите проблеми? Това са нашите проблеми! Проблемите на българите са проблеми на България или поне трябва да бъдат!

  26. Александър април 23, 2010 в 5:02 pm

    За съжаление, пак бягате от темата. бернард, приканвам те да говорим за България и българите в нея. За българите в чужбина е друга бирата и си изисква отделна статия😉

  27. Ruslan Trad април 23, 2010 в 5:13 pm

    Поправка-не съм я копирал,а я публикувам.Статията е пусната тук за първи път.Четете де!

    Ето,че Александър вече два пъти пише, а като гледам няма нормален отговор.

  28. Александър април 23, 2010 в 5:17 pm

    И още една добавка, изивинявам се за втория пост. Вие четете думите буквално…не е въпроса дали сме преживяли или не сме национална катастрофа, въпроса е че това е било преди 90 години, а ние и днес живеем така, все едно Ньойския договор е подписан вчера. Това се опитвам да ви кажа – трябва да зарежем самосъжалението и жаните вопли – с тях до никъде няма да стигнем….

    А сега, понеже споменаваш denijane че българите никога не се били делили, искам само да приведа един пример: 1876г. месец април. Българските земи (за които ние днес претендираме че с били наши и населени с чисти българи) са имали около 4 милиона население, от тях, в Априлското, всенародно въстание участват около 1%…каква неделимост, какво изградено самосъзнание! Истината е че Освобождението е катализатора който създава българският народ! Да Екзархията е здравия фундамент на който стъпва ефекта от Освобождението и последвалото Съединение, но аз смея да твърдя, че до 1869г. поне, жителите на Щип, например, са мислели за себе си като за 1)Жители на Щип, 2)православни християни 3) от Щипска околия 4)македонци и 5) българи, в съответната последователност. Със същият успех, последното е можело да се замени със сърби и гърци, без сериозни трудности (както показва масовото гърчеене на образованите българи в средата на 19ти век) Така че нека да не парадираме с тази предполагаема сплутеност на българите. За да съществува подобно нещо, един народ се нуждае от държавност, каквато тогава е нямало. Когато тя се появява, се появява и идеята за обединение на българите действително, от там се тръгва на юруш към ябълката на раздора, подхвърлена ни от Руската Ерида и превърнала се в химера – Велика Санстефанска България, която впрочем включва в границите си доста земи, в които няма българи и изключва доста такива, в които българите са мнозинство…. Но отново повтарям, целта на статията е да подсети читателите, че е време да излезем от летаргията, защото ако още едно поколение, нашето, живее с този национален кошмар, българският народ е обречен!

    „Изобщо не мисля, че другите са ни виновни, че сме неспособни да защитим националните си интереси. Нормално е те да защитават своите. Не на всяка цена, но в някои случаи – да, нормално е. Не е нормално това, че ние все още не знаем на коя планета се намираме след вече сигурно 2000 години на нея. Започвайки от траките, моментите на национално единство и осъзнаване на смисъла на думите „държава“ и „народ“ са по-скоро изключение отколкото правило. Може би пък някой ден да ги научим, кой знае.“

    С това съм 100% съгласен! Радвам се че си разбрала какво се опитвам да кажа!

  29. Bernard Sidi април 23, 2010 в 6:44 pm

    Ами, Александър, за мен по-страшното при националните катастрофи е не загубата на хората, а съдбата на българите там. И естествено, че няма да забравим, че Сърбия е изклала повече българи, отколто турците около Априлското Въстание. Това не значи, че днес това е каквото и да е оправдание или трябва да диктува отношението ни към сърбите, но какво лошо има човек да помни коя държава какво е причинила на народа му? И е доста обидно, да не говорим просташко, това, което е написано в статията. Елементарно уважение към българската история няма. Тази теза може да се изкаже по далеч по-подходящ и културен начин, а не с речника на футболен хулиган или хомосексуалист-фетишист с постоянна ерекция.

    В статията механично се натрувта 2-3 войни една в друга. Не, 1912-1918 не е един период, в който нещата текат в една посока. Съюзите се сменят, не веднъж. И да, има за какво да сме нещастни, при малко по-добра българска дипломация можехме днес да имам далеч по-големи граници и да не се налага да се случват гореспоменатите събития. Иначе, да, лесно е да изплюеш на историята на народа си и вместо да се поучиш от грешките му, с присмех да говориш за вибратори и анален секс. Ами, добре, няма перфектен народ, това ли е тезата? И, да, като всеки друг народ в това положение българите търсят виновни. И? Ако патриотарството е на мода от 25 години, то подобен тип тенденциозни, псевдо-модерни изказвания са по-ново изобретение. Едната крайност не извинява другата.

