Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

От Twitter в блога (отворена дискусия)

От край време в Туитър стават интересни неща. Дискусиите, които водя там понякога са ставали интересни, като съм си вадил много изводи от тях. Favit се погрижиха да се види по-добре дискусията: тук.

wallfacessoweto2en250

Последната такава дискусия беше от вчера вечерта, като с НиКоkаиН обсъдихме няколко спорни въпроса. Целият разговор започна покрай твърденията ми, че  хората се оплакват, но има далеч по-ужасни неща от сагашния им живот. Визирах в това число и войните, и последиците, които съм виждал от тях, като съм бил в Близкия изток.

  • Аз казах: Tear down the wall in Palestine! и прикачих постер към думите си, който виждате по-горе.
  • НиКоkаиН каза в отговор: гледа ли „Валс с Башир“?

От тук започна и същинската дискусия. Филмът на израелеца Ари Фолман е брилиянтен, като изработка и реализация. Миксът от сюжет и прекрасна анимация спечели на филма множество награди. В представянето на историята, развиваща се в рамките на израелското нахлуване в Ливан през 80-те години на миналия век, има много добри неща, но и премълчаване. Е, това е нармално.

Дискусията се разви така, че поговорихме за самата война, филмът и отражението й в обществото. Извадихме си изводи, също така. Впоследствие дискусията тръгна в друга посока, след като събеседникът ми написа:

  • НиКоkаиН: а за тук какво ще кажеш – кога ще се отцепят Родопите?

Моето виждане по въпроса вече съм го написал преди време в публикацията „Защо Източна България няма да се отдели? Интересите на Турция и още нещо„. Наистина има голяма част от мюсюлманското население в България, което е много манипулирано. Но не може да става дума за отцепване на Родопите. Относно българския език има какво да се желае, но аз никога не съм чувал за интереси на Турция тази част от България да се откъсва. На първо време самата ни южна съседка няма интерес от Родопите, като териториална единица. И все пак, това подлежи на дискусия.

Именно по тези въпроси ми се иска повече хора да вземат участие: Войната в Ливан, израелското нахлуване там, Косово и Родопите. Надявам се повече читатели да се включат.

2 responses to “От Twitter в блога (отворена дискусия)

  1. Martin ноември 13, 2009 в 2:42 pm

    Интересна дискусия е станала, прав беше Ник, че през favit изглежда много яко: http://favit.com/d/HrnLT7v1/l

  2. Ruslan Trad ноември 13, 2009 в 4:09 pm

    Аххх, много добре е, да! Мерси, Марфи!

Вашият коментар

