Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Покана за 10 декември,честване на деня за солидарност с Палестина

15 responses to “Покана за 10 декември,честване на деня за солидарност с Палестина

  1. нямаНуждаОтПредставяне декември 2, 2009 в 9:56 am

    Ще дойда !
    И до кога ще продължава цензурата към мойте коментари ?! Или се бъркам ,че е само към мен ?! Както и да е бориш се за свобода пък то кво се оказа…

  2. Ruslan Trad декември 2, 2009 в 6:14 pm

    Добре дошла, ама с толкова много гнусни мюсюлмани наоколо, не знам…

    Стига с тази параноя🙂 Всички коментари се показват, но не стоя цел ден пред компютъра.

  3. нямаНуждаОтПредставяне декември 3, 2009 в 12:01 am

    Любов моя нямам проблем с мюсюлманите , имам проблем с исляма и най-вече в морален аспект и проява на разбиране …
    А и като отида , не отивам да подкрепа мюсюлманите а хората и може би ще дам по този начин израз на вътрешния си протест срещу мъченията на палестинци от еврейски войници , въпреки че аз съм християнка , въпреки че те са мюсюлмани и въпреки ,че подкрепям Израел !

    А що се отнася до коментарите , моите предимно оставят за одобрение , не знам дали е така с на другите. Бях ги пуснала сутринта , стояха стояха … И аз така помислих ,че нямаш време ,но пусна нова статия пък тях не и така …

  4. Ruslan Trad декември 3, 2009 в 1:00 am

    Християнските църкви имаха събиране преди няколко седмици и осъдиха Израел, че потъпква правата и на християни и мюсюлмани, че няма достъп до светите места Витлеем и Божи гроб, чиито ключове се държат от мюсюлмани, дадено от самите християни и така е от векове. Излязоха с декларация. Помисли дали Израел заслужава един християнин да подкрепя тази държава.

  5. нямаНуждаОтПредставяне декември 3, 2009 в 4:36 am

    Подкрепям държавата Израел – да има такава държава там и сега и за бъдеще , но не подкрепям някой методи и най-вече нечовешкото отношение- зверския тормоз на деца и семейства – това никога няма да подкрепа независимо аз каква религия съм и тези семейства каква религия са и мъчителите каква религия са . В тая връзка не подкрепям и действията на Сащ в Ирак и Афганистан въпреки ,че Сащ е християнска държава , макар че Слава на Бог действията и са съвсем далеч от религията и не се обосновават с нея нито я създават за предпоставка в тези си деяния .
    Църквата не ми е особен капацитет , може да са протестирали за дадени методи но за съществуването на Израел- едва ли ! Тогава пишман и църквите пишман и всичко . Е Библията си пише ,че евреите ще се съберат и ще си имат държава …

  6. Ruslan Trad декември 3, 2009 в 9:52 am

    Израелски войници не дават на християни да ходят на поклонение свободно в Галилея, Витлеем, Йерусалим. Оградиха със стени всички тези места и никой не може да минава без специален пропуск. Никога в историята на Йерусалим, допускането на християни до Божи гроб не е било толкова трудно. Юдеите смятат вярата ти за ерес и секта на своята религия. Ако смяташ, че един християнин трябва да подкрепя именно тази държава-свободна си да избираш, виждам, че вече си направила този избор.

    П.С. Съжалявам, но мнението ти нямаше нищо общо с тази статия, затова бе редактирано. Омръзна ми да слушам за едно и също.Ако имаш комплекс с исляма и личен проблем, оплачи се на мюфтията. Всяко мнение по-натам, съдържащо религиозна тематика, ще бъде премахнато, освен ако не е тема на религиозна основа.

  7. нямаНуждаОтПредставяне декември 3, 2009 в 11:22 am

    Не е нужно да съжаляваш ,а просто да спреш да си самопротиворечиш .
    Бориш се дори и чисто позиционно за права , за свобода … а не го прилагаш тук.
    За коментарите – това ли е твойта свобода -не стига че ми ги задържаш преди да ги пуснеш , а като нещо съвсем не ти изнася , да си кажеш „тежката дума“ след това да затвориш коментарите към статията ,а като ги пусна към друга статия -услужливо да ми я редактираш ,защото видиш ли съм объркала мястото.
    Да си чувал нещо за право на отговор ?!
    И благодаря ти ,че си се загрижил но с исляма нямам комплекс но ти явно имаш ,след като не ми пусна отговора на въпроса ти : Коя Свещена книга проповядва насилие !
    То не е стената на плача , сега и при мюфтията , да се готви арменския поп …
    Относно статията посветена на нашата комуникация към която пак няма опция за коментар , като напиша в Гугъл блога ти ето това се появява :

    Intidar| The Terrorist Blog!
    Новини и анализи за мюсюлманския свят и близкия изток.

    Сам виждаш ,че не си пропуснал религиозния елемент.
    Пък относно предходната статия религията беше намесена , „като елемент от общата картина и свързаните с това стереотипи“ – разглеждането и като фактор третиращ насилието (поне за 120 път) .

  8. Ruslan Trad декември 3, 2009 в 1:25 pm

    Това описание на Интидар не съм го писал аз и едва ли ще го пиша някога. Горд съм с религията си-и тази на майка ми, и тази на баща ми. Всичко,което не е прието за официално-не ме интересува и го смятам за глупост.
    Смятам въпроса за приключен. Ако идваш на събитието-добре дошла.

  9. нямаНуждаОтПредставяне декември 3, 2009 в 1:54 pm

    Да и аз почти , само това в каква връзка -“ Всичко,което не е прието за официално-не ме интересува и го смятам за глупост.“ ?

  10. Мая Ценова декември 3, 2009 в 2:00 pm

    Интересна полемика. Радвам се да установя, че все още има хора, които се вълнуват не само от купонясване. Затова си позволявам да добавя „масло в огъня“, позовавайки се на Ботев – единствения, когото ние, българите, признаваме за гений. „Аз ще направя ръцете си на чукове, кожата си на тъпан и главата си на бомба, пък ще изляза на борба със стихиите.“ Повтарям: за нас, българите, Ботев е гений, не терорист. С какво някой в блога на Руслан е предизвикал квалифицирането му като „терористичен“, няма да губя време да разсъждавам. Защото знам отговора: защото е бръкнал някому в очите. Ако обаче това „бръкване“ има за цел да извади треската от нечие око? А такива трески има достатъчно много! А пък колко прах ни хвърлят постоянно в очите – че арабите били само мюсюлмани, или че мюсюлманите били само терористи.
    Е, ще цитирам още един голям – поне за мен – християнин – официалния говорител на Източноправославната Ерусалимска патриаршия Митрополит Севастийски Теодосиус Аталлах Ханна, който наскоро проведе със свои последователи гладна стачка в Църквата на Божи гроб в знак за солидарност с действията на израелската окупационна армия срещу мюсюлмани богомолци в намиращата се недалеч от нея джамия „Ал Акса“ и каза: „Днес на мушката е „Ал-Акса, утре ще бъде „Божи гроб“.“
    Надявам се да има кой да прочете и да попремесли това. И да не се надява само на онова, което му поднася родното медийно пространстсво – там храницата е не просто предъвкана и изплюта… Т.е. едва ли е достатъчна да подхрани един самостоятелно мислещ мозък.
    Да сте живи и здрави!

  11. нямаНуждаОтПредставяне декември 3, 2009 в 4:21 pm

    Мая явно ти е направило впечатление това – Intidar| The Terrorist Blog!
    Новини и анализи за мюсюлманския свят и близкия изток.
    Но това не е мое определяне , първо цитирах и второ аз самата не бих дала такова определение на блога му .

    Научила съм се да приемам хората въпреки различията ни и не мога да кажа нищо лошо за Руслан въпреки ,че на моменти си палим нервите взаимно .

    Ботев за българите е борец за свобода , друг който доста уважавам може би повече и от Ботев е Васил Левски .За Левски казват ,че българин го предал а за Ботев ,се носят легенди че някой от наште го застрелял защото давал по-гибелни команди ,които били изначално обречени . Но в крайна сметка ако Ботев беше с каска а Левски с ботуши едва ли щяхме да имаме същата история . Но ако носим поне малко от духа им бихме спечелили много!

    Съпричастността на въпросния Отец – да звучи много сърцераздирателно …
    Аз лично съм против това място да бъде джамия , наскоро чух и че в годините на скръбта ще се бутне и ще се построи Храма за трети път … Но да оставим мойто мнение,все пак не мисля ,че подхода ( ако може да се нарече така ) на евреите е правилен . Този човек хубаво протестира гладувайки но дано си е разчертал месеца защото има и доста християни в Северна Корея и Саудитска Арабия на които големият лош вълк Израел не им е виновен но също имат нужда от подкрепа …
    Просто понякога нещата се бъркат – говорим за Израел и вадим някакви кирливи ризи , ето те нахлуват в Ал-Акса , ето те ще нападнат и Божий Гроб и така нататък ,но когато почваме да разглеждаме сходни ситуации където главен герой не е Израел всъщност се оказва ,че няма значение .
    Престанете да мерите с двоен аршин -ако сте против религиозния тероризъм бъдете против там където християнин убива в името на вярата въпреки ,че Библията не му дава основание , , против там където християни са убивани заради вярата си религиозно обосновано , там където биват гонени и нямат свободата да изповядват религията си , там където някой се взривява в името на Бог и там където някой смесва борбата за свобода с тази не една религия срещу друга , а не само там където евреите нахлули в джамията или църквата .
    И защо някой противници на Израел подкрепят Хамас . Всичко е жалък парадокс напоен с кръв .
    Не мисля ,че Хамас е изхода а по скоро една добре вързана бомба за всеки палестинец с надпис “ свобода“ и таймер който отброява . В същото време има някви си богати араби на които им дреме и кво правят – дават кинти за възстановяване на щетите – палестинците дърпат Израел за опашката а ония хоп дават някакъв фонд за да се пооправи след патакламата – толкова е грозно и порочно всичко , че ако не си леко фанатик или леко луд или вече отвътре убит няма да какво да те мотивира , което е жалкото .
    Цялата човечност е изгубена и от двете страни .
    Тука сме хора с откровено различни позиции в двата полюса , но въпреки моята позиция в подкрепа за съществуването на Израел бих подкрепила и страдащите палестинци по много долен начин за съжаление провокирано от евреите , дали бихте дошли на среща в подкрепа на деца убити от мюсюлмански терористи в името на свободата и ..религията? Сигурни ще кажете да .

    Просто се искам да гледам човешкото без да ми се мрежи пред очите хилядите определения на цвят пол религия етнос , противен ми е религиозния тероризъм още повече като се примеси с война за свобода и ненавиждам двойния стандарт на мислене и дано не но често прилаган в действията , Т’ва е .

  12. Ruslan Trad декември 3, 2009 в 5:46 pm

    Пиши по-грамотно и с повече факти, за да те вземе някой насериозно.Ти пишеш абсолютно с емоция, без да мислиш.

  13. нямаНуждаОтПредставяне декември 3, 2009 в 7:11 pm

    За кое искаш факти ? И втори въпрос -защо като ти давам ги подминаваш само защото не ти изнасят , на базата на което и заключваш коментари , седят мойте за одобрение а пък някой си позволяваш да редактираш като отрязваш ?!

  14. Мая декември 3, 2009 в 11:48 pm

    О, и аз никъде не съм казала, че не бива да има такава държава Израел.

    И аз съм против религиозния тероризъм винаги и навсякъде, просто в този случай обсъждаме един конкретен негов израз – религиозния тероризъм на Израел срещу вярващите палестинци – християни и мюсюлмани. Защото е чиста проба (не само религиозен) тероризъм по стените на джамията със златния купол – Скалната джамия – да има следи от куршуми и по мрамора на входа да има петна от кръв, защото там на 29 септември 2000 година израелски окупатори стреляха по богомолци по време на молитва и убиха хора – така всъщност започна тъй наречената Втора интифада. Работата е там, че не е достатъчно да сме за или против нещо по принцип – това не би имало нито смисъл, нито резултат. Важното е да имаме конкретна позиция по конкретно случващи се неща.
    Не знам защо някои противници на Израел подкрепят Хамас. И според мен Хамас не е изходът.

