Intidar

Да упражним демократичното си право да не бъдем чути.

Арабските лидери трябва да се засрамят

Това, което е било -вече не е. Арабският свят не е това, което е било – цивилизация, която е будела възхищението на всички имали досег до тази култура. Днес виждаме само един остатък от онова велико минало.

Арабският халифат в неговият разцвет

Арабският халифат в неговият разцвет

Арабските държави днес. Разликата е тъжна.

Арабските държави днес. Разликата е тъжна.

В процеса на развитие на арабската държава ( и цивилизация, тъй като двата процеса са свързани) има много падения и възходи. От времето на Омеядите и Абасидите, до приказката на Андалусия в Испания. Онова време е имало своите герои, своите вилики хора, които с действията си са служили единствено на своите интереси  ,на държавата.

Кръстоносните походи са само един от примерите за служене на свои интереси, а не на чужди. Макар и разпокъсани , арабските държави се борят срещу нашествениците. Културата е стигала големи висоти – достатъчно е да споменем имената на Авицена, Ал-Ашари, Ибн Батута, Ибн Халдун, великият халиф Харун ал-Рашид. Онова време, когато биват написани „Хиляда и една нощ“, приказките, които до днес се разказват от родители на деца в цял свят. Онези араби дадоха на света трудове по медицина, математика и литература, астрономия и философия.

Днес какво е арабският свят. Мъка. Гняв изпитвам към себе си понякога, когато отварям книгите по история и видя разликата. Да признаеш своите грешки е най-трудното нещо на света. Арабските лидери не служат на арабските интереси, те нямат политика и ценности. Днешните арабски държави са дори по-малко от отблясък на славното минало. Кой се сети за миналите господари и земи? Кой се засрами от това, което са сега арабите? Малцина – сред тях Абдел Кадер, Ибрахим Ханано, Гамал Насър, Башар Асад .

Последният сякаш е самотник в стремежа си да оправи малко името на арабите. Като противници са дори някои арабски държави, които виждат в неговите действия заплаха за личните им интереси. Срамно е това лицемерие, срамно е това мислене. Действията на арабските лидери днес са сякаш подигравка с миналото и успехите на предците.

мъка

Какво направиха властниците? Опетниха името на арабският народ, разделиха го на над 20 държави. От най-харесвани, арабите станаха най-мразени. Изкривиха името на исляма, неговото значение и замисъл, за да бъде мразен сега от целия свят. Защото арабите, техните лидери имат задължение към исляма. Това е арабската религия, това е завет, останал от предците и единственото средство ,с което са си помагали арабите останали под турско владичество.

Днес светът вижда в арабите само едни тъмни близкоизточни субекти, вижда само емигранти, които идват ,за да живеят на данъците на западните общества. Хората днес мразят исляма, защото са видели само лошо от него. Правителствата изопачават религията, тълкуват я както пожелаят – къде се е чуло и видяло да бъдат убивани хора с камъни! Нима това е ислямът !? Не мога да бъда безучастен, защото ядът ми е голям.

Постоянно виждам коментари срещу арабския свят. И има защо да се пишат. Хората не са виновни. Вина имат единствено арабите , че допуснаха такова мнение да съществува. Никога няма да се срамувам от произхода си, но се срамувам от правителствата, командващи арабския народ. И питам – само това ли може да покажем, ние арабите? Наистина ли сме единствено терористи и тъмни субекти?

34 responses to “Арабските лидери трябва да се засрамят

  1. Зак ноември 24, 2008 в 5:27 pm

    Ами подобно нещо се случва в момента със САЩ, които са водещи в света.
    Колкото до арабската държава и цивилизация мисля че това са различни понятия. Цивилизацията в момента я има, но е в упадък, докато държавните образования са разделени и затъват.
    Подобно на историята на Кубрат със счупените стрели!

  2. Митака ноември 24, 2008 в 5:35 pm

    Поздравления за статията и за цялото начинание!

