Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

#thirdintifada Да живее Палестина

От днес започвам да пускам повече статии относно Палестина и окупираните територии. След атаката над джамията Ал-Акса в Йерусалим, напрежението рязко се покачи.

Мои приятели ми пращат съобщения, че в Йордания, Палестина и Ливан все повече се надигат движения срещу израелските действия в Йерусалим и Западния бряг. Носят се все по-силни слухове за започването на Трета интифада или палестинско въстание. Ако избухне, вероятно ще има много палестински жертви. За разлика от предишното надигане, сега стената в Западния бряг е истинско оръжие срещу освободителните движения. Оръжията са по-силни. Но надеждата е, че международната общност ще види случващото се в Светата земя Палестина, днес потънала в кръв.

От днес постовете, свързани с Палестина, ще имат тагова освен „Палестина“, също и „Third Intifada“, „Palestine news“, „Новини от Палестина“. В профила ми в Twitter може да се намерят постовете, чрез тагове #thirdintifada и #palestinebg.

Да живее Палестина!

11 responses to “#thirdintifada Да живее Палестина

  1. нямаНуждаОтПредставяне октомври 1, 2009 в 4:08 am

    Палестина Живее ,предвид че я обитават на онези на които се полага.. Умело и то от пустинята рай правят. Толкова държава са против съществуването на Израел и пак…те съществуват и се развиват .
    Въпроса е палестинците да живеят . Но няма да бъде така ,докато палестинците уповават на верски групировки и то толкова пагубни като Хамас.

  2. Ruslan Trad октомври 1, 2009 в 10:02 am

    Израелските подлоги пак заговориха🙂

  3. нямаНуждаОтПредставяне октомври 1, 2009 в 10:49 am

    Истината боли нали🙂

  4. нямаНуждаОтПредставяне октомври 1, 2009 в 1:51 pm

    “ Израелските подлоги пак заговориха :)“ хич.. това е реакция на безпристрастен и не злобен човек🙂

  5. Ruslan Trad октомври 1, 2009 в 2:06 pm

    Кой е казал, че съм безпристрастен? А ти си точно това – подлогичка:) Аз си признавам, нали съм фундаменталист, екстремист и т.н. Все ми е едно, ти не си ли горда, че имаш такава роля🙂

  6. нямаНуждаОтПредставяне октомври 2, 2009 в 6:53 am

    Наричаш ме подлогичка (умалянето за да звучи по нежно ли е ? хах ) , а отговора ми не го пусна … Приличаш ми на типичен арабин от ония дето бият жените си без да виждат нещо нередно … Имай чест дори и в спора. Може нашата любов да е по нестандартна ,но не съм ти казвала нито фундаменталист нито екстремист ,мнението ми те дразни както и някой факти които подминаваш но ако си мислиш ,че ще ме засегнеш като паднеш до там и ме наричаш подлога-подлогичка или в бъдеще подлогинценце😀 -грешиш🙂

  7. Ruslan Trad октомври 2, 2009 в 11:55 am

    Нарекох те така с мисълта, че разбира се, ти няма да обърнеш вниание на това. Знам, че ще го подминеш, тъй като се познаваме с теб. Някои факти не ги приемам, защото за мен са изопачени. Знаеш, че с други неща съм се съгласявал с теб. А думата я използвах, защото ти нямаш нищо общо с конфликта, а защитаваш убийци, само защото не са мюсюлманите в случая. Аз така виждам твоята подкрепа.Вероятно греша, но всеки има мнение.

  8. нямаНуждаОтПредставяне октомври 2, 2009 в 1:06 pm

    Ами аз принципно чета нещата които пишеш …. И понеже се познаваме дай са да се готвят родите до 10 коляно хах
    Въпреки огромните ни различия по основни теми , се стремя да не те обиждам камо ли на такова ниво.

    “ А думата я използвах, защото ти нямаш нищо общо с конфликта, а защитаваш убийци, само защото не са мюсюлманите в случая. Аз така виждам твоята подкрепа.Вероятно греша, но всеки има мнение.“

    Първо защо си мислиш ,че нямам нищо общо с този конфликт?

    Второ – не защитавам убийци , и не бих защитила някой който не смятам за прав в определена ситуация само заради религиозната му принадлежност -независимо ква е .

    Трето – пак се връщаме на 2 те основни линии в този конфликт – религия и обстоятелства .
    За религията знаеш – тя е фактор – меси се , а ако се потопим изцяло в религиозен аспект тази земя е на евреите.
    Обстоятелства , въпреки историята на тази земя -кой превари той завари . Не виня ,че евреите са били достатъчно умели и са използвали сили и средства в подходящия момент . Не е луд тоя който яде баницата , а който му я дава.

    Четвърто – каза убийци – не веднъж съм демонстрирала отношението си към нечовешкото отношение на войници към палестинци -не искам да си мисля,че забелязваш само това което ти изнася.

    Пето – ако имах възраст бих основала фондация или организация за защита на палестинци – без да месия религия , която да постави въпроса по доста по хуманен ,сигурен и лишен от всякакъв фанатизъм начин за тяхната защита , живот и положение. Нека имат държава – автономните територии които обитават , но да изчезне Израел като държава както и до днес някой арабски страни не я признават е доста пресилено , нахално и фанатично и няма да стане.
    Въпреки позицията ми търся баланса защото не искам да се убиват палестинци но искам и Израел да го има .

    П.П. За мен думата няма значение , а отношението .

  9. Ruslan Trad октомври 2, 2009 в 1:43 pm

    Без значение за мен е мнението ти относно проблемът. Ти, доколкото знам, не си с еврейски произход. Не си и с арабски, а защитаваш толкова яростно убийци. Аз съм с арабски произход, моята гледна точка е ясна защо е такава. Какви са твоите доводи? ти си ги казвала,не е нужно да ги казваш пак. Не мога да приема мнението ти за Израел, разбираш ли? Никога няма да го приема. Защитаваме различни гледни точки.
    Защо постоянно настояваш, че единствено палестинците вкарват религията в това? Това не е вярно. Евреите вкарват много религиозно чувство в борбата си, като дори самата държава е основана на религиозното право. Занимавала си се с историята му и знаеш това много добре. Циониското движение използва Тората и Талмудът за основа. Това нима не е религиозност? Ислямът и християнството крепят палестинците, както юдаизма-евреите.
    Ако Израел е възможно да съществува без ционизма, и аз съм съгласен да го има. Във всички случаи-не.

    П.С. извинявам се за обидната дума и отношението

  10. нямаНуждаОтПредставяне октомври 2, 2009 в 2:30 pm

    За мен има значение твоето мнение въпреки ,че не го приемам .
    Мисля,че произхода на човек може да зависи на мнението му ако той самият му позволи , така ,че не може да оправдаваш не обективността си защото си арабин . Въпреки ,че това оказва влияние – но ако се стремиш да си обективен -не би ти попречило.

    „Защо постоянно настояваш, че единствено палестинците вкарват религията в това?“

    Ами не настоявам ,че единствено палестинците – а казвам ,че тяхната „защита“ меси по грозен начин религията , грозен и неуместен и изобщо тва месене на религията им изяжда главата.Аз също съм против ционистите в този контекст в който ги тълкуваш , против съм ,че в Израел се дава също гражданство – ако си евреин или ако изповядваш тази религия .
    Факт е че и двете религии са се препокрили с националност почти, и понеже се меси религията – знаеш как стоят нещата в религиозен контекст независимо на мен като християнка дали ми изнася или не – просто го приемам и токова. И именно заради този религиозен контекст недоумявам защо палестинците месят религията ?!

Вашият коментар

