Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Моите спомени за пролетта в пустинята

През 2006г пътувах за Сирия сам. Взех раница и дрехи, и потеглих към втората си родина. Напоследък ме е налегнала носталгия и колкото повече усещам пролетта, толкова повече спомените ми не ми дават мира. Иска ми се да тръгна още сега и да се насладя на пустинната красота през сезона на любовта.

Според мен най-хубавото време да видиш Сирия е април. Поне за мен е така, защото човек вижда една прекрасна земя, покрита със зеленина. Там, където два месеца по-късно има само пясък. Наистина е удивителна природната сила, когато реши да си поиграе с цветовете. Една пустош от камък и пясък, през април е покрита с цветя и трева.

Тъй като аз имам снимки, но не дигитални, избрах от снимки на CharlesFred и Hovic

За мое съжаление не успях да видя много през онова мое пътуване. Знам, че Палмира е невероятна през пролетта. Аз успях да видя Алепо и неговата крепост. Представете си хълмът, където е разположена крепостта на Алепо, целят в зелено. Усещането е невероятно, защото се сблъсква с убеждението на човек, че в пустинята няма цветя и зеленина. В момента, когато видиш подобна гледка оставаш без думи. Най-красивите гледки са именно в пустинята, когато тя е озеленена. И може би точно защото красивите неща са кратки, Природата е решила подобно чудо да изчезва бързо.

Аз имах късмета да видя пролет в пустинята. Пожелавам го и на вас.

10 responses to “Моите спомени за пролетта в пустинята

  1. kanew април 14, 2009 в 3:55 pm

    Когато пукне пролетта, цели семейства в Кувейт излизат в пустинята , вдигат палатки и там „на теферич“ прекарват една седмица. Тава го правят за да не забравят от къде са дошли дедите им.

  2. Ruslan Trad април 14, 2009 в 9:56 pm

    Благодаря ти за сведението, наистина не го знаех🙂

  3. Aquawoman април 15, 2009 в 9:38 am

    Много свежи гледки и наистина не се вързват с думата …пустиня :))

  4. Pingback: Sham: Моите спомени за пролетта в пустинята - edno23.com

  5. wed © gallia g. октомври 24, 2009 в 12:07 pm

    Привет, Руслан Трад, отбих се, за да поднеса своите поздрави и, тъй като съм любител на пътешествията, разбира се, насочих се към раздела с пътеписи:):) Не съм си представяла, че пустинята може да бъде толкова зелена и обсипана с цветя… Благодаря, че сподели с нас тази красота и, лично за мен, разшири светогледа:):) Моите извинения, ако не е подходящото място, но съм впечатлена от биографията ти, особено в писателската и обществено активната й част. Поздрави и наслука от Wed:):)

  6. Ruslan Trad октомври 24, 2009 в 2:37 pm

    Изключително благодаря за думите,наистина много🙂

  7. saad декември 4, 2009 в 7:52 am

    http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=24557&AlbumId=103728
    дано ти хареса палмира от погледа на един пътешественик на две колела

  8. Ruslan Trad декември 4, 2009 в 4:49 pm

    Благодаря за снимките!:)))

  9. Ангел Малинов февруари 12, 2010 в 5:22 pm

    Крепостта в Алепо е Цитаделата. За нея може да се разказва много.
    А за Палмира ще кажа, че след като я видях, бях в Гърция. Акрополът ми изглеждаше като барака.
    Часове може да се разказва за напълно запазената крепост от 12 век- Крак дьо шевалие, за Стълба на св. Симон, за град Афамия и за десетките исторически обекти, непознати на европейците. За съжаление Сиря НЕ ИСКА да развива туризъм.

  10. Ruslan Trad февруари 12, 2010 в 7:03 pm

    Не мога да се съглася с това,че Сирия не иска да развива туризъм. Самият факт,че страната е увеличила посещението на туристи с милиони – от 400 000 през 2002 до 4 000 000 през 2007 г. означава, че има намерение да развива туризъм. В момента се обновява зелият Стар град на Дамаск, както и този на Халеб. Началото е поставено, трудно е, но има желание.

Вашият коментар

