Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Протест по български

Аз нямам думи вече! Не вярвах, че такава „путьовщина“ ще се разрази по време на студентския протест. Никаква подкрепа, нищо!

Наистина е огорчавощо и смешно да претендираме за каквото и да е. Не можем да отстояваме позициите си и нищо не може да ме убеди, че е обратното. Излязоха студенти – колегите им подкрепиха ли ги? НЕ! Гледах новините по БТВ как едно момче сподели, че : “ Не можем да отидем…имаме важни упражнения.“ Аз бих се засрамил това да ми е оправдание. Или оправданието, че било лошо времето. Това ме вбесява! А вас?

Тялото на убития колега Стоян Балтов.Скоро ще бъде забравено вероятно.
Тялото на убития колега Стоян Балтов.Скоро ще бъде забравено вероятно.

Аз наистина се чудя колко ваши близки хора трябва да умрат, за да излезете по улиците и да кажете какво мислите по вашите въпроси. У нас битува мнението, че не може да променим нищо. Това не е така. Това е ужасно грешно! Ако ние не можем да променим нещата, кой може? Та нали самата Конституция ни определя, като СУВЕРЕН. Ние избираме онези 240 прасенца в парламента, които се хранят от нашите данъци. Народът избира, народът съди. Докога ще се страхуваме да излезем и да кажем всичко, да покажем позицията си…

Депутатите ги нямаше на работа, това е факт. Срамен факт. това е явно действие, което показва отношението им към всички протестиращи. И на вас ви харесва това ? Харесва ли ви да ви мачкат? Защото от мирните протести си личи, че сме мазохисти. няма мирни протести, какво е това. с мирен протест какво ще се направи-абсолютно нищо, само става още по-смешно. Само като видя съседна Гърция и тук и умирам от смях. И ми се иска тук да имаше такова общество. Общество, което да покаже какво е горд българин, какво е балканец, непреклонен пред никой! Пет века българите не са се дали на чужденците, а сега ще се дадат на своите ли?

Англичаните казват: „Всеки народ си заслужава съдбата.“ Няма по-правилна мисъл в случая! Заслужаваме обаче нещо по-добро. Нещо различно и светло.

Аз пиша много емоционално, но няма как да е друго- омръзнало ми е от всякакви философи и много демократично настроени хора. Всеки знае как да говори, това трябвало да бъде така, онова -по друг начин. Ако правим сравнение с гърците, не било същото. Напротив, точно същото си е – убийство на момче, нелепо злодеяние. Но има разлика в обществото. Точно в този елемент, без който няма да стане никоя промяна. И докато самият народ не каже думата си, то парното ще става по-скъпо, токът по скъп, хлябът също, а може и още някой студент да си отиде. Чудя се дали народът все пак не е казал думата си-мълчаливата си дума, изразяваща съгласие с всичко? Ако е така – наистина е протест по български.

Темата във форумите на  СУ -вижте някои безумни мнения

Усеща ли се разликата?

9 responses to “Протест по български

  1. Pingback: Riots sweep Greece Video

  2. Петьо декември 19, 2008 в 9:01 pm

    Стига вече с тази снимка. Слагате е я наляво и надясно. Покажете малко уважение по дяволите. Нямаш моралното право да слагаш снимка на загинал човек току така, помисли за роднини и приятели. От всеки блог и студентски сайт изведнъж хоп ето я пак. Заради вас хората ще го запомнят като трупа в тревата, а не като човека, който са познавали. Още малко и плакати ще се разлепят. Това просто е подигравка с паметта му и близките му, колкото и благородна да е каузата.

    А това в Атина не е народът, това са анархисти, които само са чакали подобен случай. Колко жилища, офиси и коли и на мирното население за унищожени?

    Мислиш ли, че обикновени хора ще имат самоделни бомби? Баща ти примерно би ли отишъл в Халите и да ги подпали? Ти би ли го направил? Също както вие не бихте го направили, така и обикновеното население на Гърция не биха го сторили. Това са организирани (доколкото е възможно) групи анархисти, чиято единствена цел е да си играят на „правосъдие“. В Гърция от години наред си имат проблеми с такива групировки. Това е война на анархисти срещу властите, от която както обикновено най-много страдат обикновените хора, на които, уверявам те, въобще не им пука за някакъв застрелян анархист. Виж да беше първият отличник в училище с награда за изрядно поведение и аз бих се разярил, но май не е толкова невинен.

