Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Заради тесногръдие, българка и сириец не могат да бъдат заедно

Често получавам съобщения от различни хора, които ми споделят мнение или история за Сирия и арабския свят. Получавал съм какво ли не, но досега за първи път ставам свидетел на драма, която аз лично не знам как може да се случва. Явно параноята за тероризъм и явното отношение към близкоизточни граждани стига връх напоследък.

Историята е на българка и сириец (имена няма да споменавам, защото историята е лична), които се запознават в интернет. Опознават се, но проблемите тепърва започват. И те са свързани единствено до това, че мисията на България в Дамаск не издава виза на сирийския гражданин.

Както знаем,  по силата на Постановление 33 от 1993г. на Министерски съвет, граждани на държави от Близкия изток преминават множество процедури преди да им бъде позволено да пребивават на територията на България. Оттогава наистина е трудно хора от тези държави да влязат в нашата страна.

Изрядни документи и тесногръдие

Българката (която се свърза с мен) ми заяви, че всички документи са изрядни. Представено е нужното, като покана, удостоверения и т.н. Без подобна покана е немислимо да се влезе в България. Въпреки изрядните документи, от мисията в Дамаск са отказали виза на сирийския гражданин с предтекста, че не вярвали в съществуването на българката!

Следват опити за свързване от България до мисията в Сирия, последният от които завършва със затваряне на телефона и изказването, че “ не вярваме да стане нещо между вас, щом сте се запознали в скайп“. Тоест, сириеца идва тук с други цели.

Нужно е да кажа, че тя има работа и семейство. Той сега не работи в Сирия, тъй като досега е бил в Дубай. Въпреки, че семействата им нямат против връзката, това очевидно не е от значение за посолството ни в Сирия.

Не е първи случай

От моя опит мога да уверя читателите, че това не е първата безумщина от страна на наши посолства в Близкия изток. Миналата година наш приятел от дубай искаше да дойде, но му беше отказана виза. Сега се надявам моят братовчед да бъде пуснат до пределите на България.

За двойката вариант е и Гърция, която има по-добри отношения в Близкия изток. Аз се надявам да се разреши този абсурден случай, като ще пиша веднага при развитие на нещата.

Към посолството на Република България в Сирийска арабска република

Силно се надявам посланик Людмил Спасов да спомогне за разрешаването на този случай. България и Сирия имат дългогодишни отношения, а подобен абсурд за първи път срещам. Явно е, че двамата души се обичат, независимо от запознанството им в интернет. Нека тестогръдието да не влияе на решението относно издаването на виза на сирийския гражданин.

За контакти с мисията, може да пишете на
bul_em@abv.bg

17 responses to “Заради тесногръдие, българка и сириец не могат да бъдат заедно

  1. Марко ноември 1, 2009 в 7:17 pm

    Има болни хора. Тесногръдие е да възприемаш сериозно тази лека жена. Кога свършиха мъжете, че вече на първия циганин от интернет скачат?

  2. Ruslan Trad ноември 1, 2009 в 8:00 pm

    Я, по-леко с обидите;)

  3. dala ноември 5, 2009 в 9:01 pm

    за съжаление това не е нито първата,нито ще е последната подобна история
    В един форум имах възможност да се начета на подобни истории
    За съжаление една част от господата наистина бяха търсачи на визи за Европа
    но след като не получаваха нужната виза бързо охладяваха към бг дамите
    тези между,които -макар и в Скайп-но се бяха породили истински и чистосърдечни чувства успяха да направят съюз.НО в голям процент Дамите отиваха там-на место и сключваха брак,като след това от България подготвяха нужните документи за пристигане на законната вече половинка…и пак не е лесно.
    За чисто приятелска връзка-още опознаваща и развиваща се е по-добрия вариянт ,както предлагате…..среща в трета страна
    Не би искала да засегна никой,но Интернета е пространство където не може да се има доверие -а Скайп дава само визуална представа за отсрещния-отново твърденията му са въпрос на доверие.

  4. Реничка декември 10, 2009 в 9:04 am

    Аз съм ТВЪРДО против смесването на българка със мъж от арабския свят! Мнението ми за мъжете от арабския свят е едно и никога няма да се промени. Те са страшно мили, страшно любвеобвилни, грижат се за жените си, свалят звезди… до момента в който не се появи общото им дете на бял свят. В 99.9% от случайте го отвеждат в арабската си страна и то (детето) е вече по законов път арабски гражданин… Да не говорим, че имат по няколко жени… Фанатици са… Лъжат българки, че ги обичат именно защото искат да са в Европа понеже там не могат да издържат жените си… Лъжат,мажат, струват, манипулират…НО НАКРАЯ ВИНАГИ ОСТАВАТ С АРАБКА!!! Съжалявам жените който имат приятел или мъж арабин!

  5. Ruslan Trad декември 10, 2009 в 11:05 am

    Е,смятам, че това трябва да го кажеш на многото смесени семейства (като моето), които си живеят прекрасно🙂 Наистина ценно е да познаваш толкова хиляди души, като теб, Рени🙂

  6. the better Teddy декември 10, 2009 в 12:37 pm

    Съгласна съм с Руслан, има редица българки със смесени бракове с арабин, които доволно и честито живеят с децата си. Аз съм една от тях. Трите ми деца живеят и учат в България, в арабския свят ходят само на гости през лятото и там са винаги посрещани с много обич.При това говорим за момичета в тийнейджърска възраст, не за малки деца….Пък Вие, Рени, си говорете наизуст…Ако искате и си вярвайте..

  7. visitor декември 10, 2009 в 9:11 pm

    извинявайте, но какво да кажем за българките, които забраняват на мъжете си араби да виждат децата или за тези, които си хващат един или двама любовника, а „цицат“ пари от „мръсния арабин“ или за тези, които срещу крупна сума си продават родителските права, а после имат наглостта да се изкарват жертви. Мръсници има сред арабите – това е безспорен факт, но откога моралът на българите е непоклатим ?! не е редно да се гледа само от едната страна на нещата. След толкова години работа с подобни проблеми мога отговорно да ви кажа, че проблемите са 50/50. не винаги арабите са лошите.

  8. Албена декември 12, 2009 в 10:48 am

    Странно защо в България винаги има поляризация (и то много остра) на мненията.Аз живея в Сирия от 20 години и за толкова време сьм видяла много българки, омъжени за араби-мюсулмани и християни.Да,омъжени за християни(и моят съпруг е християнин).Мога само да кажа,че се разпадат браковете между хора,които нямат общи интереси в живота.Бракът им е бил създаден след кратко запознанство.За съжаление такива бракове се „навъдиха“ в периода 1995 -2005 г.Това са млади момичета,без особен опит в живота и араби дошли за да правят търговия в България.Тези араби са неуспели в собствената си страна и възползвайки се от „прехода“ в България се опитват да „направят големи пари“ в нашата страна.Да, между тях има много съвестни и свестни хора-не е възможно всички да са „черни овце“-но колко от всички са.Аз лично съм категорично против такива бракове-„недоносчета“.Само ще добавя,че в Дамаск имаме дружество „Българка“в което членуват около 50 жени,омъжени за сирийци и най-възрастната е на 75г.Имаме си българско училище с традиции,в което се обучават 3-то поколение българчета от смесени бракове.Това е за потвърждение колко много смесени бракове са стабилни,минали през изпитанията на времето и създали деца,много от които лекари,инжинери и дори преподаватели във университетите.И към върлите критици-само в България се говори за „свършиха ли българските мъже“.Никога не се говори за българите свързали живота си с чужденки.Моля имено критиците,които нямат достатъчно информация по дадена тема да не критикуват „просто за спорта“.Благодаря на г- нРуслан Трад за невероятния блог и го поздравявам за смелоста му да казва всичко открито.

  9. Морска Сирена март 8, 2010 в 12:59 pm

    Страшно се радвам да намеря блога Ви, г-н Руслан Трад. Тепърва предстои подобна подготовка на документи за годеника ми, за да го запозная лично със семейството ми. Много ще съм Ви благодарна ако ми окажете съдействие, за това кои са нещата, които биха били в наш плюс и за ускоряване на процесите по осигуряване на българската му виза и кой не. И колко всъщност отнема подобна процедура? Той все ми казва че е още рано да започваме от сега…но имайки представа от бюрокрацията в и извън страната ни съм повече от убедена, че дори закъсняваме…
    Най-искрено и чистосърдечно искам да благодаря за поста на Албена и да я поздравя за 8ми март! За мен би било чест да Ви познавам. рядкост са хората, с който може да се разговаря човешки по тази тема без „наизустените“ въпроси и отговори…

  10. Ruslan Trad март 8, 2010 в 5:08 pm

    По принцип не би трябвало да отнеме много време. За виза трябва покана задължително и цел на пребиваване, и това е достатъчно.🙂

  11. Морска Сирена март 9, 2010 в 5:08 pm

    Да се надяваме, че сте прав🙂 Много благодаря за бързия отговор! Блогът Ви е истинско богатство! Успех!

  12. gerinka май 15, 2010 в 8:39 pm

    Аз също заставам зад мнението на Албена.
    Отрицателно настроените срещу мюсюлманската религия и арабският свят ,за мен са тесногръди хора.
    Всяко стадо си има своята мърша , е казано в народна поговорка.Да не би пък българските мъже да са цветя за мирисане? Само със законна половинка , и колко любовници на брой….
    Всички хора сме равни пред живота , пред съществуването.
    Всички дишаме въздух, всички се храним, всички пием вода , вършим физиологични неща.
    Единствено религия и култура , ни разделят на народи.Но те не са повод ,да се бълва толкова омраза и
    жлъч.
    Или смятате ,че ние сме много харесвана нация в Европа .

  13. iana юни 8, 2010 в 11:28 pm

    Искам да споделя моята история. Мъжът ми е сириец за втори път се сблъсквам с тесногръдието на българската държава. Два пъти му беше отказана виза за българия, при положение, че имаме сключени и регистриран брак. Бих се радвала ако някой може да съдейства с нещо. Много съм отчаяна и не мисля, че има светлина в тунела😦

  14. Ruslan Trad юни 9, 2010 в 12:52 am

    Лошото е, че имат право да отказват виза без да се обясняват…законно е …😦

  15. iana юни 9, 2010 в 6:44 pm

    Да, така е. Но ми казаха, че в случай че имаме брак аз имам право да разбера какви са причините за отказа. Но сега тепърва ще се опитам да разбера кой трябва да ми даде тази информация. Но лошото е, че има отказ. Жалка държава сме.

  16. Мая Мохамед юни 18, 2010 в 6:12 pm

    Здравейте! Аз съм българка( християнка), а съпруга ми е арабин( мюсюлманин) и това по- никакъв начин не ни пречи да сме щастливо женени вече 11 години. Напротив- обогатява ни като ЧОВЕЦИ. И винаги ми е било чудно и неразбираемо това пренебрежително и враждебно отношение на много наши сънародници към хората от Арабския свят. А на българките, омъжени за араби, да се лепят етикети от сорта на: „ леки , продажни, глупави, заблудени жени… и че са за съжаление… За какво да ни съжаляват- затова, че сме обичани и уважавани от съпрузите си; че имаме хубави семейства и се разбираме; че живеем живота си така, както ни харесва… За тях(„ загрижените“) явно това е невъзможно, защото те са си изградили някакво абсолютно негативно мнение за арабите( но не от личен опит, а от някакви легенди дето се носят в пространството- че арабите са много изостанали, че жената при тях е слугиня и няма никакви права; че са фанатици и терористи и т. н.), което е много жалко!!! Хей, българино( ти, който се мислиш за по- широко скроен, по- велик и по- качествен?!?), отвори си очите, ушите и СЪРЦЕТО- те( арабите) са хора като нас и нищо човешко не им е чуждо. Когато си в арабска държава,те(арабите) не пестят средства и внимание, за да направят престоя ти незабравим …; сърцата им са големи и са изключително добронамерени и отзивчиви, но това го знаят само тези, които лично са го изживяли. А аз съм една от тях и мога искрено да се нарека щастливка. Контактът ми с тези хора( в т. ч. съпруга ми и арабската ни фамилия) мога да твърдя, че ме обогати изключително много( в душевно и културно отношение). В началото и аз като повечето( може би) бях притеснена от неизвестното, но имах смелостта да следвам сърцето си и да живея живота си, за което съм горда и не съжалявам. Напротив- всеки ден съм благодарна на Господ, че ме срещна с мъжа ми и се моля да сме живи и здрави, за да се радваме още много години един на друг!

  17. hasan shaer юли 2, 2010 в 11:22 pm

    I AS IMAM SA6TIAT PROBLEM .JIVEiA V R. BULGARIA OT 25 G. IMAM BULGARSKO GRAJDANSTVO, PRATIH DO SEGA [ 3 ] POKANI NA EDIN PLEMINNIK DA ME GOSTUVA ZA 1 MESEC NO BEZ REZULTAT.POSLE RAZBRAH,4E POSLANIKA NI V SIRIA E PODKUBEN I SAM RE6IL DA PODAVAM JALBA SRE6Tu NEGO.AKO NIAKOI RE6I DA ME PODKRPI MOLiA MI PI6ETE

Вашият коментар