  30. Bernard Sidi април 23, 2010 в 6:53 pm

    Не, Александре, не живеем все едно е Първата Световна! Може би в съзнанието ти плува някой конкретен човек или група хора. Какво точно искаш, не мога да разбера? Да забравим? Или да спрем да се оправдаваме с това? Ето ти малко информация – основно се опрадват някои тип хора с 1944-1989, много по-рядко с 1912-1918, период, който ти сам си измисли.

    И не, българския народ не крие началото си в 1876, нито 1877-1878. Дори българската нация е факт преди да имаме държава. Български народ има от доста(!) по отдавна. Това са небивалици, смехотворни даже.

    Сплотеността не винаги изисква държавност.

    Знаеш ли как са избрани границите на Сан Стефанска България изобщо? Не са измислени на момента…

    И какво е това поколение, което живее с Ньой? Ами, че това е един от най-основополагащите моменти за българската история след това. И въпреки това редовно се лансира идеята, че преди 1944 всичко е било песен, а след това – лайняно.

    Тръгваш от грешно предположение и с грешна нагласа.

  31. Александър април 23, 2010 в 7:57 pm

    Ами освен че ме обиждаш, не виждам дори да си се опитал да вникнеш в статията…жалко. Дъвчеш едни и същи неща, които ти обясних вече че не се отнасят към проблема и нямат значение. Колкото до периода 1912 -18, смея да твърдя че познавам доста по-добре от теб неговите специфики. България сама се прецаква с високомерното си отношение към своите съюзници, както и заради безумните амбиции на своя владетел и на правителството на Радославов, което всячески се опитва да се закрепи на власт….
    Границите на Санстфанска българия са плод на тайна споготба между Англия и Русия с благословията на Австро-Унгария и са установени някъде пролетта на 1877г. Създадени са така че да не засягат прекалено ничий интерес и едновременно с това, да служат на руската дипломация, която добре знае че няма да й се дъде да създаде голяма славянска държава на Балканите, но все пак, популизмът е ключов елемент от политиката на всяка империя. Но ето че пак с твоите забележки ме отклоняваш от темата. Остави за малко какво е станало преди 1920г.! То не е маловажно, трябва да помним, но само толкова! То не може и не бива да определя начина ни на мислене днес! Не може 90 българите да се държат като сдухани путки само защото са ни понаритали малко задниците! Не може! Не става така! Или ще изправим най-после тези наши пусти гяурски глави, свикнали с робския хомот или ще изчезнем от историята, както е ставало с мнозина други! Не знам какъв патриот си ти, обаче да си патриот означава да се гордееш с родината си тук и сега, а не да плачеш и да се тръшкаш за това което е станало или е можело да стане! Санстефанска България е умряла през 1878г., но българите за съжаление са осъзнали този прост факт едва 40 години по-късно и то по трудния начин! Писна ми вече да дъвча едни и същи празни приказки!
    Българите са велик народ, който може да се гордее със себе си и своята история и без да си създава трагични образи на славното минало! Негативизмът е вреден за всеки народ и е време вече да се отърсим от него!

    П.П. Когато казваш че не разбираш, че не живеем в Първата Световна…жалко, защото тогава нищо не разбираш от българска народопсихология….поразрови се повече, поговори с хората и ще видиш че Ньой е гроба на националното ни самочувствие – 27.11.1919г. даже си има точна дата, която може да се изпише на надгробния камък…Само че е време вече да спрем да палим кандилото и да превъзмогнем този отдавна минал неуспех!

  32. denijane април 24, 2010 в 1:41 am

    А, да, сега забелязвам кой е авторът на статията, въпреки че в отговора ми не съм казвала точно към кой „ти“ се обръщам.

    Към авторът:все пак мисля, че този тип език не е подходящ за статия или за коментари към нея. Съжалявам, но аз съм от женски пол и думи като п**** ме обиждат независимо от това в какъв контекст за употребени. Помисли си точно какъв тип публика искаш, защото ако използваш такъв език, мен ще ме загубиш независимо какво точно казваш.

    А за „българите никога не се били делили“ – това е извадено от контекста. Нито съм коментирала кой и защо е създал Санстефанския договор. Факт е обаче, че в голям процент от земите, които са отрязани са живяли българи. И то от доста време. И че поради това орязване е имало и кланета и изселвания. Просто не е истина, че този договор е химера – не е. Той е бил химера само в политически смисъл, защото не се е състоял. За хората населяващи тези земи е било важно те да са едно с роднините си, а не да са граждани на различни страни. Има достатъчно случаи в Македония, с хора (богати хора), които са избягали от там изоставяйки всичко, за да се върнат в България и да живеят в нея. Има и много, които не са избягали, но са били отделени от роднините им. И в момента се крият, за да им е спокойно.

    Народ не е равно на държавност. Народ е много по-сложно понятие. Не мисля, че процентът, за който говориш е 1% като включим и войната, а не само възстанията, но както и да е. Това че не си готов да умреш за една страна, не значи, че не се чувстваш част от нея. Колко българи ще умрат за България ако ги попиташ днес? И то в трезво състояние? И дали изобщо е редно това да е мярка за държавност, защото хм…да умреш за една кауза е по-лесното нещо както атентаторите-самоубийците доказват, да живееш за нея е обикновено по-сложното. Вярно, понякога си трябва сила, но не мога да съдя хората, които не са били готови да убиват.

    Както и да е, разбирам че си защитаваш тезата. И съм съгласна с нея в чистия й вид – както много отдавна гърците са казали за едни наши прародители „многобройни са, много са силни, но са разделени“ (неточен цитат). Е, положението все още е същото. Мога само да се надявам, че в някакъв момент ще получим проблясък и ще се усетим. Защото съм напълно убедена, че като се обединим ставаме МНОГО силни. Имаме не едно доказателство за такива периоди в историята.

  33. Bernard Sidi април 24, 2010 в 3:33 am

    Моити извинения, позволи ми да не харесвам избора ти на определения – смотани путки, ебане в гъза, анален секс, вибратори и т.н.
    Казваш, че проблемите ни са били плод на нашите действия? Ами, аз казах абсолютно същото нещо, но по далеч по-уважителен начин. Но явно ако не са вкарани псувни не прави особено впечатление. Има си дума за този подход май, а?
    За мен тези неща пораждат съжаление, за теб явно присмех и злорадство.
    Сан Стефанските граници са плод на Англия и Русия, ама друг път, тези граници ги има пред 1877. И са дефинирани граници, не етнически претенции, да кажеш, тогава е можело да се спори. Не, не са измислени, това са административни граници, не държавни тогава естествено.
    „…Остави за малко какво е станало преди 1920г.! То не е маловажно, трябва да помним, но само толкова!…“
    Ами, ако почнеш да четеш какво пишат другите ще видиш, че съм на същото мнение. Не съм съгласен с обобщението, че средният българин ляга и става с Ньой. Но макар да има много хора, които избират да се оплакват и да обвиняват Ньой и комунизма за всичко в живота си (такива хора има, да) е обидно и неуважително да се плюеш на историята само и само да играеш ролята на противотежест. Поне си спести цинизмите, все пак става дума за народа ни. Да, не сме имали никога добри дипломати. Да, политиците ни са мислели много наивно понякога и са взимали прибързани решения, липса на далновидност. Все тези, които бих подкрепил. Но не твоята и не казана по този начин.

    „….Не може 90 българите да се държат като сдухани путки само защото са ни понаритали малко задниците!….“

    Ако си имал предвид 90% от българите….не знам, не знам откъде я вадиш тази статистика. На хората, които губят самочувствие заради такива неща – да, „горе главата“. Но едва ли 90% от българите изобщо знаят какво е Ньой, Западните Покрайнини и т.н. За съжаление нихилизма и апатията в българският народ са силни изразени.
    „….Негативизмът е вреден за всеки народ и е време вече да се отърсим от него!….“)
    Да, така е, сега прочети горния си цитат. От това по-негативно и високомерно, здраве му кажи. Ами, естествено, че българина, който е най-бедния европеец, ще си спомня с мъка за славното минало и често ще си мисли „какво щеше да стане ако….“. Това не е българска черта, това е човешка черта.

    „…П.П. Когато казваш че не разбираш, че не живеем в Първата Световна…жалко, защото тогава нищо не разбираш от българска народопсихология….поразрови се повече, поговори с хората и ще видиш че Ньой е гроба на националното ни самочувствие – 27.11.1919г. даже си има точна дата, която може да се изпише на надгробния камък…Само че е време вече да спрем да палим кандилото и да превъзмогнем този отдавна минал неуспех!…“
    Аз не мисля, че националното ни самочувствие е мъртво, че да има гроб. Но, да, значима и черна дата за България и българите, това е историческата памет. Както българите помнят Априлското Въстание, Съединението и Междусъюзническата война, така и евреите помнят Холокоста, арменците геноцида на Османската Империя, а в Тибет все още, макар и тайно, си спомнят за някогашната си свобода. Не можеш да очакваш, че един народ може да забрави такива събития. Иначе, да, отношението ни и вниманието, което отделяме на Ньой едва ли би имало някакво влияние върху ежедневието ни днес. Но не мисля, че народа живее с Ньой. По-скоро стереотипа за „мрънкало“ е безработният безделник, който вини за всичко комунистите. Много лоша българска черта. За нея са виновни турците.🙂
    , на останалото съм отговорил по-горе.

  34. Pingback: Търси ли българинът своя Месия? « Intidar

Вашият коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: