Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Благодарности на forum.bg-mamma.com

От много време насам следя посещенията на блога и преглеждам страници, от които е бил посещаван. Също от толкова време, забелязвах, че някои линкове са от forum.bg-mamma.com . Беше ми малко странно. Казах си : „Хм, че от този форум кой чете блога!?“ Е, разбрах кой е, и съм много благодарен на тези хора.

Благодаря за това, че показвате публикации от Интидар. Вие всички българки, които по някакъв начин сте обвързани с арабския свят. Всички вие, които сте решили да направите важна и нетипична крачка – да се омъжите за човек от арабския свят. Вие сте наистина смели и доказателство, че в голяма част браковете между българки и араби са сполучливи.

Радвам се за вас, поднасям своите благодарности.

49 responses to “Благодарности на forum.bg-mamma.com

  1. Националист януари 31, 2009 в 11:02 am

    Леко е странно това, което си написал. Тези българки са предали българското, защото точно като теб децата им ще бъдат повече араби, отколкото българи (ти си типичен пример). Кое е смелото и важното (в положителен смисъл) в постъпката им? Всеки трябва да си знае мястото и да държи на това което е – българите за българското, а арабите за арабското.

    Защо не си написал обаче, за браковете на българи с арабки или такива са рядкост? Ако е така, ще обясниш ли защо са рядкост.

    Смесването на народите е това, което ни обезличава. Това, е което пропагандира глобализмът и неговите господари. Ако искаме да бъдем приятели, трябва да се уважаваме взаимно, но без да се смесваме и да заличаваме народността си.

    Поздрави,
    един българин

    п.п. Не ме разбирай погрешно, искрено се радвам, че информацията от блога ти се разпространява и сред българските майки. Повече хора трябва да знаят истината за Палестина и Израел, а твоята страница е едно от малкото места (на български), в които човек може да прочете толкова интересни статии.

  2. Ruslan Trad януари 31, 2009 в 12:37 pm

    Дали са предали българското или не-това те решават,не ти,нито аз.Те не са по-малко българки.А моето е личен избор.Като ходя в Сирия съм българин, като съм тук разпостранявам сирийското, защото ценя и двете.И то много.

    Няма арабки с българи,по-скоро са рядкост, защото арабките чисто и просто не понасят други мъже.Техните капризи може да задоволят единствено местните, повечето арабки са доста капризни и не са лесни за живот.

    Глупаво е да се мисли,че някой предава страната си,като се е оженил за друга националност. Аз не знам арабски. Сестра ми и други приятели от смесени бракове също не знаят арабски, християни са и се чувстват българи.Т.е. изборът не е толкова важен.
    Според мен това е смелост и национално чувство -да защитаваш страната и народа си извън нея и въпреки, че не живееш сред българи да си горд с произхода си.

    П.С. благодаря ти за мнението🙂

  3. теди януари 31, 2009 в 1:53 pm

    В едно предаване за арабският свят , един местен арабин ги развеждаше из забележителностите и стана въпрос за жените и за нашествието на европейки.Той каза : Повечето европейки , които не могат да си намерят мъже в Европа , идват в арабският свят защото знаят,че тук все някой ще ги хареса .
    Руслане , ти нито в Сирия си сириец , нито в българия българин .

  4. теди януари 31, 2009 в 2:02 pm

    „Няма арабки с българи,по-скоро са рядкост, защото арабките чисто и просто не понасят други мъже.Техните капризи може да задоволят единствено местните, повечето арабки са доста капризни и не са лесни за живот. “

    Има СТРАШНО красиви арабки . Происто МНОГО. Но те не се женят за чудженци , заради капризи , или че някой араби могат да им ги изпълнят по -добре от някой друг богат мъж.
    Отношенито към жената на арабите е пословично , вярвам че има и обаче доста добри мъже . Просто мисленето в ковто са захранени и живеят арабките е доста различно и не до там волно и не им дава свободата да се оженят за чужденец. В някой арабски страни те са задължени да се обличат по определен начин (ако не задължени то е препоръчително с няколко !!! ) , ти ми говориш за чуденци.

    Иначе сирийките , ливанките са едни така от няй-красивите , но тях пък съм чувал ги обират саудитските араби.

  5. Петьо януари 31, 2009 в 5:39 pm

    @Националист. Честно казано Руслан да е типичен пример за повече арабин, отколкото българин не беше това, което си помислих първия път, когато го видях. Не ми направи никакво по различно впечатление. Външен вид, държание, култура, акценти, нищо. Като човек с набити в ума предрасъдаци очаквах да позная веднага един арабин, дори и да е такъв наполовина и затова наистина се изненадах като разбрах, че е сириец.

    Надявам се за него това да не е обида, но той си е бая българин😛

    Колкото до предаването на българското – от една страна мога да те разбера, все пак „каноничният българин“ е бял, християнин, говори български и още такива неща. Това го казвам, поради една причина. В момента уча в Париж и някакси ми става жал за „каноничния“ фанцузин, защото тук има повече чернокожи отколкото в Африка и то с френски паспорти. Отделно други африканци ходят в племенните си роби, носят децата си в кошница на гърба. Освен тях ги има и китайците, арабите, евреите и някак се усеща как французите губят облика си. Просто един такъв народ с богата и дълга история буквално се претопява от чужденци и поне на мен това не ми харесва.

    За да не си кривя душата ще кажа, че уважавам избора на всеки, но не искам след 20 години 50% от българите да са всъщност евереи, араби, чернокожи, роми или китайци. Българите може да са най-скапаният народ, но са платили много за тази земя и ще е жалко съвсем различни етноси да я отнемат и то по мирен път заради тая глобализация, която вилнее.

    Съжалявам, ако това обижда някого, но щом французите така са ги покорили, нас ще ни направят на нищо.

    п.п. Не говоря за тези бг-мами, те нямат нищо общо. Говоря по принцип.

  6. Сантра януари 31, 2009 в 7:15 pm

    Аз мисля ,че в Руслан е по силно арабското – визия , култура , интереси и т.н.
    Но това е така , защото той сам набляга на тази му половина и я развива.
    В това няма нищо лошо естествено , стига да не се отрича.
    Като цяло обаче съм запозната с много случаи на смесени бракове , в които едната половинка изповядва исляма и това оказва голямо влияние и в 98 % от случаите се набляга детето да изповядва тази религия .
    Лично на мен този факт ми прави лошо впечатление и е в пълно противоречие с „свободата “ и „толерантността“ на мюсюлманите за които се претендира ,че проявяват в такива ситуации.
    Е предполагам има и приятни изключения.

    Поздрави !!!

  7. Ruslan Trad януари 31, 2009 в 10:07 pm

    Ами аз познавам много семейства, които са смесени и са много добри семейства. Повечето араби,които се женят за българки, са като баща ми останали тук, учели тук и т.н. Затова и повечето араби,които имат връзки с българи са по-свестни. Аз на мои приятелки им казвам да внимават много, защото има много гадни от арабите. Но все пак за любов да не говорим, че това е огромна тема…

    В моета семейство, както и в нашите приятели, религията няма значение. Не знам как е при други. То си зависи от човека.

  8. Националист февруари 1, 2009 в 8:43 am

    Не знам Руслане, не става въпрос ти да разпространяваш българското в Сирия, нито да разпространяваш сирийското в България.

    За арабките нека не си кривим душата и си кажем истината. Аз лично съм бил свидетел как едно момче, което имаше за приятелка иракчанка не беше одобрявано от баща и, като това малко по-малко ги раздели. Баща и реагираше по същия начин, по-който ние сме реагирали преди десетилетия, когато турчин се е женил за българка. Сега разбира се сме толерантни в това отношение и рано или късно ще стане това, което разказва Петър за Франция.

    Това, че някой не държи на произхода си и е решил да се омъжи/ожени за чужденец означава от моята гледна точка автоматично предаване на родовата памет и народа си. Нека оставим на страна това, че винаги ми е било странно как се разбират тези двойки и как им е приятно в повечето случаи и двамата да не могат да изкажат любовта си един към друг на родния си език?

    Не говоря за предателство към страната си, а към народа си. За мен съвременната ни държава не е нещо, с което имам основание да се гордея. Разбери обаче, че никой уважаващ себе си и държащ на българското няма да иска да продължи рода си с някой от чужд народ.

    Ще ти дам прост пример. Палестинец се жени за българка. Ражда им се дете. Момче е – палестниче и българче едновременно. Той пораства, интересува се и се бори/примерно подпомага финансово/ за свободата на Палестина. Пораства. Жени се за българка понеже живее в България. Тяхното дете става все по-малко палестинче и повече българче. След още едно поколение палестинското вече е почти заличено и Палестина е нещо чуждо.

    Другият вариант на сценария е да стане обратното, това ще е добре за палестинската страна, но няма да е добре за българската. Все един от родовете ще изчезне. В случая ти наистина си „доста“ българин (хах, готино звучи)и сириец, но дали децата ти ще бъдат такива?🙂

    Според мен българите трябва да се женят за българи, а арабите за араби. Това е. А който има желание може да опознава културата на другия, да бъде приятел и съюзник с него и дори да имат общи каузи. Но трябва да има взаимно уважение. Аз никога не бих се оженил за арабка, точно защото уважавам чуждото и не искам да залича своето.

    Поздрави!

  9. dala февруари 3, 2009 в 9:30 pm

    Ей….ама че приятна изненада
    А аз бях потънала в битовизъм тези дни и не смогвах да отворя компа…

    Петър-ти само учиш тук-в Париж и може би ти трябва още време за да се ориентираш …арабската култура е много преплетена във френската.Посети едни от най-известните забележителности на Париж -трябва да си сляп за да не видиш това…А ,за да се почувстваш по-добре..направи като Президента Саркози и втората му Жена-иди в един Парижки Хамам…Ето и предложения
    http://www.linternaute.com/paris/magazine/diaporama/06/hammams/index.shtml
    Не мисля че ще си разочарован…..
    както не са били и Митеран,и Ширак…

    А за сравнение между Мъже -араби,християни ,евреи…не ми се пише по-темата.То да си Мъж в истинския смисъл на думата е въпрос на морал ,чест и личен избор…
    За браковете-смесените бракове са винаги по- издръжливи и по-продължителни…това сочи статистиката…

  10. Amira февруари 4, 2009 в 1:38 am

    Аз не смятам, че тези жени, които са се омъжили за араби е редно да им се сложи етикет „предателки на българското“. Бог ни е създал същества с чувства и със способност да обичаме и да се влюбим. А ако това да се влюбиш и свържеш живота си с някой, не зависимо от каква нация е, не означава че си предател на собствената си нация. Разбирам какво има в предвид „националист“ – подсеща ме за лафа “ всяка жаба да си знае гьола“. Ние не сме животни за да се делим на отделни популации или стада.
    Да, рядко има арабки, които се омъжват за чужденци. И това е рядкост не защото някой ги подтиска (брат, баща и т.н. , както си мислят повечето хора), а защото религията не позволява брака с друговерец. Аз също съм мюсюлманка (Ал хамдулиллах!) и не бих се омъжила за друговерец, не защото някой не ми позволява, а защото така съм си го решила. Смятам, че мъж мюсюлманин за мен е по-удачен вариант. Идеалът ми за съпруг е мюсюлманин. Това е моят личен избор.
    Вярно е, че в повечето смесени бракове са сложни, но смятам, че винаги със взаимно уважение би се постигало хармония и разбирателство.
    И винаги съм смятала, че смесените бракове си имат повече плюсове, отколкото минуси, най-вече за децата им. И в повечето случаи децата от този тип брак винаги си имат предимства. Израстват между две различни култури, което според мен е едно голямо богатство. Един жив пример за това е Руслан.🙂 Каква гордост е това за него!
    „Националист“ питам от чисто любопитство, знаейки, че голяма част от хората разсъждават като теб и мнението им подобно на твоето. Та въпросът ми е следният: ако една българка се омъжи за англичанин или американец, руснак и т.н. , също ли се води за предателка на българското?🙂
    В последните години забелязвам, че има много голям брой смесени бракове между жени европейки и мъже мюсюлмани. Задавала съм си въпроса на какво се дължи това и защо тези жени предпочитат мюсюлмани. И благодарение на моите познати и приятелки българки осъзнах, че това се дължи на това, че днес мюсюлманските мъже все още са запазили морала, ценностите, честта , а докато за съжаление сред младото поколение из мъжете в Европа това липсва. И смятам, че именно това е причината повечето европейки да се насочат към ориенталските мъже.

  11. Петьо февруари 4, 2009 в 2:25 am

    „Петър-ти само учиш тук-в Париж и може би ти трябва още време за да се ориентираш …арабската култура е много преплетена във френската.Посети едни от най-известните забележителности на Париж -трябва да си сляп за да не видиш това…А ,за да се почувстваш по-добре..“

    Точно от това изказах недоволството си😀 Не искам арабски, негърски и еврейски култури, искам френската😀 Май нещо се обърка, определено не съм почитател на нищо арабско(освен може би на този блог :P).

    Булгар, булгар! До края на света!😀

  12. UnrerseunelS февруари 4, 2009 в 3:45 am

    Спасибо вам за сайт, очень полезный ресурс, мне очень нравится

  13. Iman февруари 4, 2009 в 6:41 am

    ,,теди Says:
    ……..
    Руслане , ти нито в Сирия си сириец , нито в българия българин .“

    Най-важното е,че е мюсюлманин,а Ислям се практикува по-лесно в арабска страна.
    Поздрави от една щастливо омъжена за арабин(млада) българка и майка🙂

  14. Ruslan Trad февруари 4, 2009 в 8:46 am

    Но теди е прав, наистина е така – нито тук съм българин,нито там -сириец.В една степен българите повече приемат чуждото, поне в моя район в Сирия традиционалистите никога не приемат напълно хора дошли от друго място.

  15. Iman февруари 4, 2009 в 10:26 am

    Интересно,а мюсюлманин чувстваш ли се?
    като ти гледам снимките май и Исляма ти е ,,чужда земя,,

  16. dala февруари 4, 2009 в 11:52 am

    Ама Петьо,то разбирам че не си почитател,няма лошо! не си и длъжен да си…Те,животните не а еднакви-а какво да кажем за хората….
    Това,което Исках дати подерная е …ЧЕ Френсата кулутра и арабската СА ВЕКОВНО свързани.Знаеш френски-не е нужно да ти пиша че всяка трета дума е с арабски корен… Това е все-едно да кажеш-АЗ съм Тракиец,не съм Славянин,нито съм прабългарин…Разбираш ли?!Те а се смесили на ена мноооого по-ранна основа и НЕ могат да бъда вече отделени…
    А иначе-дръпни му една разходка като се постопли до букинистите -ще видиш ,че когато е построена Айфеловата кула ,отсреща е имало голяма богата и уикална по архитектура джамия…Разрушена е до основи Точно за дае Ясно основната религия в страната…Аз също като теб мисля че когато човек иса да живее на друго място-в друга стран е Длъженда се съобрази с тамошние норми на поведение и кутура.Но,конкретно -мюсюлманите се адаптират лесно…Ще и кажа и защо мисля така!Защото те правят аблюсион по 5 пъти на ден-чисти са!Спазват си траициите-а това говори за Принципи…Никога не съм видяла да уринират до дървета в парка,както други клондстини тук…Арабите във Францата са Като ДОВЕДЕНИ ДЕЦА!Страната хич не ги долюбва вече,ама и просто няма как да се мине без тях…Франция е това,което е-благодарение на колониите си -бивши и настоящи! А това са-араби и черни…

  17. Петьо февруари 4, 2009 в 2:25 pm

    Това е така, не споря просто защото е така, но ми позволи да си остана недоволен😀

    Иначе за 1/3 от френските думи да са с арабски корен, тук вече не мога да се съглася. Отворих си речника на 10-15 думи и въпреки че не знам арабски съм сигурен, че това са, ако не директно латински, то със сигурност европейски думи. За да не стрелям напосоки проверих какво мислят самите французи и според изследванията френските думи, произлизащи от арабския език са около 215, максимум 300. Което е капка в морето. По голямата част от тези думи са непознати на французите, защото са част от арабската култура и общо взето само френските араби си ги използват.

    А кой колко пъти на ден се мие не става за никакъв аргумент.😀 Какво общо има това да си чист и да се приспособяваш в друга обстановка. Вярно, проява на възпитание е, но едва ли е водещият елемент😀

  18. dala февруари 4, 2009 в 4:10 pm

    За да не стрелям напосоки проверих какво мислят самите французи и според изследванията френските думи, произлизащи от арабския език са около 215, максимум 300.

    хехехехееее….ами целта е постигната Петьо-поне от моя страна.Да си направиш тоя труд да провериш е По-важно … има над какво да поспорим тук-но не сега

    А за миенето го посочих като КУЛТУРЕН аргумен,че дори във Версай е нямало тоалетни Тогава Когато много често определяните като /мръсни и вунливи/араби са се киснели в Хамам.С това искам да кажа че едно от нещата да се приспособиш Към дадена обстановка е …доколко ТЯ ти е позната и близка…ако не знаеш що е сапун ,например-дали е за ядене или за миене…или че не е редно да извършваш нуждите си на общественни места…просто примери давам ,за да стане ясна мисълта ми!

    Мисля че, конкретно -арабите не е нужно да се приспособяват МНОГО-то си им е начин на Живот.Европа дори е взаимствала и се е учила от Ориента

    Отделен е въпроса сега ,че повечето европейци,които са икономически по добре уредени се подиграват на по-мизерното и по-простовато съществуване на -да речем-магребинеца днес!
    Вярно, проява на възпитание е, но едва ли е водещият елемент😀
    Точно ПРАВИЛНОТО възпитание според мен е Водещият елемент

  19. Bobi февруари 4, 2009 в 5:14 pm

    Amira, благодаря Ви за откровеността, която сваля всякакви съмнения за причината, поради която арабките не се женят за европейци. Поради религиозния си начин на мислене. Сама го изтъкна. В това аз намирам една обидна и дискриминационна позиция, с която арабския свят чистосърдечно се гордее. За съжаление, драги мюсюлманки, вие продължавате да живеете във войната между цивилизациите! Това, че ние не воюваме с вас, а допускаме, чрез освободените си нрави и обществено одобрение, нашите жени да се женят за мюсюлмани, не е признание за падение, а толерантност, презумпцията за равенство на хората. Не е вярно, че европейските мъже са морални отрепки, с осакатени благородство, достоинство и чест.

    Подобни обобщения никога не могат да бъдат верни, както и обобщенията, че арабите са вманиачени кръвожадни фанатици. Нека толерантността обаче бъде двустранна, възможно ли е?!!

    Идиоти и свестни хора има навсякъде. Но ето, една мюсюлманка си е решила априори, че никой от неисброимото множество неспадащи към нейната религия, не притежава личностните качества достоинство, чест, благородство, принципност! Това ли Ви е разбирането за толерантност, ислямска госпожице? За съжаление аз не мога да нарека с добри думи, едностранчивото, бих казал антагонистично отношение: „Нека ислямските мъже взимат невернички, но ние вярващите жени не ще се дадем на друговерец!“. Няма ли да престанем с тази война на цивилизациите един ден?!!

    Това отношение е отхапване на подадената ръка, госпожице. Защото е напълно в духа на човека с ник „националист“, който се оказва единствено адекватен в случая, със своята капсулирана позиция.

    И още, ако наистина това бяха Ви бяха причините, наличието на чест, благородство, достоинство – ето, дори тук имате човек, този „националист“, който не изповядва вашата религия, но изповядва Вашите ценности. Бихте ли се „дала“ на този неверник, уважаема Amira, заради уж важните неща? Не. Защото според Вас духовни ценности могат да притежават само мюсюлманите.

    Извинете ме, хора, тези работи ме засягат, защото в диалога между културите виждаме едно нечестно, необективно и даже презрително отношение. Аз лично, при целия ми атеизъм и интернационални възгледи, не мога да не се засегна от подобно отношение, което е не по-малко от обидно.

    П.П.А за същината на понятията за „чест, достоинство, благородство“ и къде се проявяват те всред мюсюлманите и къде ги няма при западняците – можем да поспорим доста.

  20. Петьо февруари 4, 2009 в 6:41 pm

    Мир да бъде Dala😀

    Във Версай може да е нямало тоалетни, каквито днес ги познаваме, защото още не са били измислени, но се съмнявам, че кралят и другите важни особи са се къпали по-малко от арабите по това време.😀 Тези даже са имали по двама-трима придворни, готови да ги…ъм..позабършат, когато трябва.

    „Отделен е въпроса сега ,че повечето европейци,които са икономически по добре уредени се подиграват на по-мизерното и по-простовато съществуване на -да речем-магребинеца днес!“

    Ами кой-каквото си е заслужил. Прадядото на един такъв европеец е работил, за да уреди децата си, които на свой ред са искали да уредят своите. Икономическото благосъстояние на Западна Европа не е подарък от Бога. Спечелено е с труд, сила, войни и по други начини, но не това е важното. Според учените всички призлизаме от една местност в Африка, тоест всички народи са имали равен шанс за развитие по широкия свят. Едни са се възползвали по-умело от този шанс и днес пра-пра (и още хиляда пъти) децата им се радват на тези постижения и продължават делото им.

    Всички почват равни, но после едни наделяват, заради собствените си сили и заслужено се чувстват по-висши.

    ––––––

    Съгласен съм с това, което Bobi каза по-горе.

  21. Ruslan Trad февруари 4, 2009 в 9:31 pm

    Айде стига простотии.Семейството ми е ок,майка ми си е българка и християнка,баща ми е мюсюлманин,разбират се чудесно. вероятно и аз с моята жена ще сме така.Гасите лампите и да лЕгаме, че ми омръзна от тъпи дискусии.

  22. dala февруари 5, 2009 в 12:14 am

    Шер Пиер-мир да бъде!Всъщност- само и единственно за инфо,защото все-пак те подведох….Salah Guemrishe ,който е алжирец и книгата му-Dictionnaire des mots français d’origine arabe…с уважение към теб,защото си приятен събеседник

    http://livre.fnac.com/a1958510/Salah-Guemriche-Dictionnaire-des-mots-francais-d-origine-arabe

    А за другата тема-…Ами-аз съм имала мъж-християнин-грък!!!Сега имам-мюсюлманин…За мен въпроса Дали съм Щастлива е Вътрешно Усещане,което няма нищо общо с Религия…Дори напротив-Личното ми щастие надскача всякакви ограничения-било то религиозни,битови или политиески.
    Приемам хората по интелекта им!..ММММ най-вече Мъжете

  23. теди февруари 5, 2009 в 12:24 am

    dala а ти прие ли религията на съпруга ти ?

  24. Ruslan Trad февруари 5, 2009 в 12:34 am

    Не мисля,че е редно да я питаш.Прекалено лично е,дори да я принудил. Мисля, че с тези въпроси се прекалява.

  25. теди февруари 5, 2009 в 12:49 am

    Защото отговорът би потвърдил някой неща и същевременно опровергал , че религията няма значение . Щом само любовта има значение , защо 98 % от жените в смесените бракове с мюсюлмани приемат религията им ?

    „Да, рядко има арабки, които се омъжват за чужденци. И това е рядкост не защото някой ги подтиска (брат, баща и т.н. , както си мислят повечето хора), а защото религията не позволява брака с друговерец. “

    За това говориме , но интерпретивано в ремикс вариянт . Едните не се омъжват за друговерец , а другите и да се оженат , жените им приемат вярата им .
    Да живеей любовта.

  26. Iman февруари 5, 2009 в 8:02 am

    Аз ще ти кажа Says:
    мюсюлманка не може да се жени за не мюсюлманин-това е закон.
    А не само женените за изповядващи Исляма
    го приемат,има хиляди приели домашни прислужници,работници..които приемат по свое желание и без никакви финансови облаги,заради добрия пример и призива към Исляма с добро отношение,добри думи и т.н.
    Какво по хубаво за едно семейство родителите да са от една и съща религия?
    Просто си представи как една майка-християка пали свещи и се моли на иконата,а трябва да учи детето си да се моли по 5 пъти на ден на нещо,което тя самата не разбира какво е и къде е🙂
    Децата от такива бракове се лутат между двете религии,жалко е,тъжно,може би е изпитание?
    Личния пример е много важен,а приемнето на Исляма става лесно,ако Господ е пожелал.Има хора приели Исляма след прочитане на няколко изречения от Корана в нета или просто влезли в джамия от любопитство..
    И последно:Ислям на сила не е валиден и всички мюсюлмани знаят това,самия Ислям учи как се прави призив,любовта и отдаването на религията са две много различни неща.

  27. dala февруари 5, 2009 в 1:02 pm

    макар че въпроса е личен-ще отговоря
    Не! Не мога! Аз съм кръстена Хриситянка-…тук има над какво да се замислим,защото съм кръстена в Солун още Като НЕвръстно бебе..тоест-родителите ми са определили моята религиозност! По същата причина и аз определих религиозността на двете си децата от Първия Брак-християни!
    Тук-тъй като всяка религия ,различна от моята ми бе чужда и непозната,а съм заобиколена от хора с различна религиозност и националност…започнах да посещавам свободни лекции и да чета -по форуми! Но Конкретно, за да опозная Корана се доверявам на лекциите на главния парижки Имам в централната джамия,а не на мъжа ми,които НЕ крие Желанието си да Приема неговата Религия,но Знае че Ако го направя Насила или без да съм вътрешно убедена …ще си навлече Само Главоболие и в определени ситуации-дори Срам!
    .Откривам много Сходство между Свещенните книги-Библия и Коран.Оттам Всеки Мюсюлманин МОЖЕ да се ожени за друговерка-НО!!! Само от религията ,която има Свещенни Книги-Библия и Тора..тоест не се одобрява брак -да речем със китайка,с индийка…
    Нашето дете-е още малко. Сложихме му две имена-едното избрах Аз,а другото -Той! Аз ще го запозная с християнската религия,а баща му -с мюсюлманската…Мисля че то има Голям Шанс-да опознае от най-близките си тези религии…Мисля че всеки е със Съдбата си-дали ще е Събда или Мактуб…Убедена съм че на Всеки ни е писано от Висшата ръка….така че -Всеки си живее Живота .Това че съм родила деца НЕ ми дава правото да ОПРЕДЕЛЯМ И ДА СЕ МЕСА В ЖИВОТА ИМ….МОГА ДА ГО НАСОЧА,ДА БЪДА СЪГЛАСНА ИЛИ не С ТЕХНИТЕ РЕШЕНИЯ….но само толкова!
    Няма да се самоубия ,ако да речем един ден дъшеря ми се омъжи за евреин,а синовете ми се определят към друга религия…И се чувстват Щастливи и Достойни Хора…Но виж-душевно ще умра,ако станат наркомани,убиици или Безскруполни
    Това бяха…..Размисли от една БГ мама !

  28. Петьо февруари 5, 2009 в 1:32 pm

    Добре де, чисто технически как става? Да речем, че жената е християнка и е религиозна. Това означава, че както се казва в Библията има само един Бог и тя трябва и вярва само в него. И изведнъж го сменя? Как така? 15 години се молиш на Христос и на другите светци и когато те споходи щастието им благодариш. И после изведнъж ги загърбваш и казваш – отричам съществуването ви и сега приемам тези, които преди отричах.

    Това не е кола, да я смениш когато искаш. За вярващите тук става въпрос за душата им. Не ги ли е страх от някакво възмездие, ако случайно се окаже, че Алах не съществува, а го има само първият Бог, на когото са казали „майната ти“?

    Според мен тези жени, за които религията наистина е важна никога не биха я променили. Променят я тези, на които не им пука особено и го правят, колкото да няма излишни спорове. Все пак като не вярваш в самото съществуване на богове, то и 100 различни да има, нищо не могат да ти направят.

    Смятам че голяма част от тези хора приемат чуждата религия на другия, колкото да има мир. Иначе не е важно на кой символ ще се кланяш, защото никой не знае какво става в главата ти. Мисля че голяма част приемат исляма само формално, но вътрешно става друго. Едва ли някой би си признал обаче.

    Иначе може ли някой да ми обясни, по какво се различават добрият християнин и добрият мюсюлманин? Къде е несъвместимостта в принципите им, след като двете религии проповядват добрина? Толкова ли е важно дали ще се нарича Бог или Алах?

  29. Iman февруари 5, 2009 в 2:26 pm

    Хе-хе,Петьо-чисто технически Исляма признава Исус като необикновен човек,изпратен с мисия на земята,а Господ=Аллах,така,че не е трудно:)с това отговарям на няколко твои въпроса.
    Махаш иконите,стауйките и се молиш само на Съдателя-толкова ли е трудно?!
    Религиозните християнки,приели Исляма са дори по-стриктни от бившите атеистки напр.
    Нещата лесно се свързват,като ги прочетеш и помислиш логично.
    Естествено някои колкото и доказателства да им дадеш-не виждат.Защото Господ отваря очите само на когото пожелае.
    За разликите:Господ или Аллах на арабски-единствения бог,Създателя е пращал Пророци на земята в различни периоди от време,за да напътят хората към единобожието.
    Иисус е бил такъв.Мюсюлманите приемат всички чудеса,които е правил,притчи..,НО:не и,че е бог или син на бога.
    Всички последвали го християни са били а прав път.След идването на новия Пророк и съответно същата религия от същия бог(Господ или Аллах)но низпосляна за друг народ,но важаща за всички след низпосляването,с друг начин за молитва и традиции,християнството вече не е валидно.
    Това е,надяавам се разбра.
    Най-големия грях в Исляма е да правиш партньори на Аллах,т.е. да се молиш на икони,да разчиташ на талисмани да те пазят,или да се молиш на ,,божия син,,-това е грях,който не се прощава.
    Прочитайки това сам си отговори какви са разликите в принципите и кое е важно.

  30. теди февруари 5, 2009 в 3:36 pm

    „Махаш иконите,стауйките и се молиш само на Съдателя-толкова ли е трудно?!“
    Ти вярно ли не схващаш разликата ?!!
    Коя друга религия говори за спасение на човеците?
    И под спасение не визирам да утрепеш някой в „името на Алах“ ?!

    Добрината е добродетел от вярата , а вярата е вярването в нещо основно .
    Мюсюлманите почитат последният пророк Мохамед.
    Докато християните почитат Исус , като единороден Божи Син -Спасител , който чрез смъртта си е изкупил човешките грехове и е възкръснал според писанието и само който повярва в него би могъл да се спаси .
    Пророчествата за Месията ги има и в юдаизма, юдеите чакат още месията .Християните почитат и Светият Дух , не знам дали той се препокрива с нещо в исляма. Т.Е. Християните вярват в Триединен Бог. – http://www.pravoslavieto.com/molitvoslov/molitvi/symvol_veruju.htm
    Което е доста различно и конкретно от ислямските вярвания .
    Аз искам да попитам , как така исляма признава Библията , но не признава Исус за Божи Син – нали признава писанието , или половинчата работа…
    А за това , че всеки който накара друг да приеме насилствено религията му … историята показва ,че се практикува умело .
    Както и да попитам според исляма грях ли е убийството?!…..
    Айде някой да разкаже Мохамед колко хора е убил , ще е интересно …

    Единият умира за човешките грехове , а другият трепе хора …

  31. Националист февруари 10, 2009 в 12:31 am

    Дискусията се е развила интересно. На първо място искам да поздравя Боби за интересното и точното мнение. Дано дойде време, в което всички мислим по подобен начин, защото иначе сме обречени.

    Но всички бъркате много сериозно в едно нещо. Никъде не съм написал нищо за религия. В нашето общество много хора се „водят“, че са някакви, мюсюлмани или християни (православни, католици), но всъщност не живеят по религиозните норми. Аз примерно съм християнин, но бих се оженил за помакиня (принципно) и не ми пречи това, че тя е мюсюлманка, но пък е българка. Но не бих се оженил за сръбкиня, въпреки, че е православна християнка. Аз, в моя светоглед слагам нацията пред всичко и това са принципите ми. Пак повтарям – не става въпрос за религия, а за народност.

    Амира, ние винаги ще бъдем различни, защото нашата култура е различна, нашата кръв е различна. Въпреки, че ви приемаме и сме доста толерантни с вас, никога не трябва да забравяте, че ВИЕ сте ни на гости и че това е нашето Отечество/а,а не вашето/вашите. Много от нас „европейските“ (каквото и да значи това, защото ние не сме еднакви, нищо че сме бели и християни) мъже имат и морал и чест. Не знам каква чест имат „ориенталските“ мъже, но знам, че моята чест и морал не ми позволяват да бъда с жена от друг народ и да създам потомство с нея.

    Има една българска поговорка – Уважавай, за да те уважават. На това трябва да се научите. Точно за това ти писах в тази тема Руслане. Едно е да си дете от смесен брак (нищо против, изборът си е бил на твоите родители), друго е да смяташ, че това е великият и правилен път по който трябва да поемат българските жени😉 Това според мен не е правилно.

    п.п. Позицията ми може би изглежда странна за някои хора, но за мен това е единствения начин ние – европейските народи да се запазим от претопяващото море на глобализацията. Не напразно и българската дума за национализъм е „родозащита“. Това е от мен. Поздрави!

