Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Аз съм възхитен от тези младежи! Нека им помогнем!

На 12 юни посетих благотворителния концерт в криптата на храм-паметника Ал-Невски, на хоровете на НГДЕК с диригент Даниел Иванов. И бях изумен. По-скоро нямаше какво да кажа, освен след концерта да отида и да поздравя това младо момче (на моите години!), което се е нагърбило с тежката задача да управлява гимназиалните хорове на Класическата гимназия.

Момичетата. Бяха уникални. Песните, които изпълняваха бяха обработки на народни песни и бяха толкова добре направени, че ми станаха любими. Тези момичета, повечето, от които бяха в 10-ти и 11-ти клас, накараха цялата зала да замлъкне. Едно от момичетата изпя соло, което ме накара да се пренеса в друг свят, толкова ангелски глас имаше.

Момчетата. Повечето от тях бяха от 8-ми и 9-ти клас! А вече пеят така! Може да звуча величаещо, но точно подобно отношение заслужават тези възпитаници на Класическата гимназия. Момчета, които отделят време, за да пеят църковна музика, вместо да се занимават с далеч по-популярни дейности. Да оставим това настрана. По-важното е, че накараха много по-възрастни от тях да станат на крака, когато запяха, заедно с момичетата „Многоя лета“. Момчето, което изпя солото преди хоровото изпълнение, по нищо не отстъпваше на професионалистите. Подобен глас, като неговият имат само най-големите изпълнители на тази музика. Аз лично изтръпнах от силата му.

Звуча ли превъзнесено? Смятате ли, че пиша напразно и превъзбудено? Мислите правилно. Точно така се чувствам, защото видях младежи, които дават всичко от себе си, за да се докажат. Техният труд е признат вече в Италия и Сърбия. Предстои им турне във Виена, като участие във фестивал на хоровата музика.

Именно тук се появи лошата новина за мен и за всички присъстващи. Нямат възможност да получат финансова подкрепа, а им трябват пари за участието- път, храна, преспиване. За всичко това трябват средства, които са отказани от редица фондации и институции. Ето защо те събират парите сами, чрез благотворителни концерти. Трябват им 1600 евро до 8-ми юли.

Като разбрах сумата се ядосах. Та това са пари, които всяка фондация може да отпусне веднага при подобни турнета. Още повече, че тези хорове ще прославят България, училището си и тези, които са ги спонсорирали. Не мога да си обясня отказа, освен с нихилизъм. В България да се занимаваш с култура е трудно начинание. Тези младежи дават всичко от себе си, а в замяна искат една малка сума, за да могат да заминат за Виена и да участват в този фестивал. И какво – колегите им от Германия, Франция, Австрия -повече от тях ли са? По-добри ли са? Не, просто страните им помагат. На записите ще се убедите как пеят. Искам да им помогнем, не мога да оставя така нещата, най-малкото пред себе си. Имаме време още да помогнем, нека го направим.

Предоставям ви адресът на диригента Даниел Иванов- mike_d@abv.bg , където който иска може да го попита за подробности и как може да помогне. Един лев да дадем, но да го направим!

Тази песен се казва „Ой,Калино“, изпълнена от хора на момичетата.

Следващата песен носи името „Тропар на св.Иван Рилски“, изпълнение на камерния хор.

4 responses to “Аз съм възхитен от тези младежи! Нека им помогнем!

  1. Martin юни 13, 2009 в 10:29 am

    Супер! Аз го чух по ретв обявлението, но не можах да отида😦 Ще трябва да се разходя да ги подпомогна за Виена

  2. Ruslan Trad юни 13, 2009 в 11:20 am

    И аз ще опитам всичко, за да им помогна. Каквито връзки имам искам да ги използвам.

  3. Ruslan Trad юни 13, 2009 в 5:12 pm

    Да, смешна сума, ако се наложи ще съберат от свои пари някаква част…

Вашият коментар