    Аз предпочитам протеста по български, а не този, който ще застраши семейството ми. Не знам как може да се приканва към такива действия. Аз лично не искам някакъв ненормален кретен да ми хвърли коктейл Молотов през прозореца и да казва, че го прави за мое добро. Не приканвайте към насилие, не застрашавайте близките ми още повече! Има достатъчно бандити и нещастници, от които да се пазим.

    И аз искам промени, но не на такава цена.

  3. Ruslan Trad декември 19, 2008 в 9:35 pm

    Ами малко ми трябва, за да ми писне наистина и да запаля нещо. Ако ти се седи вкъщи -окей,аз не искам.

    „Не приканвайте към насилие, не застрашавайте близките ми още повече! Има достатъчно бандити и нещастници, от които да се пазим. “

    Да се пазите, като подсмърчате вкъщи ли?

  4. Петьо декември 19, 2008 в 10:23 pm

    „Ами малко ми трябва, за да ми писне наистина и да запаля нещо. Ако ти се седи вкъщи -окей,аз не искам. “

    Щеше да е окей, ама ако се почне такъв сблъсък като в Гърция, можеш ли да ми гарантираш, че никой няма да дойде и да ми запали къщата и колата ако реша съм „неутрален“? Не можеш. Така че няма аз така, ти другояче. Не можете да почнете бунт, без да страдат тези, които не искат да участват. Вземи се успокой малко. Ако се държите агресивно на народа ще му запука още по-малко и накрая с един ход държавата ще го обърне срещу вас и тогава ще се окажете сами.

  5. |Y| декември 20, 2008 в 8:00 am

    Руслане, и аз не мога да разбера какво толкова много им се радваш на гръцките глупаци.

    Ще ти кажа, защо много хора като мен не отидоха на студентския протест – ЕМИ ПРАВЯТ ГО 10 ч. сутринта в РАБОТЕН ДЕН. Как да ида, кажи ми? Плюс това според мен е изключително, ама изключително малоумно да се използва трагичната смърт на някой човек за политически цели.

    Ще те попитам – ти бил ли си се? Защото аз съм. За пръв път ли млади хора се бият пред дискотека? За пръв път ли има някой пострадал? Защо друг път тия студентски организации не пророниха нито една крокодилска сълза? Защо не изтъкнат главната причина за проблемите на младите? Дискотеки има, защото има хора, които ходят в тях. Пиене има, защото има хора, които го купуват.

    Защо тези, които оглавяваха студентските протести се пишат за анти-националисти и големите демократи, либерали, че дори и комуняги, а използват националистическа риторика, за да събудят младите? Писали в декларацията, че момчето било убито от НЕстуденти. Писали Студентски град за студентите.🙂 Сега замени думичките „студент“ с „българин“ и Студентски град с „България“ и ще видиш какво искаме ние националистите.

    Ще ти кажа едно. Радвам се, че протеста е протекъл мирно и че е нямало някой филмиран глупак да предизвика масови безредици. Тук не е Гърция и полицаите ни БИЯТ и щяха да смажат всички. Сутринта минах покрай парламента и имаше страшно много полиция. Проблемите ни не трябва да се решават по такъв примитивен начин поради няколко причини :
    1. Да се поучим от историята – 1997 г. имаше бунтове, които бяха оглавени от определен кръг хора, смъкнаха правителството на Виденов и от това спечелиха около 220 милиона лева;
    2. Системата можем да променим единствено от вътре. Има само едни виновни за положението на България и това са хората! Политиците, които грабят и духовно обеднелия ни и апатичен народ.
    В този ред на мисли, съм твърдо против публикацията ти за изборите. Всеки гражданин ТРЯБВА да гласува.

    За гърките глупаци в нашия сайт има две публикации :
    http://bg.altermedia.info/?p=2411
    http://bg.altermedia.info/?p=2397

    Прочети и не се оставяй да бъдеш увлечен по анархистките глупости.

  6. Мирослав Джоканов декември 20, 2008 в 3:15 pm

    Към [Y]
    Защо слагаш под един калпак всички студенти. Това е извинението на политиците. Студентите сами са си виновни. Ти нормален ли си, да обвиняваш жертвата в случая? Защото и убит и убийци са жертва на некадърните и аморални политици. Обвинявай тях.
    Има зрели студенти, има и пияници, които уж учат в някой фиктивен ВУЗ.
    Има млади, които знаят какво е в чужбина, знаят какво е в България и се борят за своето бъдеще, без да мигрират.
    Има и такива, които спят, които са изпаднали в летаргия и само гледат те самите как да оцелеят сред абсурдите на нашето ежедневие.
    Всеки ден е битка на живот и смърт. Това ли искаш ти?
    Управляващите определено това искат – маса овце, която да бъде лесно манипулируема. Стой си вкъщи и си повтаряй нищо няма да се промени. Така са мислели и едно време РАЯ-та, докато герои като Левски и Ботев са изнасяли заспалия народ на гърба си.
    И днес ще има жертви, и днес ще има герои, и днес ще има РАЯ.
    Какво да очакваш от народ – спал 5 века в краката на турците, спал половин век под пропагандата на Комунизма.

    Аз съм млад и не съм възпитан в духа “Да би мирно стояло, не би чудо видяло”. Ходил съм в чужбина и мога да правя съпоставки.
    Не желая да живея в държава, в която на всеки заработен ЛЕВ да плащам по още 2 на политици и мутри!!!

    Дотук бяха мирните протести! Депутатите се подиграха с нас – тръгнаха си точно преди ние да отидем да водим културен диалог с тях! СЛЕДВАЩИЯ ПЪТ НЯМА ДА БОРАВИМ С ДУМИ, А С – МОЛОТОВ!
    Този път в организацията ще се включат Федерацията на Анархистите в България, агитките на Левски и ЦСКА, неонацисти, младежите от БНС.
    Ще покажем на политици и мутри, че и обикновения гражданин, който не кара джип, трябва да бъде уважаван и зачитан!

    Прав си за много неща, които казваш, прави си за 97ма, но тогава беше протест за смяна на една партия с друга. Но сега е протест за ПРОМЯНА В ПОЛИТИЧЕСКИЯ МОРАЛ!
    Трябва да държим държавниците под постоянен натиск, защото само тогава те си вършат работата. Докато спим и си пишем коментари в блоговете, властимащите са под натиска единствено на МУТРИТЕ. Затова защитават техните интереси.

    Аз не искам да е така и затова ще протестирам.

    Прав си задет, казваш, че и хората имат вина. Това никой няма да ти го отрече. Но в крайна сметка, не можеш да останеш само с констатацията на този проблем. Щом констатираш дай рецепта за лекуване.
    Моята рецепта е образование.
    Според мен ОБРАЗОВАНИТЕ хора, са наясно какво става в тази държава и смятам, че е напълно оправдано да се инвестира в ОБРАЗОВАНИЕ. Студент съм в СУ, трета година, в една от най-търсените специалности и категорично мога да заявя, че моите колеги са будни младежи, с активна гражданска позиция и кураж да я отстояват. Не са пияници, не са побойници. Хора, почитащи семейството като основна ценноста система и хора почитащи правилото: „Бъди щастлив, но не на гърба на другите“.
    Това са хора, които с образование са стигнали до ПРОСВЕТЛЕНИЕ.
    Половината ми колеги вече работят в чуждестранни компании за 4цифрени заплати. Сигурно те са хората, които най-малко имат причина да протестират, защото са съградили доста удачно своя живот. Но все някой трябва да побутне останалите. Освен това, дори и ние бъдещи представители на средната класа, се сблъскваме ежедневно с корупцията, която се е преврънала в манталитет на управляващите ни. Имаме интерес това да бъде променено.

    Да допълня за моралната деградация на голяма част от българската младеж:

    Ако прочетеш дефиницята на морал, ще разбереш колко тясно обвързано е това пояните е с обществената среда.
    Младите хора не могат сами да градят ценностната си система, имат нужда от идоли, имат нужда и от подходяща среда. В момента кои са идоли?
    Докато преуспелите хора в България са МУТРИТЕ и ПОП-ФОЛК ИЗПЪНИТЕЛИТЕ, а средата в която битуват, обучават се и се развиват младите, е напоена със заведения като АМНЕЗИЯ, ДАЙ-ДАЙ, ОРИЕНТ 33 …
    нищо чудно да виждате малки копия на Мутряги и малки копия на Преслави.

    Когато говориш за избора на възрастен човек да пие, това е избор на изградената му вътреша ценностна система (той си знае кое е добро и кое е лошо). Когато говориш за избора на 18годишно ‘лапе да се напие, това е избора на средата, в която той битува. Не прехвърляйте всичката вина на младите.

    Искам само да добавя. Основна вина на хората е, че те не излизат на протестират, ами си стоят у дома, или на работа, където се бъхтят за 5ст, а иначе усещат, че нещо не е в ред и трябва да се промени. Обаче и Левски да се появи, няма да го последват, за да запазят и 5те стотинки, които имат.
    Няколко хиляди души, паратизират на гърба

    Призовавам всеки, който смята, че е нужна ПРОМЯНА в политическия МОРАЛ, на 14ти януари да излезе на улицата, за да ИЗМЕТЕМ БОКЛУКА!

  7. |Y| декември 20, 2008 в 9:53 pm

    Мирославе, не не искам да сме маса апатични овце, но и не искам да се превърнем в хаотична маса от бесни псета, които някой хитър политик да използва. Нямаш си на идея колко много искам нещата да се променят. И аз не желая да живея в полицейска и мутренска държава и понеже обичам България съм избрал да съм тук и да се боря. Успокой се и разбери, че ние не сме Гърция и имаме 60 000 полиция, която ако поиска може да смаже всеки един протест. Не знам ти къде си бил на гей парада и какво ти е мнението по въпроса (нека не го обсъждаме сега), но там аз видях с очите си полицейската брутащина. Тази полиция е частна армия от еничари, които получават и изпълняват волята на управляващите. За това си мисля, че една такава съпротива от улични действия е донякъде безсмислена. Въпреки, че съм леко песимистично настроен бих подкрепил протестите. Радвам се, че следващите ще бъдат в събота (14.02) – 100% ще съм там!
    Политическия морал може да бъде променен от самите нас, но за съжаление аз не виждам хората много, много да ги е грижа. Прав си за образованието и аз съм на това мнение, но за съжаление този процес е много труден и бавен ;/

    В заключение искам да кажа, че трябва да се постараем ако успеем да изметем боклуците, да не сложим други боклуци на тяхно място, както стана 97а…А промяната трябва да започне от самите нас!
    Нека февруари сме не 1000, както вчера, а 10 000!

  8. Ruslan Trad декември 20, 2008 в 11:21 pm

    Трудно е да се пише, когато имаш емоции. Затова ми е трудно да пиша и да не псувам.
    Сигурен съм ,че Петьо,Мирослав и |Y| искат най-доброто, както за себе си, за семействата си и за България. Затова всеки един от вас е прав в мнението си и го зачитам това.
    Аз може да съм всякакъв . може да съм мюсюлманин, може да имам сирийски произход.Но преди всичко съм българин-роден тук, израстнал тук,видял прехода. И като българин не мога да седя безучастен.Искам да няма дупки по улиците, да няма кал, да има осветление, да не ме е страх,като се прибирам.Искам да имаме хубави градове, хората да се спокойни за децата си. Искам да видя българия жива. защото съм горд с нея.И въпреки, че блогът ми е за Близкия изток, аз не мога да не пиша и за своята родина. Искам промяна, искам нещо по-добро. не се обвързвам с никоя партия, защото всички партии са ДС или БКП. Не се обвързвам с никой, освен с приятелите ми и себе си.с тези, които обичам. Ето защо аз държа да протестираме, да искаме своето и да го защитаваме. Защото това означава да защитим самите себе си.

  9. размишльотини декември 21, 2008 в 2:50 am

    Петьо, толкова много ли са тези анархисти в Гърция, че две седмици вече не могат да бъдат усмирени? И тo във всички по-големи градове на страната?

    Ако бях аз на мястото на убития щях да поискам уважение към себе си – а уважението се състои точно в търсенето на справедливост и отговорност, на гласност за моя случай. Щях спокойно да дам разрешение да бъде използвана снимката ми, ако това би помогнало да се търси отговорност.

Вашият коментар