    А „Задната къща“ – дневникът на Ане Франк , който по наше време не просто не влизаше в учебните програми, а доста дълго чакахме първото му издание – дочакахме го едва през 1985, оттогава до днес е на най-специалната полица с лично моите си книги… И в него още тогава съм си подчертала следните редове: „Щом понасяме цялата тази мъка и пак си оставаме евреи, един ден ще се превърнем от обречени в пример за другите. Кой знае, може би един ден ще научим света и всички народи на добро, затова и само за това трябва да страдаме…“ Мисля си обаче, ако Ане беше оцеляла след всички ония страдания, или ако можеше да се обърне към палестинчетата, които днес са на тогавашните нейни 15 години, какво би им казала под бомбите в Газа? Какво би казала за стената, която в повечето случаи отделя не израелците от палестинските „терористи“, а болните палестинци от болниците им, учениците – от училищата им, селяните – от натежалите от плод маслини… Много емоционално ли взех да звуча? Може би ще дадеш и на мен квалификацията „сърцераздирателно“ – както си се изразила за онзи Отец? Онзи Отец е арабин, палестинец, той гладува в знак на солидараност с братята си араби, палестинци. Сигурна съм, че би гладувал и заради корейците, и заради саудитците – нали и твоят кумир Левски е казвал, че „когато се освободи България, ще иде при други народи да прави това, което прави тук сега…“ Само че засега Палестина не се е освободила и той намира за необходимо да се бори най-напред за своето си отечество. Нещо нередно? Такава позиция обаче аз не бих си позволила да нарека „сърцераздирателна“ – думата ми звучи някак подигравателно. А не намирам нищо, с което бих могла да се подиграя в позиците на Митрополит Аталлах Ханна, нито смятам, че в неговата борба за свобода се примесва какъвто и да било религиозен тероризъм.
    Бедата е, че в случая нахвърлях една дузина конкретни факти, които са известни в повечето случаи само на ония, за които Палестина е съдба и кауза. Палестинската кауза е лесно защитима, тя се защитава сама – достатъчно е да й бъде дадена думата, възможността да го направи. Но обикновено тя е лишена от това право. А когато някой й го предостави на фона на многогласния хор от отрицатели, той автоматически бива квалифициран като „терорист“ – без значение кой е авторът на квалификацията. Истинските й автори не се виждат – те не са „Гугъл“, те са някъде много назад, на скрито, и им харесва да ни наблюдават как мислим „различно“, макар че всички твърдим, че се стремим към човешкото. Сигурна съм, че и ти си искрена, когато го казваш. Бедата е, че не разполагаш с достатъчно информация – не ти я дават или не я искаш? – не знам. Една арабската поговорка обаче казва: „Невежият е враг на другите.“ И аз съм готова да я приема. Когато нещо ти е непознато, чуждо, ти си враждебно настроен към него, защото се боиш, не знаеш какво можеш да очакваш. Но същата поговорка има и допълнение: „Невежият е враг и на себе си.“ И с това съм съгласна. Защото, бидейки настроен враждебно към другите, отказвайки си да ги опознаеш, да се сближиш с тях, ти самият губиш, т.е. в крайна сметка се оказваш враг и на себе си.
    За да избегна всякаква предпоставка за такава враждебност, обикновено избягвам да не се представям. Започнах това свое писание без обръщение и не се чувствам добре – но не иде да изпиша „Мила Няма-нужда-от-представяне“, нали? Завършвам го с извинение и с пожелание – за по-малко враждебност. Да бъдем по-малко враждебни – към другите и към себе си.

  15. Ruslan Trad декември 3, 2009 в 11:51 pm

    Нека да вмъкна, че Мая често посещава Палестина и е виждала с очите си осквернени религиозни места и на мюсюлмани, и на християни.

%d bloggers like this: