Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Защо избрах Favit пред Google Reader?

Предварително да си кажа, че аз не разбирам от технологии и термините, свързани с тях. Но пък разбрирам от това да ми е удобно, когато чета новини от сайтове, които харесвам.

Това, че сме приятели с Marfi не е определящо за моят избор на Favit. Не, най важното е точно удобството и функционалността на Favit Абонаменти, спрямо ползваният от мен досега Google Reader.

favit-reader2Разбира се, вторият рийдър има много повече потребители, той е по-известен и където има RSS емисия, има и Google Reader бутон. Но лично за мен Favit предлага удобството да получаваш новините от емисията в една добра, приятна атмосфера. Като най-добро качество поне за мен и моите нужди е свойството на Favit Абонаменти да можеш да споделяш прочетеното от теб със свои приятели в групи, профили и т.н. Това е добър начин според мен да разпространиш и своите статии до избрани от теб хора.

Основните моменти, важни за мен при двата рийдъра:

1. И двата рийдъра имат опция за добавяне на rss удобно и бързо.

2. И Favit и Google Reader имат опция за share-ване на полезна информация. При Гугъл по-доброто е, че може да покажеш това, което четеш, чрез „Споделени“ в сайтове, като Facebook.

3. И двата рийдъра имат бутон за добавяне на страници в RSS Абонаменти.favit-reader

4. Favit има по-приятелски интерфейс и определено зарибява с функциите си. Докато при Google Reader-a аз поне не успявах да получа задоволителен резултат при четене на емисии, то при българският четец това се получи – мога да чета новините от rss без да влизам в самия сайт, от който са новините. Това за мен е удобно, защото нямам много време, за да посещавам всеки любим сайт.

5. Смятам, че и двата рийдъра имат добри функции, но Favit е определено по-добър, ако искам да покажа интересните за мен статии, което става с едно-две кликвания.favit-reader3

За блог, като моя е изключително важно информацията от него да бъде доставяна до читатели и мои приятели по бърз и приятен начин. Google Reader е добър четец, но смятам, че е най-известен само защото е на Google. Favit предлага същите функции, но и добавя важните елементи на споделяне и четене на емисии, което пести време, ако не можеш да посещаваш всеки сайт, който харесваш. Именно заради това аз избрах Favit.

9 responses to “Защо избрах Favit пред Google Reader?

  1. Bunny април 4, 2009 в 9:45 pm

    Аз така и не успах да се справя с Google Reader, въпреки многобройните си опити. Просто не мога да се оправя за какво иде реч…

    С Favit нещата се получиха някак от първия път!🙂 Имам химия с тоя сайт! :Р

  2. ju април 5, 2009 в 9:39 pm

    Харесвам favit, но точно RSS reader-ът им не им е силната страна. Ужасно ми липсват keyboard shortcut-ите на Google Reader. Prev, Next …

  3. Алекс април 6, 2009 в 7:33 am

    favit е прекрасен , оставих reader-a – стана твърде объкващо след като почнах да следя толкова много новинарски емисии-а нямам толкова време да си ги подредя.

  4. Martin април 6, 2009 в 7:58 am

    @Ju, шорткътите ги има🙂 Стрелките и j & k.

  5. Martin април 6, 2009 в 7:59 am

    @Alex, пробвай да си вкараш източниците в папки, за да вкараш ред🙂

  6. ju април 6, 2009 в 11:25 am

    Супер🙂

    Само да спомена, че j и k май местят фокуса и за това не мога да ги използвам 2 пъти подред без да връщам фокуса с мишката (със стрелките нямам този проблем)

  7. ju април 6, 2009 в 11:28 am

    И друга съществен разлика според мен м/у 2-та reader-а е че при google естествено четейки надоло се местиш както по статията така и се прехвърляш към следващата което е по-удобно от разделянето на 2-те неща. Един път ляво и дясно за статии и един път надоло и нагоре в рамките на такущата статия🙂

    Целта ми не е да се заяждам, просто ще се радвам ако тези неща се променят (за мен ще е за доборо)🙂

  8. ju април 6, 2009 в 12:51 pm

    Проблема с ‘j’ и ‘k’ явно е в моята телевизор (настройка във Firefox), но не знам защо в Google Reader нямах този проблем

  9. Наско Юруков (Gapsiman) април 6, 2009 в 1:18 pm

    Благодаря много за статията Руслан. Съжалявам, че не се запознахме на презентацията. Надявам се да имаме и други възможности в скоро време.

Вашият коментар