  3. Heli ноември 24, 2008 в 6:05 pm

    Браво! Благодаря ви за чудесното начинание! Всяка една религия сама по себе си е нещо прекрасно, но като започнат различните тълкувания и става страшно. Така е и с еврейството, така е и с християнството, така е и с исляма. Винаги се намират вождове, които започват да тълкуват писанията в своя полза. За съжаление…

  4. Ruslan Trad ноември 24, 2008 в 9:36 pm

    Много хора ме критикуват, че съм хулил Израел, а след това и арабските лидери. Да, това правя и с основание.

    Първо трябва да се махнат арабските лидери, които пречат на добрата политика на арабските държави и чак тогава да се мисли за войни с Израел. Защото винаги истинският враг е вътре,не вън.

  5. Зелен Бетон ноември 24, 2008 в 10:10 pm

    Приятно ми стана, като го прочетох това. Винаги е приятно, когато имаш насреща си някой, който мисли със собствената си глава.

    Не знам кой знае колко за арабския свят, но съм убеден, че точно това му трябва: повече мислещи хора. Защото мислещият човек е способен да се пребори с предубежденията в себе си, както и да се противопостави на догмите, насаждани от други; защото мислещият човек трудно може да бъде използван като послушен инструмент на нечии интереси; защото там, където има мислене, няма екстремизъм, фундаментализъм, национализъм, шовинизъм и всички ония -изми, които все още продължават да дърпат човечеството назад. А разликата в религиозните убеждения е просто част от културните различия, и в никакъв случай причина за враждебност или конфликт.

    Успех, Руслане!

  6. T.Lefteroff ноември 24, 2008 в 11:32 pm

    الصفحة البلغارية للشرق الأوسط
    Алсафха Албалгхариа Алшурук Алост
    –?– България Изток -?-
    Източна черна?
    Черноморието?
    Позабравил съм арабския, моля за пояснение…

  7. T.Lefteroff ноември 24, 2008 в 11:59 pm

    Направих препратки към други блогове – без разрешение – надявам се да няма проблеми, дори напротив!
    Първият беше арабистът Иво Инджев.
    Ако има усложнения, извинявай, мислех, че ще е полезно!
    Success!
    Bon chance!

  8. Ruslan Trad ноември 25, 2008 в 12:16 am

    Преводът е – Български блог за Близкия изток:)

    за препратките – няма проблем,даже мерси!

  9. T.Lefteroff ноември 25, 2008 в 12:17 am

    Май европейските лидери от края на Втората световна война трябва да се засрамят!
    Нали те(под натиска на ционстите и чрез американския капитал) създадоха изкуствената държава Израел!
    60 години по-късно по същия начин създадоха изкуствената държава Косово!
    Току виж утре създали изкуствената държава Македония…
    Че кой заложи Балканския погреб след Освобождението? Великите сили, нали, защото имнно те имаха нужда от двете световни войни, за да си преразпределят света!
    От край време света се управлява от парите и от ония, които ги имат.
    Евреите? Вие го казвате!

  10. Ruslan Trad ноември 25, 2008 в 12:30 am

    Враговете обаче са първо вътре, и след това вън. Ето защо лидерите трябва да изчистят държавите си от лицемери и предатели, след това да мислят за другите.

  11. RoujkaBg ноември 25, 2008 в 11:57 am

    Държавата Македония е факт, както е факт, че предишното българско правителство първо в света я призна.

    Да не забравяме, че Косово пък беше създадено с американска протекция и милионите на Саудитска арабия.

    И в този смисъл Руслан е прав, че първо арбските лидери трябва да се засрамят от това, което вършат в комбина с американските си „приятели“.

    И либийският народ скандира „Америка бърра“,ама и последният либиец знае,
    че диктатора им Кадафи е турен баш от американците.

    Да не отваряме дума пък за Палестинците,
    че баш Ясер Арафат се целуваше и прегръщаше в САЩ с израелският премиер, а после се оказа, че пътят към Ада е постлан с добри намерения.

    Вечната междуличностна борба за лидерство и власт измества идеите на заден план и обезмисля жертвите.

    Не само арабските, но и американските и европейските лидери – трябва да се засрамят.

  12. pierrot ноември 25, 2008 в 12:43 pm

    Отново много силна публикация!
    Световната история е показала, продължава да показва и вероятно ще бъде и за в бъдеще така, че парите са най-силната отрова за какъвто и да е положителен продукт на културата. Това важи и за арабският свят. Кога започват разпада, екстремизма и войните? Поправете ме ако греша – когато откриват върху какво живеят.
    Общо взето Китай, Индия и Арабският свят са открили цивилизацията ( ако мога да си позволя това словосъчетание ) много преди Гърция и Рим. Но едните парите ги разсипват…

  13. Ruslan Trad ноември 25, 2008 в 1:17 pm

    Ох, най-накрая да се започне коментиране на статия, а не на религия, благодаря!🙂

  14. Pingback: Важни публикации в блога « Intidar | Истината според мен.

  15. Bobi декември 26, 2008 в 4:40 pm

    Статията е чудесна и приветствам явлението. Моите уважения към автора, който се е захванал с едно достойно дело.
    Не съм съгласен обаче с идеята, че исляма е арабска религия. Това е било така в началото. Но още през Средновековието ислямските проповедници обикалят света(достъпния) и успяват да спечелят последователи всред много държави и народи. Още тогава е приключила валидността на тезата, че ислямът е арабска религия. Защото турците не са араби, нито гражданите на Пакистан или Индонезия. Иранците също не са араби, нито кавказките народи, нито мюсюлманските народи във Китай и Средна Азия. А това са все народи в които ислям и култура са едно. Поради това е неправилно схващането, че ислямът е подкрепял арабите срещу турците. Може да е наложен мит, но причината арабите да се борят за отделяне от Османската империя си е живият национализъм, който по принцип автора на настоящата статия бичува. Да, национализмът на арабските народи не е толкова просто и еднозначно явление, свързано само с прищевките на арабските лидери.

  16. Ruslan Trad декември 26, 2008 в 5:58 pm

    Но е факт, че ислямът е най-чист сред арабите, всеки друг народ слага нещо от себе си и тълкува тезите на религията по свой начин.
    Аз съм пан-арабист, подкрепям национализмът, не ислямизмът, който е политическо явление и разяжда обществото.

  17. Bobi декември 26, 2008 в 8:16 pm

    „Но е факт, че ислямът е най-чист сред арабите“ Това са теологични въпроси, чистотата на дадена религия е една от най-мъглявите формулировки на тоя свят. Освен това, ти правиш опит за уравниловка на национален принцип. Не върви, дори всред последователите на една религиозна школа има много съществени разлики. Всеки един човек слага нещо от себе си и тълкува. А и изхождайки от философската същина на религията, всяко привнасяне на традиции и културни елементи е размиване на нравственото послание с негови, най-често неточни въплъщения. Разликата между духовност и култура е съществена за да ги приравняваш. Впрочем доста хора го правят, например наричайки европейската култура християнска.
    Та за национализма, това е противоположността на пан-арабизма. На всеки „обединизъм“. Панславизъм, пантюркизъм. Каквото разделя славяните или тюрките, това дели и арабите. Специфики в историческото развитие, които бързо и лесно се превръщат в национални дефиниции. Пример – близката нам Македония.

  18. Ruslan Trad декември 26, 2008 в 11:33 pm

    Не съм съгласен.Арабите съзнават, че днешните държави са разделени след разпадането на османската държава. Те имат арабско самосъзнание и пан-арабизъм в много случаи означава национализъм, с малки изключения арабските националисти говорят за единната арабска държава,без границите поставени от Великите сили.

  19. Bobi декември 27, 2008 в 3:27 pm

    Предполагам, че днешните араби така мислят, което е добре. Нека се обединяват. Но не са прави за Османската империя. Арабите са били обединени само в много кратки исторически моменти. И именно в разцвета на Османската империя е един от моментите в които те са били в голяма степен обединени. Обаче наистина си струва да се очертаят границите на пан-арабистките претенции.

  20. FeldMarschal май 15, 2009 в 11:27 am

    Абе що не сте включили турция в оня карта горе дето показва арабите бе
    Те също изповядват мюсюлманска религия и те са араби ко се праите на ударени
    Тва че имат малка територия на Европа не ги прави европеици
    Тва е един скапан шибан арабски народ който само до преди 100 години коляше българи като кокошки
    Не се лъжете по овчата и кожа – тва са един вълци които само чакат да им доиде часа и да ударят

  21. май 15, 2009 в 11:50 am

    Тук става дума за етнос. Въпреки ,че исляма е религия която има толкова силна обвързаност с последователите си , че почти се е превърнала в националност . Но турците не са араби , както примерно и иранците….
    Просто отбелязвам ,защо не са включили Турция – не че тя няма за какво да се срамува .

    А за статията – уникална ! Максимално обективна ! Дано има повече такива статии (не с критика към арабите, а максимално обективни) !
    Тази статия олицетворява една от любимите ми мисли – единствения път навън е навътре !

  22. Ruslan Trad май 15, 2009 в 11:57 am

    Има за какво да се срамува, но Турция не е тема на дискусия в този блог, или поне не с приоритет. Турция не е арабска страна, нито турците са араби. Мисля, че е крайно време да се разбере това, защото е смешно.

  23. FeldMarschal май 15, 2009 в 1:43 pm

    Добре а какво да коментираме ?
    От арабите и техната култура нищо хубаво не се е родило освен дюнера и баклавата
    Всичко друго е насилие, убииства и тероризъм над невинни хора и аз напълно подкрепям Америка във войната срещу тероризма

  24. Ruslan Trad май 15, 2009 в 2:12 pm

    Дюнера и баклавата не са арабско откритие🙂 Ти си много заблуден човек. Да кажеш, че арабската култура не е създала нищо, означава, че си наистина много назад с материала. Напиши в Google „arabic culture“ и ще видиш архитектурата, литературата, откритието на парфюма, използването на нефта, калиграфията и други неща, които ти не би могъл да знаеш, защото не си пипам книга скоро.
    А ако наистина се интересуваше, щеше да знаеш Америка как убива невинни с бомби, които са забранени и прочие. С това смятам за приключен разговора с теб.

  25. FeldMarschal май 15, 2009 в 2:27 pm

    Америка убивала с бомби невинни ? И кой са тия невинн хорица които са умрели под американските бомби ?
    Да не са ония с дръпнатите очи дето нападнаха Пърл Харбар без никаква причина или пък онея твоите хора дето свалиха кулите близнаци и убиха толкова много невинни хорица за една фанатична идея.
    Никога няма да се променят нещата в арабские държави поради простата причина че хората са с промити мозаци и предпочитат да изпълняват заповедите на 1 диктатор от колкото да се разбунтуват и да извоюват свобода.
    Та в кой век живеем че жената неможе да гледа сама мъж по телевизията ?
    Или че трябва да ходи забулена като ненормална
    Нищо хубаво няма в арабската култура и тва е точка по въпроса.

  26. Nobilis_Vir май 15, 2009 в 5:20 pm

    Расистче просто, научи се да пишеш на грамотен български и да имаш някаква структура на мисълта, преди да се изцепваш с такива детински мнения, да не говорим, че нацистката ти кратуна дори не е написала Feldmarschall правилно. Мнението ти за Pear Harbor е толкова лишено от познания на всякакви исторически факти, а и въобще тесният ти и ограничен начин на изказ ме карат сериозно да се замислям до какви нисоти може да стигне българският младеж. Дерзай, брато!