  32. Ruslan Trad февруари 10, 2009 в 1:09 am

    Аз не съм против мнението и мисленето ти.Просто не го приемам.Български мъже, и като цялост балкански имат какво да правят по себе си и са малко тези,като теб.Съжелявам, но това са думи на много момичета на моята възраст. От момчетата на моите години има повече, които се държат добре,които имат амбиции.Но по-възрастните ,еми..има много дървета. Жените могат сами да избират.

    Съгласен съм в много неща с теб за запазване на нацията,аз съм също срещу доста точки по отношение на глобализацията. Но в тази тема за мъже и жени навлизаме и в сферата на привличането, любовта и т.н. а те често са по-силни от националното чувство.

  33. теди февруари 10, 2009 в 1:31 pm

    Не може вечно да се слагат всички в един кюп. Нито всички евреи са ционисти , нито всички мюсюлмани са терористи , нито арабските мъже са най-прексрасни , нито европейците са най-големите мухльовци .

    За съжаление релсността обособява дадени “ качества “ и прояви , да се проявяват , повтарят и накрая се лепват , но винаги има изключения .

    Назионализъм и религозна принадлежност наистина са две различни неща , въпреки ,че при мюсюлманите и евреите религиозността е доста засилена и на моменти (при евреите изцяло почти ) измества националността.

    Факт е ,че мисленето и оформянето на мъжете в едно мюсюлманско общество си показва своите плюсве и минуси , като минусите са ,че злоупотребата на сила на мъжа върху жената , е оправдана от религията и е разрешено многоженството , което наистина е унизително , не факта ,че един мъж е с много жени (на всякъде се среща ) ами ,че закона му позволява и това чувство на нередност дори няма основа да се зароди .

    Мъжете в християнските държави не се влиаят от религията , защото тя е доста далеч- малко са истинските християни . Те са светски хора , част от този свят в който едни от най-големите християнски държави пръскат секс , наркотици , насилие . Топ новина в медиите е коя е знаснета без гащи . Днес мечтата на 9 годишните момиченца е да станат фолк певици и да тресат цици , надавам се ,че мечтите на техните деца няма да са – богати проститутки , практикувайки го за удоволствие , правещи минети с кокаин .

    Е аз от къде почнах до къде стигнах.

    Мисълта ми е ,че хора сякви -свят голям .
    Масите в различните „светове “ – арабски , европейски и т.н. са с доста различно мислене (не малко влияние оказва и религията).

    Бях националист , сега си мисля – какво значение има националността , важно е да се гледа в една посока .

    Сори за правописните грешки , но бързам .

  34. теди февруари 10, 2009 в 1:48 pm

    Ега ти , 5 мин пиша коментар накрая не се появи !

  35. Bobi февруари 10, 2009 в 2:43 pm

    „От момчетата на моите години има повече, които се държат добре,които имат амбиции.Но по-възрастните ,еми..има много дървета“

    Ще остарееш и ти, Руси, не че съм толквоа далече от тебе, но вече почнах да разбирам кое и защо става по тоя начин.

    И още, не вярвам да ми кажеш, че исляма автоматично прави един мъж свестен. Бих доста поспорил на темата.

  36. Ruslan Trad февруари 10, 2009 в 4:12 pm

    И аз също.Определено бих спорил с който и да е.Тук възрастните са изтормозени.В Сирия, не.Факт. Не можеш да докажеш обратното.

  37. теди февруари 10, 2009 в 4:37 pm

    Пак реших да пробвам ,дано този път не се прецака .

    Така , според мен не може да се обобщава – не всички евреи са ционисти , не всички араби терористи , европейците не бих казал ,че са мухльовци , а арабите най-прексрасните мъже.

    Всяко стадо си има и черни овце .
    Наистина има много фактори , от които едно общество се влияе и обособява възоснова на които .

    Наистина между религиозна принадлежност , етнос и националност има разлика .
    Но религията при мюсюлманите и евреите е доста силна отличителна страна и скоро ще прерасне в етнос или националност …

    Мисля , че мъжете оформили се в мюсюлмански държави имат своите плюсове и минуси . Два основни минуса бих изтъкнал ,че използването на физическа сила върху жената е позволено от религията и вторият е многоженството – не е проблем един мъж да не е моногамен , но да се поощрява и позволява от религията е проблем . Тези две неща се срещат в множество нюански в света , но те не се подкрепят от религията ,а и от обществото . Получаването на едно такова поущрение(особено в общество , което се влияе максимално от религиозните устои ) , прави невъзможно дори зараждането на чувство , че това е нещо нередно . За мен това е ненормално и не го приемам .

    В християнския свят … всъщност истинските християни са много много малко .
    Населението на християнските държави в по -голям процент граничи с атеисти . Европейските мъже не се влияят от религията или някакви норми на поведение , повечето са светски хора , да именно хора на този свят , който бълва секс , насилие , наркомания . Този свят в който топ новините са от това , чие зърно е изкокнало до това кой ходи без бельо .
    Не казвам , че европейците са наркомани , секс маниаци или насилници … просто това е продукцията на този свят , това се предлага и изкача на се ки ъгъл и мисленето на хората се деформира от тази вълната .
    Днес 9 годишните момиченца мечтаят да си сложат силикон , който да друскат изпълнявайки поредната дългия , в която назидателно се подканва слушателят „да и даде дозата , защото си знае дозата “ или „да го напипа“ … Надявам се ,че техните деца няма мечтаят да са богати проститутки , които го практикуват за удоволствие преди всичко и най-вече и правят минети с кокаин .
    Истината е ,че религията влияе на хората,атеизма също. Трябва да има контрол , който да въвежда масата в определени норми , защото повечето хора бъркат свободата с свободията .

  38. Благун април 30, 2009 в 12:40 am

    Малко късно се включвам тук. Благодаря на Руслан за интересната тема.🙂
    Амира, ти просто гледаш само от твоята камбанария или минаре и ти се струва, че света стига само до хоризонта ти, съжалявам че ти го казвам.
    Какъв морал и ценности са запазени в арабския свят, след като там бракове с 9 годишни момиченца не се смятат за нещо ненормало? Убийства на жени от съпрузите им заради ревност също се приемат като нещо нормално от много араби. Спомням си, че кралица Рания даже пусна клип в Ютуб, че въпреки, че няма никаква чест в подобни убийства „от чест“, годишно по 30 жени в Йордания биват убивани от мъжете си. За да не ме разбереш погрешно ще добавя, че подобни убийства има и в Европа, но разликата е, че тук убиеца поняса наказание и най-вече обществото вместо да одобрява действията му ги порицава.
    Четох веднъж историята на едно момиче от Молдова, принудено да проституира в Дубай. Тя беше видяла живота там и от „другата“ му страна, не само от захаросаната. Не останах с впечатление от разказа й, че пороците, дори в най-богатата арабска държава са по-малко популярни, отколкото в Европа.
    Ако си усетила някаква разлика между европейските и арабски обноски то тя не е религиозна, както ти се струва, а (съжалявам за грубия израз) разлика между градския и провинциален начини на мислене.
    Туркините по мои наблюдения в мнозинствто си нямат скрупулите на арабките и доста свободно практикуват секс и бракове с чужденци въпреки, че в Турция мюсюлманите са по-голям процент от общото население, отколкото в арабските страни. Причината е ясна – Турция е светска държава с (почти) европейски порядки, религията играе второстепенна роля.
    Доколкото прочетох мненията на Руслан, мисля че той самият е доказателство, че за интелигентните мюсюлмани, като баща му, религията не е фактор за разбирателството с другите, щом дори децата си е възпитал в този дух, вместо да се самовзривяват в името на Аллах или някой друг бог. Вежди Рашидов като го попитаха той българин ли се чувства или турчин каза, че за него е важно да е Човек, а разликата между турския и български простак е минимална. Напълно съм съгласен с него.🙂
    Ще добавя също че сред малките народи страха да не изчезнат е много силен и затова тръгват всевъзможни предразсъдъци и табута за бракове и религия на потомците. Забраните към арабките да се женят за чужденци са тръгнали оттам, защото ако днес сирийки и ливанки се женят за саудити то преди двеста години същите са се женели за османлии и се съмнявам, че са имали голям избор ако някой бей ги хареса. По това време и на територията на днешните арабски държави са живяли по 1-2 милиона души и са били само капка в огромната империя. Същото днес важи и за много българи – те се страхуват, че ако българки се женят за чужденци нацията ни ще изчезне, което съвсем не е вярно разбира се.🙂
    Поздрави

  39. Radman юли 31, 2009 в 11:10 pm

    Religiata e nai vajnoto neshto. Tezi (niama daje da gi naricham balgarki zashtoto ne sa) Amira, dala i tem podobni sa pozor za hristianskia sviat. Diadovcite na vashite glavorezi sa iznasilvali i ubivali predcite vi. A vie se jenite za takiva proto hora i decata vi vazpriemat isliama kato religia. Shte gorite v Ada ako si roden hritianin ostavash hrisitianin do krai. Ako ne si haresvash roditelite e syshtoto ne mojesh prosto da gi smenish, vapros na princip e. Kolkoto do Nacionalist, iskam da ti kaja che niama znachenie jenish li se za chujdenec ili chujdenka ako sa beli i sa hristiani bez znachenie kakvi dali katolici,pravolsavni,protestanti, anglikani t.n. Nie sme Bulgari i evropeici, islama niama miasto v evropa. A tezi ‘leki’ jeni kato Amira i dala ne zaslujavat nikakvo vnimanie ot vas ili ot koito i da e bilo drug balgarin. Kazvam leki zashtoto drugata duma s glavno ‘P’ shte mi ia cenzurirat. Zashto samo ‘leka’ jena moje da se obvurje s musulmanin. Povrushta mi se ot takiva. Jenete se za chujdenci no neka budat evropeici,avstraliici pa ako shte i meksikanci ili brazilci. Te sa hristiani, te sashto viarvat v tova v koeto nashite predci sa viarvali kato sa im rejeli glavite. SRAM I POZOR za tezi dvete, da gorite v ada dano

  40. Radman юли 31, 2009 в 11:15 pm

    Izviniavam se vkliu4vam i Iman v tova 4islo na ‘lekite’ jeni. Otvrat, gnusni ste i nikoi ne vi obicha v BG, zapomenete go. Badete si sex robini na arabite, predatelki.

  41. Ruslan Trad август 1, 2009 в 12:27 am

    Да ти кажа с твоите думи и ти не си далеч от Ада:) Изпълнен си с омраза, а това не е много християнско.

  42. Iman август 1, 2009 в 1:38 am

    Как си Radman,инша-Аллах кхайр!Благодаря,че ме включи в списъка,ха ха!

    може да не ти изнася ,но Европа се превръща в континент,населен предимно с мюсюлмани.

    провери цифрите от други източници-за всеки случай😉
    Приятен ден,много усмивки!

  43. Radman август 2, 2009 в 3:20 am

    Ne mi govori na arabski, ne razbiram i niamam jelanie da go razbera. Typa teroristichna sgan, dolni fanatici. Allah e idol izmislen bog. mohamed e pefofil koito se e ojenil za 9 godishna a ti si predatelka na vsichko bulgarsko i evropeisko. E kakvo radvash li se Evropa e naselna s tolkova mnogo arabi i pakita i tem podobna smrad ? Nikoi ne obicha arabite i musulmanite v evropa. Kakto i sama vijdash za tova i ultra nacionalisticheskite partii pecheliat strashno mnogo glasove v stranite ot EU. A ako evropa stane kontinent predimno naselen s miusulmani, ti i dashteria ti shte budete iznasilvani i biti redovno, i posle pak vas shte sudiat s shariata, 4e si spala s drug myj. Ti v Evropa si palen bokluk a syshto si i bokluk v arabskia sviat. Zashtoto i dvete krainosti ne te priemat, taka kato si nekakyv nenormalen melez. Dolna predatelka na vsichko balgarsko i hristiansko. Shte gorite v ada ne ‘moje bi’ a sys sigurnost.

    Bravo na Bobi i na Petyo za tehnite komentari syshto. Religiata ne e kola koito mojesh da smenish kogato si poiskash. To4nka taka si e. Rodootsypni predatelki. Btw ne sym nekoi pensioner na 29 sam, i sam shtaslivo jenen za hristianka. Shte vazpitam i decata si da imat nenavist kam tazi parvobitna islamska religia ili kym tezi koito ia izpoviadvat ili oshte po zle priemat dobrovolno sled kato sa rodeni hristiani (zashtoto te sa nai goliamata myrsha na tozi sviat).
    Niamam nistho protiv drugite religii, budisti,evrei,maoisti,hinduisti tem podobni. Sveta ot tiah losho ne e vidial. Ciala mizeriai vonia vinagi e idvala ot islama. Gospod da blagoslovi amerikanskite, britanskite, bulgarskite i vsichki drugi voinici koito se biat sreshtu tezi proto hora i gi izbivat. Tova e samo leka za celia sviat, da gi stopim s voini. Zatova i dogan i stanishev tolkova glasove vzeha na izborite na horata im e pisnalo ot vlechugi kato vas. Niamam priatel koito da ne misli po syshtia nachin kato mene, i tova mn me radva. Vse pove4e i pove4e hora shte ima kato mene, za da vi treperiat shalvarite, bokluci mrusni.

    A tia ‘bulgarki’ koito se jeniat za arabi ili musulmani, go praviat zashtoto sa niakakvi propadnali ciganki, koito niamat shans s nikoi balgarski muj. Predpolagam izkliu4itekno grozni, sus slaba higiena i tn evegene ciganki. I tui kato vsichki znaem 4e i urod da otide v Arabska strana ili da se zapoznae s arabin, shte ia vzeme za jena shtoto te mnogo ne podbirat. Aide tova e ot men 100% istina koiato trudno shte si ia priznaete no za sajelenie e taka. Sega veche moga da vi pojelia priaten den. =)

  44. Iman август 3, 2009 в 11:32 pm

    Салам Радман-езиците са богатство :))

    Защо не идеш във форума на бг мамма и попиташ мюсюлманките там и омжените за такива как живеят,на колко са сключили брак,колко често си взимат душ и изобщо всичко,което те интересува :

    http://forum.bg-mamma.com/

    приятен ден и на теб и на семейството ти!

  45. Radman август 4, 2009 в 6:20 am

    Ti si flashiva muslumanka, i ne si i bylgarka syshto neznam kakvo si chestno. Ne mi trebva da pitam drugite BG k.rvi. Vie ste pozor, aide umirai i ti vsichki okolo tebe.

  46. Iman август 4, 2009 в 7:28 pm

    :)Един ден дъщеря ти може да пише в същия форум и тема.
    Да е омъжена за мюсюлманин и да приеме Исляма-и нея ли така ще наричаш?

    Все повече нещастни депресирани хора се превръщат в расисти,жалко,че си един от тях.
    Всичко добро!

  47. Ruslan Trad август 5, 2009 в 2:45 am

    Мисля, че трябва да затворя темата,защото прекалено много простотия роди.

  48. knaf февруари 5, 2010 в 4:08 pm

    Привет. Относно темата – днес в света няма много на брой чисти народи. Дори арабите в Ливан, Сирия, Палестина не правят изключение. През многохилядната история на човечеството гените са се смесвали непрекъснато. Дори с изолираните общности това става все някога. И не виждам това да е пречка за някакво развитие. Българите като националност не сме ли смесица от различни етноси? Великобританците нима не са смес от сакси и нормани? Самата Европа е резултат от мнокоратно смесване на различни етноси. Италианците не са ли пример за тотална смесица също както испанците? Бразилците? Венецуелците? Такива процеси винаги е имало и ще има занапред независимо дали на някого това му харесва или не. В недалечното българско минало с недобро око се е гледало на брака с човек от друго село, сега вече това звучи смешно. Същото е било по отношение на браковете между бели и черни, но това вече също е факт. Как иначе щяха да съществуват такива хубавици като Бейонсе, Рихана и други?
    Колкото до това какъв е по сърце Руслан ние не можем да знаем защото виждаме ТОЗИ блог, чиято ЦЕЛ е да представи Сирия. Естствено, че в него ще пише за Сирия и арабския свят. Такава информациа на БГ е наистина полезна. Защото както Теди се възмущава, че арабите имат клишета за европейките че са грозни и не могат да си намерят съпрузи, така много хора става жертва без да искат на клишетата и за арабите – че видите ли тормозели жените си, не им давали никакви права, били терористи и куп други, всеки ги знае. След като се обиждаме от клишета нека не робуваме на такива за другите хора.
    Излишно е да се комнетира, че арабския в частност и ислямския свят общо не е една хомогенна общност. Защото нещата стоят по един начин в Сирия, по друг в Саудитска Арабия. В Сирия арабката ако иска може да работи, повечето учат висше образование и попълват различни сфери от общесвения живот. Преди няколко дни Президентът смени досегашния министър на икономиката с друг – жена. Мисълта ми е, че сирийката специално няма нужда от това някой външен човек или организация да защитава правата й. Защото тя е доволна със своите. Жените имат право на избор до каква степен да са активни в обществения живот и до каква степен да се посветят на семейството. Факт е, че семейството е от първостепенна важност за региона, не виждам къде е лошото да се грижиш за него и децата си?
    Приемането на исляма се превръща в своебразен феномен не само при омъжени за мюсюлмани жени, а дори и в Европа. Когато не знаеш достатъчно за друга култура и религия и ти се предостави начин да я видиш под друг от пропагандираниа ъгъл е възможно да промениш гледната си точка. Просто браковете са по-бързият начин това да стане. Затова и често жените приемат религията на съпрузите си, а не защото са под натиск. Не всички жени се отказват от бащината си религия обаче, все пак да не обобщаваме така елементарно. Иначе в Европа същесвуващите проблеми с исляма се дължат и донякъде на проблемите в икономически и социален план. В периоди на криза е нормално да търсим отдушник за нашите проблеми, какво по-лесно от това да плюем срещу другите, различните от нас? Не казвам, че не съществуват реални проблеми, но понякога те са силно политизирани, доста раздухвани или не се търси тяхната първопричина.
    Друго, което ме изнендва е, че се смята, че така се размива българското. Това не е непременно задължително, но ако някой приема нашите традиции присърце сме щастливи и доволни, защо не помислим, че така е и за другите, чиито традиции биват уважавани?
    Това дали са грозни жените, омъжени за араби е просто смешно, нима грозните хора нямат право на любов и брак? Нима във всеки етнос няма красиви и грозни хора? И че били с нисък морал – с нисък морал май има доста повече сънароднички труженички на Запад и не само там.
    Като във всяко общество и в арабското или ислямското има проституция, случаи на домашно насилие, но има множество семейства, в които жената е командира, ако мога така да се изразя. Просто до нас винаги стигат негативните новни и това е закономерно поради самата природа на медиите да търсят сензация. А и една култура не е само секс. Замислете се – България не е само проституките на Запад, а Родопите, гайдата, баницата, Мелник, Самуил и много други скъпи неща, за които е хубаво да чуят и хората от арабския свят. Чрез такива като автора на този блог. Благодаря, че можах да изразя мнението си.

    • Мая юни 20, 2010 в 3:13 pm

      Здравейте! Ужасена съм от много от мненията, които прочетох по- горе…Не мисля, че ако българка се омъжи за арабин е предателка и разни такива определения.Какво предава- себе си ; семейството си; държавата си ; вярата си …?!?!?!? Когато двама се обичат и се женят едва ли важни са религията, националността… Любовта и взаимното уважение са тези, които са водещи. Плюс това не е задължително жената да приеме вярата на съпруга си. Познавам много такива двойки и това не им се е отразило негативно на отношенията. Преди да сключат брак те са наясно един с друг( религия, интереси, принципи, хоби и др.). Всичко опира до самия човек. Всеки има свободата да реши как да живее, с кого да живее, как да възпитава децата си. Никой няма право да съди другия!!! Много са тези, които са склонни да поучават и да размахват пръст към другия, а да не виждат и осъзнават своето незавидно( жалко) положение и съществувание. Погледни първо в себе си, човеко, след това в себеподобните си! Научи се да живееш живота си така, както ти харесва и да не робуваш на глупави предрасъдъци, които само ти пречат и ограничават!

Вашият коментар

