Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Работата ми по европейския проект Otherwise Different и междукултурният диалог

В предишни постове съм споменавал, че от есента на 2009 съм включен в европейски проект, целящ подобряването на междукултурния диалог евреи-мюсюлмани. В този проект са включени представители на мюсюлмански и еврейски общности от Италия, Германия и България.

За мен е важно, че бях поканен да участвам и в случая да представя арабската общност в България. Още преди време споменах, че се очакват две международни срещи -едната в София, другата в Торино, Италия. От 21 януари до 23 януари София е домакин на конференцията в рамките на Fundamental rights and citizenship (представяне на проекта 2007-2013)  и по-специално Otherwise different- презентация на проекта [bg] в .ppt.

Междукултурният диалог е важна точка, разисквана в европейската общност. Чрез подобни срещи, в които участват хора от самите общности се цели постигане на качеството в този тип диалог, а в дългосрочен план се предвижда, че общностите ще започнат сами връзка помежду си, без посредничеството на ЕС. Но засега, подобна помощ е нужна, тъй като подобен тип срещи са нещо трудно, ако бъдат оставени самите общности да ги организират. Те най-малкото нямат желание за това, а проблемите се увеличават. Политическата криза също влияе на отношенията между мюсюлманската и еврейската общност. До голяма степен военните конфликти рефлектират върху чисто битовото отношение евреин-мюсюлманин.

Ето защо приемам поканата да участват съвсем сериозно, още повече, че докладите ще допринесат за развитие на изследванията върху общностите и тук в България. Аз лично ще работя в три направления:

  1. запознаване с арабската общност в България
  2. начин на комуникация с нея и интеграция
  3. емигрантски проблеми, „Бусманци“ и правата на бежанците в България

За случая докладът ми включва презентация на общността и споменатите проблеми, който ще бъде изнесен от мен на 21 януари в голямата зала на Център за изследване на демокрацията (София 1113, ул. „Александър Жендов” №5), като в този ден всичко ще е публично с присъствие на медии. Искрено се надявам да мине всичко по план, а аз ще пиша в блога си как се развива конференцията. Както и в моя Twitter профил.

Вашият коментар