  27. FeldMarschal май 15, 2009 в 5:51 pm

    Nobilis начина ти на изказване буди в мен по – скоро смях до пръсване от колкото респект. Ти си балон пълен с въздух и се надявам и ти да си некой арабин защото такива като теб отворковци много обичам да ги преметам през ръцете си до като не оближат земята !
    Ти ще ми кажеш как да си пиша ника тогава когато доидеш да ми направиш * ясно ли ти е надуто * ?
    Ходи научи история ислямизирано * и после ми говори кой е започнал пръв войната – Америка или Япония.
    Има 1 поговорка която важи в пълна сила за всички изправили се срещу народа дал демокрацията на света и тя гласи “ да би мирно седяло – не би чудо видяло“
    Заради такива като теб ся ще разваля на * статията, въпреки че не се ръководя толкова от расистките си възгледи аз ще плюя точно такива като теб (Nobilis) който обичат да ми казват какво да правя!

  28. Ruslan Trad май 15, 2009 в 11:27 pm

    Хаха, „чалма“

  29. Nobilis_Vir май 16, 2009 в 8:01 pm

    Аз пък отново ще го кажа – оправи си правописа и начина на изказване и тогава пак се опитай да ми излезеш със сериозен аргумент. Единственото, което мога да заключа от коментарите ти е, че си проста, нацистка, кратуна (Feldmarschall се пише с двойно l, германофилче, като ще демонстрираш познания по език, който явно ти е съвсем чужд, прави го грамотно), която се занимава с драскане на свастики по входове и асансьори и бъка от жалки комплекси, доказателство за което са селските обиди, с които веднага ми се нахвърли.

    По отношение на Pearl Harbor е ясно, че Япония напада САЩ след непрестанна провокация от страна на вторите (въпреки неутралитета си, САЩ е помагала на Великобритания с провизии, давала е пари на Китай, които са били врагове на японците, спира вноса на американски петрол за Япония), но простият ти мироглед и абсолютна невежест явно са ти попречили да забележиш този малък детайл. Както казах, дерзай, брато! Има все още накъде да ставаш по-тъп и жалък, не губи време.

  30. FeldMarschal май 17, 2009 в 10:05 pm

    И ти ко на станата на Япония ли си ?
    Хем мразиш нацистите хем заставаш на техна страна а ?
    Бегаи се гръмни некаде неграмотник такъв аз може да драскам свастики ама ти си човека който се напикава като ги види и се чуди в коя миша дупка да се скрие !
    Недъгав чифут такъв немаш никакво право да ми казваш как да си пиша ника, ако искам и с 5 L ще го напиша, ако искам и без L ще пиша !
    Ходи се крии некъдеи не се показваи нощно време да не легнеш 2 метра под земята

  31. Nobilis_Vir май 17, 2009 в 10:39 pm

    Ахахаха, ебаси как се самонахрани, жив и здрав, пикльо, ако те видя да ми мърсиш входа или асансьора сам ще ги лижеш тия свастики до лъсване, ясно ли ти е? Пък после да видим къде ще лежа.

  32. Ruslan Trad май 17, 2009 в 11:27 pm

    Забавен разговор стана🙂 Отклонихте се доста от темата. Между впрочем и двамата може да се съдите взаимно за заплаха и клевета🙂

  33. Петьо май 18, 2009 в 1:04 pm

    Godwin’s Law (also known as Godwin’s Rule of Nazi Analogies) is an informal adage created by Mike Godwin in 1990. The adage states: „As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.“

    Май и за твоя блог важи😀 Мина през арабски лидери, Македония, Америка, Япония, дюнери и баклави и се стигна до „проста, нацистка, кратуна“. Перфектно приложение на закона, направо като по учебник. Интернетът е страшна работа😀

  34. FeldMarschal май 18, 2009 в 1:55 pm

    Nobilis_Vir такива като теб ги знаем много добре що за стока са.
    Седят си пред компа и си викат „на мен неможе да ми се случи“ ама срещнеш ли некоя вечер „страшните батковци“ се криеш в канала!
    Много искам да видя как ще ме накараш да лижа свастика – може би искаш да те бия до пръсване и накрая с кръвта изтекла от всичките ти дупки да те накарам да чертаеш свастика а ?

%d bloggers like this: